Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Impozitul/taxa pe clădiri se calculează în funcție de destinația clădirii

De la 1 ianuarie 2016,

Impozitul/taxa pe clădiri se calculează în funcție de destinația clădirii

În vederea stabilirii impozitelor și taxelor locale pentru anul 2016, Primăria Municipiului Oradea anunță contribuabilii că, potrivit prevederilor Legii 227/2015 privind Codul fiscal, începând cu data de 01.01.2016 impozitul/taxa pe clădiri în cazul persoanelor fizice și juridice se calculează în funcție de destinația clădirii - rezidențială sau nerezidențială.

Prin clădire rezidențială se înțelege o construcție alcătuită din una sau mai multe camere folosite pentru locuit, cu dependințele, dotările și utilitățile necesare, care satisface cerințele de locuit ale unei persoane sau familii, prin clădire nerezidențială  se înțelege orice clădire care nu este rezidențială, iar clădirea cu destinație mixtă este clădirea folosită atât în scop rezidențial, cât și nerezidențial.
Impozitul pe clădirile rezidențiale, nerezidențiale sau mixte, aflate în proprietatea persoanelor fizice
Impozitul pe clădiri rezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice se calculează prin aplicarea cotei de 0,1% asupra valorii impozabile a clădirii. Valoarea impozabilă a clădirii se determină în funcție de suprafața construită desfășurată a clădirii. Dacă dimensiunile exterioare ale unei clădiri nu pot fi efectiv măsurate pe conturul exterior (ex: în cazul apartamentelor la bloc), atunci suprafața construită desfășurată a clădirii se determină prin înmulțirea suprafeței utile a clădirii cu un coeficient de transformare de 1,4.
Impozitul pe clădiri nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice se calculează prin aplicarea cotei de 1% asupra valorii impozabile a clădirii, care poate fi:
-valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referință;
-valoarea finală a lucrărilor de construcții în cazul clădirilor noi construite în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referință;
- valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referință.
În cazul în care valoarea nu rezultă din niciunul din documentele mai sus enunțate, cota de impozitare este de 2% asupra valorii impozabile a clădirii.
Persoanele care doresc să își facă un raport de evaluare a clădirii pot consulta lista cu evaluatorii acreditați pe site-ul www.anevar.ro .
Impozitul pe clădiri cu destinație mixtă aflată în proprietatea persoanelor fizice se calculează prin însumarea impozitului calculat pentru suprafața folosită în scop rezidențial cu impozitul calculat pentru suprafața folosită în scop nerezidențial.
Impozitul pe clădirile rezidențiale, nerezidențiale sau mixte, aflate în proprietatea persoanelor juridice
Impozitul pe clădiri rezidențiale aflate în proprietatea persoanelor juridice se calculează prin aplicarea cotei de 0,3 % asupra valorii impozabile a clădirii.
Impozitul pe clădiri nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor juridice se calculează prin aplicarea cotei de 1% asupra valorii impozabile a clădiri pentru clădirile reevaluate și 7,5 % pentru clădirile nereevaluate în ultimii trei ani fiscali anteriori anului de referință. Valoare impozabilă a clădirii poate fi:
-ultima valoare impozabilă înregistrată în evidențele organului fiscal;
-valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat, în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării;
-valoarea finală a lucrărilor de construcții în cazul clădirilor noi construite în cursul anului fiscal anterior;
-valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate în cazul clădirilor dobândite în cursul  anului fiscal anterior;
-în cazul clădirilor care sunt finanțate în baza unui contract de leasing financiar, valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării;
-în cazul clădirilor pentru care se datorează taxa pe clădiri, valoarea înscrisă în contabilitatea proprietarului clădirii și comunicată concesionarului, locatarului, titularului dreptului de administrare sau de folosință după caz.
Impozitul pe clădiri este datorat pe întregul an fiscal de referință de către persoana care are în proprietate clădirea la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior. În cazul înstrăinării clădirii în cursul anului 2016 , impozitul pe clădire pentru întreg anul 2016 se datorează de către cel care a deținut calitatea de proprietar la data de 31.12.2015, iar de la data de 01.01.2017 impozitul pe clădire va fi achitat de persoana care deține dreptul de proprietate la data de 31.12.2016.
Impozitul pe clădire se plătește anual în două rate egale până la datele de 31 martie și 30 septembrie inclusiv.
Pentru plata cu anticipație a impozitului pe clădiri datorat pentru întregul an de către contribuabili până la data de 31 martie se acordă o bonificație de 10% în cazul persoanelor fizice și de 5 % în cazul persoanelor juridice.
Situația specială pe care o au clădirile proprietate publică sau privată a statului, a unităților administrativ-teritoriale concesionate, date în administrare sau folosință persoanelor fizice sau juridice altele decât cele de drept public
Persoanele care dețin astfel de clădiri datorează taxa pe clădiri, care se calculează în condiții similare impozitului pe clădiri. Aceasta taxă se datorează proporțional cu perioada de timp pentru care s-a transmis dreptul de concesiune, închiriere, folosință.
Persoana care datorează taxa are obligația depunerii declarației de impunere la organul fiscal însoțită de copia contractului de închiriere până la data de 25 a lunii următoare celei în care intră in vigoare contractul.
Taxa pe clădiri se plătește lunar până la data de 25 a lunii următoare fiecărei luni din perioada de valabilitate a contractului prin care se transmite dreptul de închiriere, folosință, concesiune, și nu la două scadențe (31 martie și 31 septembrie) ca în cazul impozitului pe clădiri. Pentru plata taxei pe clădiri nu se acordă bonificație.
În vederea stabilirii obligațiilor fiscale pentru anul 2016, persoanele fizice și juridice au următoarele obligații:
- persoanele fizice care la data de 31 decembrie 2015 au în proprietate clădiri nerezidențiale sau clădiri cu destinație mixtă au obligația să depună declarații până la data de 31.03.2016;
 - persoanele juridice care la data de 31 decembrie 2015 au în proprietate clădiri au obligația să depună declarații până la data de 31.03.2016, din care să rezulte valoarea de impozitare și destinația acestora.
 Modelul declarațiilor de impunere se găsește la ghișeele Primăriei, precum și pe site-ul Primăriei Oradea, la secțiunea Taxe și Impozite - Cereri și formulare tip, dar și în atașamentul acestei știri. (B.P.)

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 22:36:55 Ora de vară a Europei de Est