Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lege pentru studenți

Cerere adresată ministrului MECT

Lege pentru studenți

Joi, 21 august 2008, a fost depusă la sediul Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului o cerere adresată ministrului Cristian Mihai Adomniței prin care Adrian Dumitru Dume, președintele studenților din senatul Universității din Oradea a solicitat inițierea unei legi a studenților din România.

 Documentul face referire la problemele studenților și la faptul că momentan nu există nicio lege care să reglementeze exact drepturile și obligațiile ce le revin acestora și că nici proiectul Legii învățământului superior nu le dă speranțe că situația studenților se va îmbunătăți. În adresă au fost  menționate câteva dintre lacunele legislației în vigoare care permit prin anumite paragrafe eliminarea studenților de la luarea deciziilor sau diminuarea importanței lor în activitatea de conducere de la nivelul instituțiilor de învățământ superior, dând ca exemplu clar componența biroului de senat. Această structură este una executivă și de cele mai multe ori decizională, dar deși ea este aleasă de către un senat în care studenții reprezintă 25%, în componența ei raportul student-cadru didactic poate fi de 1 la 28. De asemenea, a fost specificat faptul că biroul senatului în variantă restrânsă fără reprezentantul studenților (rector, prorectori și secretar științific) se poate întâlni de câte ori dorește sub pretextul că nu are caracter oficial, fiind „doar” o ședință de lucru. Considerând situația nefirească, am solicitat ca în reglementările ce vor urma să fie formulat ca în toate stucturile de conducere, studenții să fie reprezentați în proporție de 25%.
Lipsa de spații alocate reprezentanților studenților este o altă problemă specificată, de cele mai multe ori este aproape imposibil contactul dintre studenți și reprezentanții lor legali, întrucât aceștia nu beneficiază de niciun spațiu (nici măcar câteva ore pe săptămână). Problemele și dificultățile întâmpinate de studenți în constituirea de asociații profesionale sau federații studențești au fost și ele abordate. Nu am omis nici faptul că studenții din consiliul facultății, biroul consiliu, senat, biroul senat sau orice tip de comisii din universitate pot avea cursuri sau seminarii la ora desfășurării sedințelor structurilor în care își reprezintă colegii și am cerut soluționarea acestei probleme.
Legea ar trebui să aibă la bază concluziile unei consultări a studenților din senatele universităților din România, precum și a federațiilor naționale studențești. Inițierea unui asemenea demers legislativ nu poate fi decât în beneficiul Învățământului superior românesc a cărui evoluție trebuie îndreptată spre a crea absolvenți cât mai competitivi și mai implicați în mersul societății din care fac parte.
Solicit sprijinul tuturor reprezentanților mass-media și organizațiilor studențești naționale pentru ca studenților români să le fie acordate condițiile dintr-o țară civilizată.
Adrian Dumitru DUME,
președintele studenților din senatul Universității din Oradea

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 07:54:02 Ora de vară a Europei de Est