Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

,,La ce ne ajută matematica”

Un curs (serial) la Școala de vară Agora

,,La ce ne ajută matematica”

Doamna profesor de matematică Roxana Caciora și-a propus să le arate elevilor prezenți la Școala de vară Agora cât este de frumoasă, interesantă și importantă matematica.

Un profesor cu har știe să se facă înțeles și iubit, chiar dacă predă matematică, o disciplină de cele mai multe ori respinsă de mulți copii pentru că le dă prea multă bătaie de cap, părându-li-se prea incifrată, aridă și de neînțeles.
Roxana (o fostă gojdistă) are metodă, stil și un fel aparte de a privi lucrurile, de a-i atrage, de a le stârni interesul (curiozitatea), având și acel ,,ceva" ce se cheamă ,,lipici", deschidere și drăgălășenie pentru copiii mici.
Matematică distractivă - prin aplicații
,,Făcând abstracție sau trecând peste banalele operații de adunare, scădere, înmulțire și împărțire, chiar dacă și acum vom opera cu ele prin multiplicare și comparație, încerc să le prezint copiilor partea mai vizibilă, practică a matematicii în lumea înconjurătoare.
Cochilia unui melc, spre exemplu, are un model anume care este dat de un șir matematic - șirul lui Fibonacci; la floarea-soarelui, cum sunt dispuse semințele, despre valurile mării, care formează o spirală (aceeași spirală), care se generează tot după numerele din șirul lui Fibonacci.
Luni (18 iulie 2016), am discutat despre acest șir de numere prin intermediul aplicațiilor, inclusiv corpul uman; când strângem pumnul și îl privim de sus, imaginea respectă tot acel șir; fața unui om tot matematic putem să o privim și să o gândim; pentru a fi plăcută, ea trebuie să respecte anumite proporții (proporția magică sau numărul de aur) - proporția după care se presupune că Dumnezeu a creat lumea. Prin toate aplicațiile doresc să le deschid și să le cultiv elevilor gustul și dragostea pentru matematică.
Marți (19 iulie), le-am adus flori, încercând să le arăt că și în aranjamentele florale, e bine să ținem cont de unele forme geometrice. Atunci când le aranjăm în formă de triunghi, văzut în
plan sau sub formă de piramidă văzute în spațiu,
florile sunt mai frumoase, mai plăcute ochiului. Ochiul nostru întotdeauna caută simetria.
Astăzi, salamul de biscuiți
Astăzi (miercuri, 20 iulie), facem o incursiune în bucătărie și pregătim un salam de biscuiți.
Să vadă că matematica, așa de riguroasă cum e, se folosește și în bucătărie, la prepararea dulciurilor, spre exemplu. Și vom lua rețeta salamului de biscuiți, o porție, dar o vom multiplica pentru cinci sau șase porții; în acest sens am adus toate cele necesare, inclusiv un cântar electronic și o cană gradată pentru a măsura gramajul și a face legătura între volum și gramaj folosind unitățile de măsură; ne vom juca, vom pregăti și vom găti, iar în final vom mânca...
Mâine (joi), le voi prezenta un filmuleț distractiv în care un profesor de matematică chiar așa ceva le va prezenta în discursul său: ,,La ce ne ajută matematica".
Aceasta este Roxana. Ce a ieșit astăzi, veți vedea.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (55 de poze), accesați Galeria foto: ,,La ce ne ajută matematica”.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:04:14 Ora standard a Europei de Est