Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Şcoala altfel” la Rieni

De la Micii lingviști, la Micul prinț...

,,Şcoala altfel” la Rieni

,,Scopul educaţiei este să îi pregătească pe tineri să se educe ei înşişi pe parcursul vieţii lor". Robert Maynard Hutchins

Începând din anul şcolar 2011 - 2012 se desfăşoară programul „Şcoala altfel" timp de o săptămână.
Anul acesta, clopoţelul a sunat în 18 aprilie 2016. Activităţile desfăşurate în săptămâna 18 - 22 aprilie, la şcolile şi grădiniţele din comuna Rieni, sperăm să fi adus un plus-valoare întregii comunităţi şcolare, prin competenţe, coeziune, spirit de echipă şi, nu în ultimul rând, prin zâmbetele elevilor şi dascălilor implicaţi. Şcoala este cadrul  în care elevii învaţă să se poarte în societate, să ia contact cu propria cultură, dar şi cu culturi. Dirijarea lor spre o atitudine de promovare a valorilor naţionale vine în întâmpinarea nevoilor fundamentale ale societăţii noastre, şi anume acelea de a-şi păstra o identitate la care să se raporteze permanent.
Astfel, s-au desfăşurat o mulţime de activităţi: culturale (,,Micii lingvişti", ,,Şezătoare literară", ,,Crainic sau reporter  pentru o zi", ,,În lumea basmelor"); concursul şcolar ,,Micii exploratori"; activităţi sportive - jocuri de mişcare, ştafete, întreceri; activităţi de educaţie pentru cetăţenie democratică, pentru promovarea valorilor (inclusiv voluntariat, în cadrul  proiectelor ,,De la inimă la inimă" şi ,,Dăruieşti o carte, dăruieşti o poveste"); activităţi de educaţie şi stil de viaţă sănătos (în cadrul proiectului naţional „Viaţa"); activităţi de educaţie ecologică şi de protecţie a mediului (inclusiv colectare selectivă a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice, în cadrul programului educaţional ,,Patrula de reciclare"); parteneriate educaţionale şi tematice la nivel de unităţi de învăţământ (proiectul educaţional ,,Călătorie în lumea poveştilor"); ateliere de teatru („Micul prinţ"); ieşiri în natură; activităţi de educaţie rutieră, PSI, educaţie pentru reacţii corecte în situaţii de urgenţă. Săptămâna „Şcoala altfel" este săptămâna premergătoare Sărbătorii Sfintelor Paşti, o sărbătoare vastă atât în semnificaţii, cât şi în obiceiuri şi tradiţii, care se manifestă mai pregnant în zonele rurale. Tocmai de aceea s-au derulat şi activităţi prin care ne-am propus să conservăm frumuseţea autentică a acestei moşteniri culturale: vizite la biserică, ateliere de artă plastică - pictură pe sticlă, ouă încondeiate, dans - Lioara, dans tradiţional de Paşti, muzică - interpretarea de pricesne pascale.
În organizarea şi desfăşurarea activităţilor s-au implicat toate cadrele didatice din unitatea de învăţământ.  La Şcoala Gimnazială Nr. 1 Rieni, respectiv la Şcoala Gimnazială Nr. 2 Ghighişeni, activităţile au fost coordonate de profesorii: Balint Liliana, Ilieş Angela, Indrei Cristina, Marge Loredana, Paşca Ancuţa, Bălan Cornelia, Tirla Simona, Szatmari Eszter, Ifrim Carmen, Muţiu Diana, Bodiuţ Corina, Jurj Ioana, Sabău Simona, Ramona Ţigan, Paşca Florica, Pirtea Laura, Bonchiş Daniel, Dudaş Marţian, Mocan Ioan și Mihuţa Marius; la Şcoala Primară Nr. 1 Valea de Jos, respectiv Grădinița Nr. 3 Valea de Jos, activităţile au fost îndrumate de prof. Popa Corina, Florincuţa Corina şi Dobra Adela; la Grădinița Nr. 5 Petrileni activitățile au fost organizate de d-na ed. Marcela Terme; la Şcoala Primară Nr. 2 Sudrigiu, respectiv Grădinița Nr. 4 Sudrigiu, activităţile au fost coordonate de prof. Anamaria Tancău şi Ioana Chiorean.
În iniţierea şi desfăşurarea bogatelor activităţi am beneficiat de sprijinul d-nei director Liliana Balint, căreia dorim să-i mulţumim pe această cale!
Prof. Ioana Chiorean
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Şcoala altfel" la Rieni.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 05:03:16 Ora de vară a Europei de Est