Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Studenți de la Agora, 13 zile în tabără la Chengdu, China

În perioada 3 -15 iulie

Studenți de la Agora, 13 zile în tabără la Chengdu, China

După un drum lung şi mai multe escale am ajuns cu bine în Chengdu, China, duminică, 3 iulie 2016.

Eram foarte entuziasmaţi să ne întâlnim cu studenţii chinezi care ne aşteptau în aeroport şi să facem cunoştinţă cu ceilalţi participanţi. Ne-au întâmpinat cu multă căldură şi prietenie, toţi eram foarte bucuroşi să ne cunoaştem într-un final şi în realitate după mai mult timp în care am comunicat doar în mediul virtual. Majoritatea studenţilor ne-am descărcat aplicaţia chinezească WeChat, cu ajutorul căreia am ţinut legătura cu studenţii chinezi încă dinainte de a ne cunoaşte, oferindu-ne informaţii utile în legătură cu sosirea noastră în China.
Când am ajuns în aeroport, am făcut cunoştinţă cu toţi cei prezenţi. Următorul lucru a fost să ne  achiziţionat cartele cu numere chinezeşti pentru a putea fi contactaţi mai uşor, dar şi pentru a avea acces la Wi-fi. Pentru a te putea conecta la orice reţea de Wi-fi ai nevoie de un număr în una dintre reţelele de telefonie mobilă, ca să poţi primi printr-un mesaj un cod de înregistrare la reţeaua de internet. Am schimbat câţiva euro în RMB, Yuani, moneda locală în China la un schimb valutar din aeroport, deşi comisionul a fost destul de mare!
Campusul universitar - un adevărat orăşel independent
În faţa aeroportului ne aşteptau autocarele care ne-au transportat la hotelul în care urma să ne cazăm. Pe drum am făcut cunoştinţă cu multe persoane venite din toată lumea în tabăra de vară. Hotelul era situat la doar 5 minute faţă de campusul universitar. Campusul universitar era foarte mare, cu multe dormitoare, cantine, cafenele, magazine şi supermarketuri, un adevărat orăşel independent. Camerele hotelului erau de câte două persoane. La înregistrarea noastră în hotel, am primit un rucsăcel, o agendă, un pix, un tricou, toate personalizate cu sigla universităţii şi o insignă cu numele şi ţara de provenienţă a fiecărui student. De asemenea, am primit şi un card de student în contul căruia se aflau 500 de yeni, echivalentul a aproximativ 80 de euro. Acest card era foarte important, deoarece cu ajutorul lui puteam achita cumpărăturile din cadrul campusului şi puteam plăti mesele oferite în cadrul campusului; de aceea am plătit chiar şi 100 yeni garanţie pentru el, fiind şi mai greu de procurat din câte am înţeles.
Micul dejun l-am luat în cadrul hotelului în care eram cazați, iar prânzul şi cina, la una din cantinele campusului.
În dimineaţa zilei de luni, 4 iulie 2016, de la ora 9.30, a avut loc ceremonia de deschidere a taberei de vară. Am făcut poza de grup şi au fost susţinute mai multe discursuri din partea studenţilor şi a profesorilor. Apoi am fost invitaţi să vizităm Muzeul de istorie al universităţii. Pentru prânz am mers la cantina campusului degustând diverse tipuri de mâncare. Marea majoritate erau prea picante... De la ora 13.30 am avut cursul de ,,cultură chineză" la care am învăţat despre regulile de bază, despre ortografia şi fonetica limbii chineze. În aceeaşi seară, am avut parte şi de o cină de ,,bun venit" în cadrul hotelului în care eram cazaţi.
,,Încântat de cunoștință"
A doua zi, marţi, 5 iulie... de la ora 9.30, am avut un curs academic despre ,,One belt, one read initiative" susţinut de către d-nul profesor Li Han, de la care am învăţat mai multe despre comerţul chinezesc şi despre prezenţa produselor chinezeşti în toată lumea. În după-amiaza aceleiaşi zile, am avut activitatea de ,,ice-breaking" în care mai mulţi studenţi au susţinut o scurtă prezentare despre universitatea sau despre ţara natală. De asemenea, au fost mai multe jocuri şi activităţi amuzante prin care am putut să ne cunoaştem mai bine şi am câștigat diverse premii. În cadrul acestei acțiuni, fiecare student a primit un evantai simplu, pe care trebuia să îl dăm cât mai multor studenți să scrie ,,încântat de cunoștință" în limba maternă și să-l personalizăm.
Miercuri, 6 iulie... orele 9.00 - 11.00, am avut curs academic despre sistemul de sănătate din China, susținut de către d-nul profesor Zang Wenbin, iar de la ora 13.30 la 16, despre piaţa de capital din China, susținut de către dna profesor Dong Yan. În după-amiaza aceleiaşi zile, am avut programată o ieşire pe Strada Jinli, o stradă comercială, cu magazine pline cu suveniruri şi restaurante; o stradă care avea un aer antic chinezesc, cu bambus imens și clădiri cu acoperiș în stil chinezesc. Aici am încercat diverse preparate chinezești și am cumpărat suveniruri.
