Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice”, ediția a V-a

C.T. „Ioan Ciordaş” Beiuş - coordonatorul proiectul regional de informatică

„Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice”, ediția a V-a

Proiectul mai sus amintit este cuprins în CAER 2016, poziţia 278, aprobat ISJ Bihor, an şcolar 2015-2016.

În cadrul instituţiei noastre în săptămâna „Şcoala altfel - Să ştii mai multe să fii mai bun" s-a derulat proiectul concurs - „Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice", ediţia a V-a.
Proiectul a avut un caracter tehnico-ştiinţific cu impact regional deoarece am avut participanţi de la mai multe şcoli dintre care amintim: Lic. Teh. „Henri Coandă" Sibiu, Lic. Tehn. „C-tin Brâncuşi" Satu Mare, Lic. Tehn. Nr.1 Surduc, judeţul Sălaj, C. T. „D-tru Mangeron" Bacău, C. „Ştefan Odobleja" Craiova, judeţul Dolj, C. Auto „Traian Vuia" Târgu Jiu, judeţul Gorj, iar din judeţul Bihor: C. T. „Unirea" Ştei, (4), C.N. „Avram Iancu" Ştei (5), C. N. „Samuil Vulcan" (40) şi C. T. „Ioan Ciordaş" Beiuş.
Concursul a avut trei secţiuni: secţiunea A - Desenare AutoCAD, domeniile: mecanică, electrotehnică, construcții civile, prelucrarea lemnului, textile; secţiunea B - Utilizarea programului Microsoft Excel (nivel IX-X şi XI-XII), secţiunea C - Portofolii (soft şi domeniile mai sus amintite). La etapa regională a concursului au participat 164 de elevi şi 30 de profesori coordonatori. Au fost premiaţi 41 de elevi, acordându-se 12 premii I, 10 premii II, 12 premii III şi 7 menţiuni. Şcoala organizatoare a acordat 7 premii speciale. Pe cea mai înaltă treaptă a podiumului de premiere au urcat elevii: Mich Vasile (Colegiul Tehnic „Unirea" Ştei), Roşu Alexandru Ioan (Liceul Tehnologic Nr.1 Surduc, jud. Sălaj), Morar Maria-Cristina (C.T. „Ioan Ciordaş" Beiuş), Moruț Horațiu (C.N. „Samuil Vulcan" Beiuş), Coste Ştefania Rafaela (Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş), Laza Silviu (Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaş" Beiuş), Păşcuţă Amalia (Liceul Tehnologic Nr. 1 Surduc, Sălaj), Luca Maria (Liceul Tehnologic „Henri Coandă" Sibiu), Daniel Guţu, Mihai Nester, Alexandru Ştefan, Andrei Flat şi Adrian Galeş (Colegiul Tehnic „Dumitru Mangeron" Bacău), Dimoiu Ionuț (Colegiul „Ștefan Odobleja" Craiova, jud. Dolj). Elevii au fost îndrumaţi de profesorii: Burtă Voicu, Mada Maria, Szatmari Edit, Buran Claudia, Miklo Cecilia, Tudor Mirela, Gogota Ana, Florea Emil, Dumitrescu Florina şi Buşcă Lavinia.
Celelalte activităţi derulate: întocmirea materialului PowerPoint „Învăț cu bucurie pentru a fi bun în viitoarea meserie!"- exemple și modele demne de urmat şi excursia în împrejurimile Beiuşului au contribuit la reuşita proiectului.
Echipa de proiect a fost compusă din profesorii: Monenciu Rodica, Bercovici Manuel, Ispas Dan (director), Tudor Mirela, Popa Floare, Groza Nicuşor, Indre Ioan, Avram Mirela, Miklo Cecilia, Szatmari Edit, Cighir Claudia şi Fordon Zena.
Scopul proiectului a fost de a dezvolta relaţii de cooperare dintre şcoală, administraţia publică locală, agenţii economici, părinţi în vederea asigurării integrării mai uşoare a tinerilor pe piaţa muncii. Au fost atinse obiectivele proiectului şi anume: popularizarea unor exemple de bune practici; valorificarea spiritului creativ al elevilor şi cadrelor didactice; stimularea interesului  profesorilor şi elevilor pentru didactica modernă; asigurarea pregătirii profesionale a elevilor din învăţământul tehnic profesional conform cu standardele de pregătire profesională (SPP-uri), utilizarea tehnologiei informației şi comunicării, lucrul în echipă.
Echipa de proiect felicită toţi elevii participanţi şi profesorii lor îndrumători şi lansează invitația pentru următoarea ediție.
Rodica Monenciu, Mirela Tudor şi Manuel Bercovici
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Utilizarea calculatorului în reprezentări grafice”, ediția a V-a.

Trimite email
marți, 7 mai 2024, 21:41:40 Ora de vară a Europei de Est