Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În Școala altfel, de la Oradea la Oncești

Patru zile pline

În Școala altfel, de la Oradea la Oncești

39 de elevi însoțiți de doi profesori și cinci mămici au pornit cu emoții și bucurie spre o nouă destinație în Săptămâna Școala altfel - Să știi mai multe, să fii mai bun!

În prima zi, obiectivele vizitate în lungul drum de la Oradea la Oncești au fost: Cimitirul vesel de la Săpânța, Mănăstirea Peri (cea mai înaltă din Europa) și Muzeul satului maramureșean din Sighetul Marmației. Cazarea a fost la Pensiunea Sub Cetate la Matei. După luarea cinei, seara s-a-ncheiat cu o petrecere-n pijama.
A doua zi, două vizite
Trezirea, deși s-a anunțat doar la ora 8.00, cei mai mulți ne-au dat-o cu aproape două ore mai devreme, nerăbdători nevoie mare...
Așa cum s-au obișnuit din taberele organizate anterior, după igiena de dimineață, cu toții am ieșit în curtea la înviorare, urmată de un mic dejun pe cinste (ochiuri, telemea, cașcaval, șuncă și cârnat de casă, roșii, ceapă verde și ridichi, ceai, lapte, unt și gem).
Pentru că în tabără respectăm anumite reguli de autogospodărire, fiecare camera a fost verificată, constatându-se ordine și responsabilitate în  aranjarea patului și și a lucrurilor din cameră.
Fiind într-o tabără etnografică, am făcut două vizite deosebite: una la Mănăstirea Bârsana, unde, după rugăciunea spusă în biserică, am vizitat muzeul din incintă; un prilej de a lua suveniruri și a observa icoane, traiste, cruci, prosoape, covoare realizate de măicuțe în atelierele mănăstirii, dar și alte obiecte (vase de lut, război de țesut, obiecte de mobilier, port popular etc.) specifice zonei maramureșene. A doua vizită am făcut-o tot în Bârsana la cei mai renumiți meșteri populari în cioplirea și sculptura lemnului-Bârsan Ioan și Teodor Bârsan. Ni s-a explicat cu un umor fin istoria unor obiecte realizate (patul magic, ursul cu pui, lingura gigantă, lanțul dintr-o bucată de lemn etc); am văzut pe viu cum ia naștere o poartă sau o troiță. După prânz, am încins jocuri de cunoaștere și autocunoaștere, jocuri sportive (cu coarda, cu mingea etc.), au avut de rezolvat un test fulger la MEM și CLR și de colorat un ou încondeiat, fiecare după preferințe... După cină, am dansat (coregrafia de la școală ( cu instr. Andrei Culda), coregrafie creată de fete (Denisa, coordonator) și puțină Zumba (coordonator mămica Anca)
A treia zi la Vișeu de Sus
Trezirea s-a făcut de data aceasta la 6.00, iar după o porție de griș, ne-am îmbarcat în autocar cu destinația Vișeu de Sus.
Acolo, timp de 6 ore, am călătorit prin mijlocul naturii (munți, pădure) cu Mocănița. A fost o experiență deosebită. Timpul s-a scurs foarte repede deoarece pe tren s-a cântat, s-au spus glume și ghicitori. Vremea a ținut cu noi pentru că nu a plouat deloc. La întoarcere, mămicile ne-au pregătit o mică gustare, după care cu toții am căutat prin iarba din curte ouă colorate de ciocolată ascunse de doamna învățătoare. Înainte de cină, familiile Cost și Coroian ne-au făcut o surpriză dulce: suc, ciocolată și portocale. Fiind ultima seară pe meleaguri maramureșene, după tradiția, am pregătit mult așteptatul foc de tabără, cu jocuri și cântece.
Ultima zi, la Vâltoarea de la Gorgan
După înviorare, mic dejun ,,ca la mama acasă" și notarea pe un postip a câtorva impresii, am făcut câteva vizite în apropierea pensiunii. O primă oprire a fost la Școala Gimnazială din Oncești, unde am făcut cunoștință cu doamna directoare și câteva cadre didactice care ne-au prezentat școala și grădinița, în timp ce elevii desfășurau diverse activități pe grupe, în Școala altfel. A doua oprire am făcut-o la cea mai mare sală de petreceri din țară (1.300 de locuri) din Oncești. Următoarea oprire a fost la Vâltoarea de la Gorgan, unde oamenii satului își spală covoarele, păturile, hainele cu ajutorul apei limpede de izvor.
Pentru bună comportare și implicare, toți copiii au fost recompensați cu diplome de merit, ciocolată și câte un mic dar ca amintire.
Cu părere de rău, a trebuit să facem cale întoarsă spre casă.
La final, ca și coordonator, pot spune mulțumită că tot ce ne-am planificat am realizat, pentru că am avut parte de copii ascultători, uniți, atenți și dornici de cunoaștere, pentru că am avut parte de ajutorul d-nei Claudia, profesorul nostru de sport, pentru că am avut parte de cinci mămici implicate, pentru că am avut un șofer răbdător, înțelegător, pentru că am avut parte de o cazare de nota 10**** și nu în ultimul rând pentru că am avut doar vreme bună, iar bunul Dumnezeu ne-a ferit de necazuri.
Vă mulțumesc tuturor !
Prof. Monica Toader
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În Școala altfel, de la Oradea la Oncești.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:26:43 Ora de vară a Europei de Est