Joi, 7 iulie - orele 9 - 11.00, curs despre politica economică a Chinei. După-amiază, am avut cursul de caligrafie în care am învăţat despre regulile de ortografie şi ne-am pictat si semnat propriile evantaie primite în dar. Cina ,,hot pot" am luat-o într-un restaurant foarte frumos, într-un ambient natural. Hot pot este un stil de mâncare întâlnit în Asia. În mijlocul mesei se afla un vas în care se pun la fiert treptat diverse ingrediente, carne şi legume... și  fiecare se serveşte cu ce dorește.
Vineri, 8 iulie, orele 9 - 11.30, curs despre introducere în cultura chinezească, la care am aflat mai multe despre obiceiuri, mâncare şi tradiţii chinezeşti.
Sâmbătă, 9 iulie, am fost în vizită la Grădina zoologică unde am admirat mai mulţi urşi Panda, din specia bine cunoscută în alb şi negru, dar și alți Panda, cu coadă lungă și maronii. De asemenea, am văzut și pui Panda, care semănau cu nişte purceluși, roz şi cu puțin puf alb, abia după un an încep să arate ca un adevăr Panda. Provincia Sichuan este faimoasă pentru urşii Panda care se află în această regiune, urşii Panda găsindu-se doar în câteva regiuni în China. După-amiază, ne-am plimbat pe străzile ,,lungi şi înguste" care erau pline cu magazine, suveniruri şi restaurante.
Marele Buddha din Leshan - cea mai mare statuie de piatră din lume...
Duminică, 10 iulie... noi (Oana Varga și Dan Claudiu Scorțe, de la Universitatea Agora, singura din România), împreună cu mai mulţi studenţi: Bang din Singapore, Marina din Slovenia, Veronica din Polonia, Gloria din Italia, Jason din America, Tan din Thailanda, Edwin din Malaysia, Natcha din Thailanda şi alţii, am plecat într-o excursie în afara oraşul. La aproape trei ore distanţă de muntele Leshan, e un loc sacru, de rugăciune, cu multe statui imense ale lui Buddha şi ale altor personaje. Marele Buddha din Leshan este cea mai mare statuie de piatră din lume a lui Buddha. El a fost cioplit în stâncă de gresie în timpul dinastiei Tang (618-907) la locul de confluență a râurilor Min Jiang, Dadu He și Qingyi în provincia Sichuan din China. Statuia zeului are privirea îndreptată spre muntele Emei Shan, iar picioarele lui se află pe malul fluviului. În 1982 statuia a fost declarată monument național chinez, iar în 1996 a fost declarat patrimoniu mondial UNESCO. Statuia are 71 m înălțime și îl înfățișează pe Maitreya (Buddha al viitorului) șezând, mâinile i se află așezate pe genunchi. Spatele statuii are o lățime de 28 m, pe unghia mâinii are loc fără probleme o persoană așezată.
Luni, 11 iulie, orele 9 -11.00, am avut curs de drept susţinut de către profesorul Lan Rongjie în care am învăţat mai multe despre sistemul juridic şi legile din China. După-amiază, am fost în vizită la universitatea de turism, unde am asistat la un curs de gătit. Ne-au arătat cum se prepară câteva rețete chinezești și cum pregătim ingredientele. Apoi, împărțiți pe echipe, am gătit noi rețetele învățate în bucătăriile lor special amenajate în cadrul universității.
Comori ale României, în Muzeul naţional din Sichuan
Marţi, 12 iulie, orele 8.30 - 12, am vizitat Muzeul naţional Sichuan, în care am fost foarte uimită şi mândră, în acelaşi timp, să găsesc o expoziţie cu o parte din comorile României, care promova astfel România, turismul și frumusețile ei. După-amiază, am fost în vizită în mai multe centre comerciale din centrul oraşului. Seara, pe la ora 20, ne-am îndreptat către Teatrul din Sichuan, unde am asistat la un moment artistic: ,,Schimb de fete" şi  focuri...
Miercuri, 13 iulie, orele 9 - 11.30, am participat la cursul Nr. 11, curs despre finanţele internaţionale şi finanţele Chinei, susținut de către Dna Xiao Hui.
Joi, 14 iulie, toată ziua, am fost implicaţi în proiectele de echipă...
Vineri, 15 iulie, am avut timp liber pentru cumpărături, iar după-amiază, de la ora 15.30, am plecat cu toţii la un alt hotel, pentru ceremonia de închidere şi petrecerea de bun rămas!
Am mai notat în jurnalul meu că în cadrul taberei de la Chengdu, au participat 93 de studenți de pe toate continentele, din țări precum: Slovenia, Croația, Macedonia, România, Cipru, UK, Spania, Italia, Polonia, Belgia, Germania, Portugalia, Turcia, Rusia, Thailanda, Malaezia, Indonezia, India, Vietnam, Egipt, Maroc, Congo, din America şi Australia.
Astfel am avut ocazia să interacționăm cu tineri de diverse tipuri de caractere şi culturi, să schimbăm opinii şi idei, să descoperim tradiții și obiceiuri din cele mai diverse. Studenţii și profesorii chinezi au fost foarte drăguţi cu noi, ne-au înconjurat cu dragoste şi prietenie, ne-au ajutat şi ne-au oferit sfaturi şi sugestii, ori de câte ori am avut nevoie.
Oana Varga & Dan Claudiu Scorțe,
studenți la Facultatea de Ştiinţe Economice a Universităţii Agora Oradea
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Studenți de la Agora, 13 zile în tabără la Chengdu, China.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 11:25:12 Ora de vară a Europei de Est