Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Astăzi, Gala premiilor

În cadrul proiectului educativ judeţean ,,Lumea magică a lecturii”

Astăzi, Gala premiilor

Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor vă invită să participaţi la Gala premiilor în cadrul proiectului educativ judeţean ,,Lumea magică a lecturii", activitate coordonată de d-na bibliotecar prof. Mariana Trofin.

Evenimentul se va desfăşura astăzi (joi, 16.06.2016, ora 13,00), la sediul C.C.D. Bihor (Str. Mihai Eminescu Nr. 11).
Vă așteptăm cu drag.
Prof. Mariana Trofin

 „Lumea magică a lecturii"

Proiectul educativ judeţean „Lumea magică a lecturii", iniţiat de Şcoala Gimnazială „Ioan Slavici" Oradea, s-a derulat în anul şcolar 2015 - 2016.
Echipa de proiect a avut următoarea componenţă: responsabil: director, prof. Brînduşa Buzulică;
coordonator: bibliotecar Ruxanda Ştefănuţ; coordonator asistent: bibliotecar CCD Bihor, prof. Mariana-Rodica Trofin,
Calendarul proiectului a cuprins următoarele activităţi:
Activitatea nr. 1, „De ce lumea magică a lecturii?" a constat lansarea proiectului.
Activitatea nr. 2 intitulată „Eroul meu preferat din cărţile copilăriei" s-a desfăşurat în sălile de clasă sub formă de creaţie plastică. Elevii din clasele pregătitoare până la clasa a III-a inclusiv au realizat lucrări plastice pe tema dată, după parcurgerea bibliografiei. La nivelul unităţilor de învăţământ partenere s-au organizat etape de jurizare în vederea preselecţiei lucrărilor, pentru jurizarea la nivel judeţean.
Minunatele lecturi ale copilăriei" a fost cea de-a treia activitate, s-a adresat elevilor din clasa a IV-a şi s-a desfăşurat tot în sălile de clasă, constând din lecturarea cărţilor cuprinse în bibliografie. La nivelul unităţilor de învăţământ partenere s-au organizat preselecţii în vederea formării echipelor care au participat la cocursul pe echipe, etapa judeţeană.
Activitatea nr. 4, „Cei mai talentaţi artişti plastici", a constat din jurizarea celor 87 de lucrări plastice care au intrat în cursa pentru obţinerea unui premiu. Jurizarea s-a făcut pe categorii de clasă.
S-au acordat: cîte patru premii I, II și III, precum și nouă mențiuni.
Să ne reamintim lecturile copilăriei, cea de-a cincea activitate, s-a desfăşura sub formă de concurs pe echipe. Elevii selectaţi pentru etapa judeţeană au primit fişe de lucru pe care le-au completat.
Premiul I a fost obţinut de echipa Colegiului Naţional "Teodor Neş" Salonta, formată din următorii elevi: Dănuța Alin, Ungvari Cristian, Heredeu Silvia şi Cionca Bianca, cadre didactice coordonatoare: înv. Toma Daniela şi bibliotecar Popescu Dorina.
Pe locul II s-au situat 2 echipe:
cea de la Liceul de Arte Oradea formată din elevii: Bratu Patricia Cristina, Mureşan Filip, Borda Mara şi Gavra Daria, cadre didactice coordonatoare: prof. Bunica Valeria şi prof. Galan Lucia
şi echipa de la Şcoala Gimnazială "Ioan Slavici" Oradeaformată din elevii: Ţirtea Daniel, Dani Alexia, Siladi Alexandru şi Demian-Bacter Paula, cadre didactice coordonatoare: prof. Butaş Daniela şi bibliotecar Ştefănuţ Ruxanda.
Premiul III s-a acordat echipei de la Liceul Ortodox "Episcop Roman Ciorogariu" Oradea: Ivan Daniel, Popa Maria, Baciu Luca şi Raţ Lorena Alexia, cadre didactice coordonatoare: prof. Brege Viorica, prof. Tirpe Eva, prof. Selegean Alina şi prof. Pintea Adriana.
Ultima activitate din cadrul proiectului „Gala premiilor" şi „Imagini din lumea cărţilor" constă din premierea elevilor participanţi la proiect şi realizarea unei expoziţii cu cele mai reuşite lucrări plastice.
Partenerii din cadrul acestui proiect au fost: din Oradea: Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, cu rol în stabilirea planului de acţiune al proiectului şi în jurizarea lucrărilor plastice la nivel judeţean;
Casa Corpului Didcatic a Judeţului Bihor care a avut o contribuţie importantă în scrierea proiectului şi în relizarea fişelor pentru concursul pe echipe;
Fundaţia Autonom care a contribui, prin sponsorizare, la îmbogăţirea fondului de carte al bibliotecii Şcolii Gimnaziale „Ioan Slavici" Oradea; ABR Filiala Bihor; Liceul Teologic Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu"; Liceul de Arte. Partenerii din judeţul Bihor: Şcoala Gimnazială „Floare de Lotus" Sînmartin și Colegiul Naţional „Teodor Neş" Salonta.

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 11:39:20 Ora de vară a Europei de Est