Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cercul pedagogic al educatoarelor grupei mici

Vineri, Grădinița Nr. 55 a găzduit

Cercul pedagogic al educatoarelor grupei mici

Grădinița Nr. 55 din Oradea (structura Grădiniței Nr.50) a fost, vineri, 15 aprilie 2016, gazda Cercului pedagogic al educatoarelor grupei mici.

Agenda întâlnirii a cuprins următoarele activităţi:
Cunoaşterea, observarea şi evaluarea copilului în grădiniţă (exemple de utilizare a instrumentelor promovate de MENCS); Activitate demonstrativă filmată: „În lumea animalelor";
Bune practici în aplicarea interdisciplinarităţii- referat; Parteneriatele educaţionale interjudeţene, naţionale şi internaţionale-exemple de bune practici; Dezbateri, concluzii.
În calitatea sa de gazdă, d-na director, prof. Popu Angela, a întâmpinat cele 80 de colege educatoare participante la eveniment, după care a prezentat invitaţii de onoare: d-na conf. univ. dr. Cecilia Sas, d-nele responsabile de cerc: prof. Boroş Anuţa şi Golban Lucia.
Activităţile s-au derulat conform ordinii de zi. D-na conf. Sas Cecilia a prezentat un material deosebit de util şi actual privind cunoaşterea, observarea şi evaluarea copilului în grădiniţă. D-nele prof. Goban Lucia şi Boroş Anuţa au făcut precizări importante privind fişa de progres a copilului preşcolar, instrument de cunoaştere a evoluţiei copilului pe parcursul celor trei ani petrecuţi în grădiniţă.
În continuare, d-na prof. Raţiu Mihaela, cadru didactic titular la Grădinița Nr. 55, a prezentat o activitate filmată cu tema „În lumea animalelor"; a fost vizionat apoi un referat cu tema „Bune practici în aplicarea interdisciplinarităţii", material teoretic în format ppt realizat de colegele noastre, prof. Şipoş Nadia şi Filip Larisa.
La punctul 4 au luat cuvântul colege de la Grădinița Nr. 56, Paul Cosmina şi Gherman Gabriela care au prezentat un material teoretic şi secvenţe filmate din cadrul proiectului Eco-grădiniţa; colegele de la Grădinița Nr. 44 - ,,Rază de soare", d-nele Janina Sabău şi Ana Mărcuţ ne-au reținut atenția cu materialul din cadrul proiectului educaţional judeţean: „Împreună ne este mai uşor - spre folosul copilului". De asemenea, au fost relevate câteva aspecte din cadrul proiectului internaţional Erasmus pe care Grădinița Nr. 34 îl are în derulare împreună cu parteneri din Polonia, Spania, Marea Britanie, Slovenia, Letonia și Cipru.
La finalul întâlnirii, au fost prezentate câteva informări din partea I.S.J. Bihor, după care s-au formulat concluziile.
D-nele responsabile de cerc, dar şi colegele participante, s-au declarat mulţumite de buna primire care li s-a făcut, precum şi de modul de organizare al cercului pedagogic.
D-na director, prof. Popu Angela, a ţinut să le felicite pe colegele din unitate pentru implicare şi pentru munca depusă: Cardoş Mărioara, Vidican Mihaela, Şipoş Natalia, Şipoş Nadia, Pascar Gabriela, Biţiş Victoria, Jakab Corina, Trip Mădălina, Filip Larisa, Raţiu Mihaela, Ruzsa Natalia, Ghiuro Natalia.
A consemnat
prof. Vidican Mihaela
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cercul pedagogic al educatoarelor grupei mici.

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 23:33:38 Ora de vară a Europei de Est