Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Conferința de închidere a proiectului „MIXECO – Mix de economie socială”

Luni, la sediul Fundaţiei AGORA Oradea

Conferința de închidere a proiectului „MIXECO – Mix de economie socială”

Fundaţia AGORA Oradea (cu sediul în județul Bihor, loc. Oradea, Str. Tineretului Nr. 18), în parteneriat cu S.C. EDAVA INNOVATION S.R.L. şi Asociaţia Compas derulează, în perioada 5.01.2015 - 31.12.2015, proiectul „MIXECO - MIX DE ECONOMIE SOCIALĂ", proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 6 „Promovarea incluziunii sociale", Domeniul major de intervenţie 6.1 „Dezvoltarea economiei sociale", conform contractului de finanţare POSDRU/173/6.1/S/149043.

Proiectul are o valoare totală eligibilă de 2.381.988,00 lei și se implementează în aria interregională Nord Vest - Centru pe parcursul a 12 luni.
Obiectivul general al proiectului este determinat de Dezvoltarea structurilor de economie socială - creşterea capacităţii de gestionare a dificultăţilor cu care se confruntă comunităţile locale din regiunile Nord Vest şi Centru, aport la dezvoltarea durabilă şi creşterea coeziunii sociale
În cadrul proiectului au fost înfiinţate 3 structuri de economie socială şi au fost create 28 noi locuri de muncă, cea mai mare parte pentru persoane din grupurile vulnerabile din grupul ţintă al proiectului. De asemenea, au fost oferite, prin intermediul finanțării, servicii de instruire/formare profesională şi servicii de informare, consiliere/orientare profesională pentru un număr de 172 de persoane selectate în grupul ţintă din cele două regiuni de implementare.
În data de 21 decembrie 2015, la sediul Fundației Agora Oradea, beneficiarul proiectului, a avut loc conferința de închidere a proiectului la care au participat persoane din grupul țintă, reprezentanții tuturor partenerilor și totodată reprezentanți ai unor instituții din Regiunea NV.
În deschiderea conferinței, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa, reprezentantul beneficiarului, a mulțumit participanților pentru implicarea în proiect și a precizat că acest proiect este un exemplu de urmat deoarece crearea a 28 de locuri de muncă, în condițiile actuale ale pieței muncii este un aspect ce trebuie luat în considerare de către entitățile din România, iar astfel de proiect trebuie să aibă o continuitate.
Doamana David Florina, reprezentantul EDAVA INNOVATION S.R.L. a precizat că proiectul, prin cele 3 structuri de economie socială create, o să aibă o continuitate, iar numărul locurilor de muncă, prin dezvoltarea acestor structuri poate crește, iar în contextul actual acest aspect trebuie urmărit în ceea ce privește piața muncii. Totodată, a subliniat că parteneriatul din acest proiect a reprezentat un pilon important în implementarea acestuia.
Din partea SC SPES INVEST SRL, a luat cuvântul doamna Lucia Ștef care a evidențiat faptul că proiectul, prin implementarea tuturor activităților prevăzute, conform cererii de finanțare, și-a realizat obiectivele stabilite, astfel că indicatorii prevăzuți în cererea de finanțare au fost îndepliniți și totodată a remarcat că urmează o perioadă de sustenabilitate în care activitățile din cadrul proiectului, în conformitate cu cererea de finanțare, vor continua.
În încheierea conferinței, managerul de grup țintă, domnul Casian Butaci, a ținut să mulțumească participanților pentru implicare în acest proiect, a apreciat că acest grup țintă a implicat persoane din medii diferite, categorii sociale diferite și toate aceste persoane au înțeles că participând în cadrul proiectului și beneficiind de activitățile acestuia pot avea un câștig într-o evoluție în plan profesional și personal.
Și pentru că totul s-a derulat înaintea sărbătorilor de iarnă, echipa proiectului a urat participanților Sărbători liniștite și trecerea cu bine în noul an.
(C.M.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința de închidere a proiectului „MIXECO – Mix de economie socială”.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 12:32:10 Ora standard a Europei de Est