Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Vrăjitoarele din Salem

Astă-seară, la Teatrul ,,Regina Maria”

Vrăjitoarele din Salem

Publicul orădean este aşteptat astăzi (vineri, 1 iulie 2016), de la ora 19 la sala mare a Teatrului ,,Regina Maria", pentru a viziona spectacolul Vrăjitoarele din Salem, de Arthur Miller - regia Diana Păcurar, organizat de UNATC I. L. Caragiale în parteneriat cu Teatrul ,,Regina Maria".

Sinopsis:
La începutul anului 1692, în Salem, Massachusetts, un grup de adolescente se îmbolnăvesc subit, prezentând convulsii şi halucinaţii. În mediul puritan religios din Noua Anglie, evenimentele surprinzătoare sau înfricoşătoare au fost, de cele mai multe ori, atribuite diavolului şi instrumentelor acestuia. Aşadar, şi epidemia apărută brusc în rândul tinerelor primeşte aceeaşi interpretare.
Ca o reacţie în lanţ, mulţi locuitori ai Salemului au început să acuze alţi săteni de complotare cu diavolul şi practicare de vrăjitorie. În câteva săptămâni, zeci de oameni sunt acuzaţi şi încarceraţi, zeci de locuitori sunt condamnaţi şi spânzuraţi pentru vrăjitorie, iar unul, omorât cu pietre.
Arthur Miller şi-a construit personajele respectând planul general al evenimentelor şi a folosit un artificiu dramatic: a stabilit că rădăcina declanşării isteriei a fost gelozia sexuală. El a inventat şi a creat relaţia dintre Abigail, Proctor şi Elizabeth, modificându-le vârsta, făcând posibilă o astfel de relaţie. Personajul John Proctor, în ciuda caracterului imperfect, este capabil să lupte cu nebunia din jurul său, dar şi cu el însuşi.
Vrăjitoarele din Salem reprezintă un amestec letal de gelozie ascunsă, de teama de supranatural, de manipulare politică, spirituală şi socială, combinaţie care ne este familiară şi astăzi.
În distribuție îi avem pe tinerii studenți ai UNATC, conduși de regizoarea Diana Păcurar, și ea proaspătă absolventă a secției regie din cadrul UNATC:
John Proctor - Ștefan Mohor
Elizabeth Proctor - Veronica Ungureanu
Abigail Williams - Rusalina Bona
Pastor Hale - Andrei Redinciuc
Judecătorul Hathorne - Alexandru Beteringhe
Giles corey - Adrian Piciorea
Thomas Putnam - Eduard Burghelea
Ann Putnam - Miruna Șovăiala
Mary Warren - Oana Cârmaciu
Mercy Lewis - Natalia Dragomir
Betty Parris - Alexandra Răduță
Tituba - Selina Colceru
Cheever - Denis Hanganu
cu participarea actorilor:
Judecătorul Danforth - prof. univ. dr. Ștefan Velniciuc
Rebecca Nurse - Iulia Dumitru
Pastorul Parris - lector univ. dr. Florin Kevorkian
Concepția regizorală:
„Spectacolul Vrăjitoarele din Salem reprezintă concretizarea a trei ani de muncă şi studiu în cadrul Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Film I. L. Caragiale Bucureşti. Eu, Diana Păcurar aflată în pragul absolvirii acestei universităţi, la secţia regie de teatru, îmi doresc ca spectacolul meu de licenţă, spectacolul ce reprezintă debutul în meseria mea de regizor să prindă viaţă şi pe scena Teatrului ,,Regina Maria" din Oradea, oraşul meu drag.      
Când am început să mă gândesc la piesa de teatru pentru licenţă mi-am dorit să găsesc un text care să sensibilizeze oamenii, indiferent de vârstă. Mi-am dorit un text care să deschidă ochii, un text manifest. Aşa am descoperit Vrăjitoarele din Salem de Arthur Miller.
Am descoperit că sub umbrela dorinţei de îmbogăţire, de dominare socială şi spirituală, sub umbrela superficialităţii, nepăsării şi ipocriziei poţi ajunge să manipulezi mase de oameni nevinovaţi, să declanşezi dezastre, să calci la propriu peste cadavre". (Diana Păcurar)
Biletele s-au pus în vânzare la Agenţia de Bilete a teatrului de luni până vineri în intervalul orar 10.00 - 19.00, iar în weekend între orele 10.00-13.00. Puteţi achiziţiona bilete şi cu o oră înainte de fiecare spectacol sau online pe www.biletmaster.ro.
Pentru informaţii suplimentare şi rezervări de bilete, vă invităm să sunaţi la numărul de telefon: 0259/440.742.
Vă așteptăm la teatru!
Florina Rus
secretar literar

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 15:36:52 Ora standard a Europei de Est