Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dublă sărbătoare în familia albinuțelor

Marți, la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu” din Oradea

Dublă sărbătoare în familia albinuțelor

8 Martie 2016 - dată pe care copiii din clasa pregătitoare Step by Step de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea au așteptat-o cu nerăbdare, curiozitate, emoţie.

Numărând zilele, a suta zi de școală a căzut exact pe 8 Martie. Astfel că am sărbătorit două evenimente în același timp: atât sărbătoarea primelor 100 de zile de școală cât și Ziua mamelor.
Ce poate fi mai frumos decât să petrecem în mod plăcut, copii și mămici (chiar și tătici) împreună o zi întreagă? Chiar dacă afară a fost ploios, în sala noastră de clasă primitoare s-au auzit doar glasuri vesele și entuziasmate de copii, s-au văzut chipuri fericite de mămici și priviri îngrijorate de învățătoare.
Ca totul să iasă perfect, ne-am pregătit cu toții din timp. Astfel, în ultimele săptămâni ne-am concentrat eforturile pentru a le oferi copiilor o zi de neuitat, o zi veselă, fericită, plină de surprize plăcute.
Noi, învățătoarele clasei, am selectat materialele, jocurile și modalitățile cele mai atractive pentru dirijarea învățării.
Părinții s-au preocupat de organizarea petrecerii de după lecții: tortul, muzica, joaca s-au desfășurat la Dumbo Land în Oradea Shopping City.
Micuții noștri au realizat colecții de 100 de obiecte: Alexia Balaj ne-a încântat cu un castel decorat cu o sută de fluturași, David Pleș a realizat un pește din pietre culese de el în Grecia, Sofia Bungău a imaginat clasa noastră ca un câmp pictat cu flori și împodobit cu 100 de fluturi multicolori, Alexia Suciu ne-a fascinat cu albumul său de o sută de șervețele cu modele deosebite, apoi Maria Bohuș ne-a uimit cu colierul ei din cereale, dar și cu foile dăruite copiilor pentru a fi colorate. În continuare am avut parte de un tablou original cu pisicuțe din boabe de fasole, aparținând Mayei Moraru, iar o albinuță frumoasă pictată pe carton de Laurențiu Ardelean și decorată cu 100 de pomponei colorați ne privea galeș, făcându-ne să zâmbim. Micuța pictoriță Anna Pocian a dat culoare pânzei unui tablou înfățișând un copac de primăvară, pe ale cărui ramuri înmuguriseră o sută de pomponei mângâiați de razele soarelui. Tania Pleș a ales să coloreze 100 de fluturi mari și mici, decupați cu multă răbdare. Marc Dunca a ales pentru colecția lui să decoreze o cutie din lemn (folosind tehnica șervețelului) cu o sută de oi simpatice. O colecție  ne-a adus aminte de copilărie: Allegra Popa a prezentat colegilor săi un clasor cu o sută de timbre deosebite, printre care am recunoscut costume populare și basme nemuritoare. Flavia Cergan a realizat o colecție foarte populară printre copii: o planșă veselă, colorată de ea și împodobită cu 100 de bomboane. Colecția de nasturi a lui Luca Popa a stârnit duioșie - ei erau aranjați și prinși pe etamină în forma unui ursuleț haios. Sofia Vere le-a arătat colegilor săi un frumos tablou în culori de primăvară cu flori, fluturi și soare din hârtie glasată răsucită în tehnica quiling. Andrei Iacobescu a avut prilejul să împărtășească cu prietenii pasiunea pentru animalele marine și pentru reptile, aducând la școală o sută de animăluțe din plastic frumos așezate pe planșe mari din carton, despre care ne-a arătat că știe o mulțime de lucruri interesante. Sofia Turjuc a realizat un minunat tablou înfățișând un buchet mare de flori din nasturi speciali, sidefați, cu ornamente bogate, prins într-o fundiță roșie. David Rusanda a ales 100 de fluturi multicolori din carton cauciucat pe care i-a lipit între crengile unui copăcel desenat în creion grafic. Cu modestie ne-a spus că portretul lui, din partea de jos a lucrării a fost realizat de ,,un elev de-al lui tata". Denisa Burlea a colecționat 100 de piuneze colorate pe care le-a înfipt într-un panou de plută, alcătuind din ele mascota clasei - pe albinuța Xipi. Pentru că lui Toma Căpușan îi place să picteze, colecția lui cuprinde  o sută de pietricele pictate incredibil de atent și cu migală. Printre ele am descoperit căsuțe, flori, fluturi, ciupercuțe. Casiana Mraz a ornat aripile de mătase ale unui fluture imens cu o sută de năsturei delicați. Iunia Tătar, jucăușă din fire, a decupat o sută de triunghiuri din hârtie glasată colorată din care a alcătuit un frumos colaj, în mijlocul căruia a desenat-o pe Xipi, harnica albinuță a clasei. O colecție ne-a uimit în mod deosebit. Pe o placă de marmură era așezată o planșă cu o mulțime de monede. La o privire mai atentă se distingeau scrise din monede următoarele: 100 de zile și autorul lucrării, Adi Seica. În sfârșit, dar nu cea din urmă, Edina Pușcaș și-a arătat îndemânarea deosebită, realizând o albiniță foarte finuță din o sută de mărgeluțe înșirate pe ață.
După ce toate colecțiile au fost prezentate și admirate, a început activitatea de învățare specifică alternativei Step by Step, activitatea pe centre. La Centrul de Matematică au ascultat povestea cu iz matematic a celor 100 de furnici flămânde scrisă de autoarea americană Elinor Pinczes și tradusă pentru copii de doamna învățătoare Mimi. Apoi s-au distrat alcătuind din cuburi mici șirurile de furnici pornite spre picnic. La Centrul de Joc de Rol au completat cu ajutorul doamnei învățătoare Alina Miclăuș o fișă creativă care le cerea să continue enunțurile începute, toate acestea fiind puțin hazlii, îndemnându-i să fie imaginativi în legătură cu numărul 100. Ca totul să fie și mai haios, au avut de realizat autoportretul la această vârstă și autoportretul la vârsta de 100 de ani. Activitatea la Centrul de Comunicare a constat în citirea unei liste de 100 de cuvinte, ultimele 10 fiind ,,Tocmai ai terminat de citit o sută de cuvinte alese". La Centrul de Arte, preferatul copiilor, și-au confecționat singuri brățări din 100 de mărgele colorate pe care le-au împărțit în mod egal între copiii de la același centru.
Pe tot parcursul activității la centre, copiii au avut alături mămicile care s-au implicat total, îndrumându-i, sprijinindu-i și amintindu-și cu nostalgie de primii lor ani de școală. La final, a avut loc evaluarea activității.
Anunțul că urmează partea distractivă i-a făcut pe copii să sară în sus de bucurie. Împreună cu părinții am pornit spre locul de joacă, unde au luat masa, au primit tortul, le-au arătat prin cântec mămicilor cât de mult le iubesc, apoi le-au oferit darul pregătit din timp și anume un suport de lumânare în formă de inimioară pictat de către ei, o felicitare și un desen. Joaca s-a terminat cu o surpriză - au primit Diploma la împlinirea primelor 100 de zile de școală care certifică faptul că au crescut și sunt mai isteți!
Maria Câmpean & Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (97 de poze), accesați Galeria foto: Dublă sărbătoare în familia albinuțelor.
 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 04:01:59 Ora de vară a Europei de Est