Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Inovație și creativitate la Grădinițele „Trei Ursuleți”

Marele picnic al Ursuleților

Inovație și creativitate la Grădinițele „Trei Ursuleți”

Activitatea dedicată încheierii anului școlar 2015- 2016, intitulată „Marele picnic al Ursuleților", s-a desfășurat vineri, 17 iunie 2016, începând de la ora 10.00, la Castelul Ursuleților, unde ursuleții mici şi mari, împreună cu părinții, bunicii și toți cei dragi au desfășurat activități distractive, inedite și diverse!

Distracţia s-a desfăşurat cam aşa
Zona de picnic a fost amenajată cu mese pline cu gustări, fructe şi răcoritoare pe care invitații au fost poftiți să le savureze pe tot parcursul activităţii;
Șapte activităţi distractive au debutat în acelaşi timp, pentru toate grupele, iar ursuleţii le-au parcurs pe toate, prin rotaţie;
1.Let's play! - Spielen wir!
S-au desfășurat jocuri distractive în limba engleză și în limba germană, alături de profesorii de limbi străine de la Grădinițele „Trei Ursuleți";
2.Pictură pe față sau pe corp; a fost realizată de un animator de la Prietenii veseliei;
3.Concurs de desene pe asfalt; echipele au avut la dispoziție multă cretă colorată și asfalt;
4.Trambulina și castelul cu trasee motrice; unde echipele au țopăit pe cinste;
5.Grupa U la Campionatul European de Fotbal; a fost a Ursuleților, deci fotbal;
6.Ursuleții au talent; echipele au prezentat un moment artistic (cântec, dans, poezie etc.);
7.Jocurile copilăriei; ștafetă, elastic, coardă, șotron;
La final, s-au împărțit premii și cadouri personalizate copiilor, s-a servit tortul tradițional al Grădinițelor „Trei Ursuleți" și s-a dat o petrecere pe cinste!
De ce activități cu părinții și nu serbări?
În orice domeniu de activitate este necesară cunoaşterea caracteristicilor materialului de prelucrat, pentru a utiliza uneltele cele mai potrivite. Această cerinţă se impune cu atât mai mult în educaţie, unde se modelează ,,materialul" uman, care are o multitudine de variante comportamentale ce cu greu pot fi prevăzute, unele fiind chiar imprevizibile.
Necesităţile curente ale activităţii instruciv-educative impun cerinţa de a cunoaşte cât mai bine personalitatea fiinţei umane pe care încercăm să o modelăm în scopul unei dezvoltări cât mai armonioase a valorilor ce-i vor defini ca indivizi valoroși pentru societate.
Cum o dezvoltare armonioasă presupune un anumit tipar bine stabilit de transmitere a informației, o dezvoltare de excepție presupune implementarea unor activități inovatoare. Plecând de la aceste considerente, socotim că o relație cât mai strânsă între grădiniță și părinți poate duce la o dezvoltare de excepție, deoarece va avea întotdeauna beneficii asupra dezvoltării copilului.
Prin activitățile inedite și distractive desfășurate copiii sunt mult mai fericiți, se simt în largul lor, se joacă împreună cu părinții, cântă, recită poezii, sunt creativi și dansează împreună cu părinții și nu în fața lor! Relațiile dintre profesor-părinte, părinte-copil se relaxează, copiii nu mai sunt stresați de repetițiile pentru serbări, dispar inhibițiile prin astfel de activități!
Mulțumim tuturor cadrelor didactice pentru implicare și devotament, părinților le mulțumim pentru încrederea acordată, iar copiilor dorim să le mulțumim pentru entuziasmul și veselia cu care ne încarcă și ne întineresc sufletul mereu!
Directori,
Prof. Mihaela Iluța & Mihaela Bistran

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 07:26:37 Ora de vară a Europei de Est