Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Așa cum ne-a obișnuit, PSD una zice și alta face!

Statul are obligația constituțională de a finanța educația de bază pentru toți elevii din România

Așa cum ne-a obișnuit, PSD una zice și alta face!

PSD zice că îi pasă de viitorul tinerilor, dar blochează în mod constant finanțarea nediscriminatorie pentru elevi și pregătirea judicioasă a tinerilor pentru viitor.

Potrivit prevederilor din Legea nr. 1/2011, Legea Educaţiei Naţionale, statul asigură finanţarea de bază pentru toţi preşcolarii şi pentru toţi elevii din învăţământul general obligatoriu de stat, particular şi confesional acreditat.
Această prevedere nu a fost niciodată respectată, în fiecare an fiind prorogată aplicarea ei prin câte o ordonanță de urgență. Motivația guvernului, că nu ar fi bani pentru acești copii, nu e corectă, pentru că dacă un elev ar renunța la instituția privată și s-ar transfera la o unitate școlară de stat, ar beneficia de această finanțare. Statul are obligația constituțională de a finanța educația de bază pentru toți elevii din România, indiferent dacă aceștia aleg o unitate școlară de stat sau privată, mai ales că părinții lor contribuie la bugetul de stat prin taxele și impozitele plătite.
La sfârșitul primei sesiuni parlamentare din 2015, PNL a reușit să impună adoptarea modificării prin care și copiii din învățământul particular și confesional acreditat beneficiază de finanțarea de bază, modificare care urma să se aplice de la începutul anului școlar 2015/2016. Cu toate că legea a intrat în vigoare din iulie și s-a făcut și rectificarea de buget corespunzătoare, ministerul condus de un ministru subordonat PSD-ului nu a elaborat normele de aplicare și nu a emis Hotărârea de Guvern în urma căreia școlile private și confesionale acreditate ar fi urmat să încaseze aceste sume.
Vestea tristă la sfârșit de an pentru școlile private și confesionale este că nu vor primi nici acum, după înlăturarea discriminării între elevi, acești bani, pentru că, spun juriștii ministerului, ei nu pot fi acordați retroactiv, ci doar de la data publicării în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern. Sper ca ministrul Curaj să întreprindă toate demersurile pentru punerea în practică a modificării legislative decise de Parlament astfel încât Hotărârea de Guvern să fie emisă și publicată la timp, și aplicată din ianuarie 2016.
Un alt proiect legislativ care e blocat datorită dezinteresului și disprețului manifestat de PSD față de adecvarea ofertei școlii românești la nevoile pieței muncii se referă la învățământul profesional în sistem dual.
Este vorba de emiterea la sfârşitul anului trecut a controversatei Ordonanţe de urgenţă a Guvernului nr. 94/2014, privind modificarea şi completarea Legii Educaţiei Naţionale nr.1/2011, prin care se dădea o interpretare denaturată conceptului de învăţământ dual, punând doar o etichetă falsă pe un produs fără nicio legătură cu originalul. Din păcate, în graba de a-l ajuta pe Victor Ponta să scape de acuzația de plagiat oferindu-i posibilitatea de a renunța la titlul de doctor, în ordonanță au fost incluse și prevederi care anihilează experiențele bune de până acum din învățământul profesional în sistem dual. Deși ordonanța a fost modificată de Camera Deputaților în luna februarie, la propunerea deputaților PNL, nu a ajuns nici până acum să fie dezbătută și aprobată de Senat. Președintele Comisiei de învățământ din Senat, doamna Ecaterina Andronescu, nu se grăbește să pună acest proiect pe ordinea de zi. Din păcate, ordonanța emisă în urmă cu un an, continuă să producă efecte, stârnind confuzie în rândul profesorilor, al elevilor și al părinților, în condițiile în care investitorii se plâng în mod constant de lipsa muncitorilor calificați.
Promovarea și dezvoltarea învățământului profesional, e o nevoie stringentă și în Oradea, unde recent a fost anunțată o nouă investiție, care va crea 600 de locuri de muncă. Marea problemă a investitorilor din Oradea, care estimează că vor crea aproximativ 3.000 de locuri noi de muncă în următorii 3-4 ani, e dificultatea de a găsi muncitori calificați, tineri care să învețe o meserie. Școlile profesionale în sistem dual (care presupune parteneriatul între școală și agentul economic), constituie soluția  pentru creşterea gradului de angajare a tinerilor, pentru reducerea șomajului și dezvoltarea economică, pentru a ne ține copiii acasă, în România.
Fac din nou un apel la doamna senator Andronescu, preşedintele Comisiei de învăţământ din Senat să nu mai blocheze această lege și să facă demersurile necesare pentru a dezbate de urgență acest proiect legislativ care ar putea ajunge, după un an, să fie votat de Senat.
Din păcate, ambele exemple denotă capacitatea de dedublare a acestui partid, care afirmă un lucru și face cu totul altceva, în funcție de interese de moment sau de grup. Sau am putea crede și că e un scenariu bine pus la punct de a ține învățământul profesional la o cotă minimă, să fie suficienți tineri care se îndreaptă spre o facultate, în condițiile în care trecem printr-o profundă criză demografică și în ultimii ani am pierdut aproape o jumătate de generație de absolvenți de liceu care nu și-au luat bacalaureatul. Nu contează că unii absolvenți de facultate nu se pot angaja pentru că nu știu să facă nimic concret. Trebuie să dăm dovadă de flexibilitate și să adaptăm sistemul de învățământ la realitățile economice ale zilelor noastre.
Nu m-ar mira ca asta să fie adevărata cauză, pentru că îmi e încă vie amintirea referendumului de unificare a Oradiei cu Sînmartinul, eșuat de două ori, pentru că liderii PSD și-au îndemnat soldații credincioși să nu voteze pentru binele comunității, ci să se încoloneze orbește în spatele conducătorilor fără viziune care îi duc victorios spre Nicăieri!
Deputat Florica CHERECHEȘ

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 10:01:32 Ora de vară a Europei de Est