Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mesajul rectorului UAO pentru ,,boboci”

Deschiderea anului universitar 2016-2017

Mesajul rectorului UAO pentru ,,boboci”

În mesajul meu mă voi adresa în mod special ,,bobocilor", adică studenților din anul I de la specializările universitare de licență: Management, Contabilitate și informatică de gestiune, Drept și Poliție locală.

Dragi studenți din anul I,
Bine ați venit la Universitatea Agora din Oradea (UAO)!
Din acest moment nu vă veți mai numi elevi, ci studenți.  Cuvântul  ,,student" vine de la ,,studiu", nu pentru că elevii n-ar ,,studia", ci pentru că la facultate se pune un accent mult mai mare pe studiul individual decât în școala gimnazială și liceu.
A studia azi înseamnă a te folosi de resursele Internetului/Web-ului, după conceptul constructivist de educație: http://www.dadalos.org/web_20_rom/educatie_20.htm.
Rolul dascălului din secolul XXI nu este acela de a umple golurile din mintea studentului, ci acela de a-i deschide mintea, de a-l învăța să învețe singur pe parcursul întregii vieți. Dascălii voștri, colegii noștri, nu vă vor dicta informații prefabricate, ca să vă ceară să le memorați, ci vă vor ajuta să învățați să discerneți informațiile existente, să le transformați în cunoștințe utile, să înțelegeți sensul conceptelor cunoașterii, pe care să le transformați apoi în modele de înțelepciune.
Studentul trebuie să fie un partener al profesorului în propria sa educație, nu un ascultător pasiv și noncombat în domeniul dezbaterii ideilor. Paradigma ,,magister dixit" a apus demult, azi nu mai există profesori atotcunoscători, ci profesori dispuși să învețe și ei zilnic alături de studenții lor.
Universitatea Agora dispune de platforma Moodle,  http://moodle.univagora.ro/, , un sistem de e-learning, performant şi gratuit, de management online al învăţării, care vă asigură posibilitatea de a studia de la distanţă, oricând şi oriunde v-aţi afla. Studenţii noştri îşi pot descărca/vizualiza cursurile în format electronic, să rezolve teste online, să folosească forumul de grup, e-mail ş.a.
Pentru cunoscătorii de limbă engleză și utilizatorii de Internet, cum cu toții trebuie să fim - ca să putem avea acces la o educație de calitate, sunt disponibile și alte platforme de E-Learning/ M-Learning, cu acces gratuit la cursuri online, cum ar fi:
Câteva realizări importante din anul universitar precedent
Vă propun să începem noul an universitar 2016-2017 cu aprecierea câtorva dintre succesele anului universitar precedent, cu speranța că acestea ne vor inspira pentru succesele viitoare.
Absolvenții UAO au promovat cu succes examenele de licență. Detalii la:
Brandul UAO - Revista IJCCC (indexată în ISI și Scopus)
International Journal of Computers Communications & Control (IJCCC) este brandul Universităţii Agora (aflat în top 100 mondial și cel mai bun jurnal ISI din România în domeniul Computer Science), a fost nominalizat pentru premiile „Scopus Awards".
Detalii la:
O evoluție frumoasă înregistrează și de celelalte reviste editate de UAO:
Agora International Journal of Administration Sciences
Agora International Journal of Economical Sciences;
Agora International Journal of Juridical Sciences.
Detalii la:http://univagora.ro/jour/index.php/index
Conferințe internaționale organizate de UAO în 2015-2016
1) Conferința IEEE-ICCCC2016: International Conference on Computers Communications and Control
Detalii la:
2) Conferința AIAC 2015: Agora International Administration Conference, ,,International Inter-Institutional Cooperation in the Era of Globalization"
Detalii la:
3) AIEC 2015: 9th Agora International Economical Conference, ,,Competitiveness and Performance in the EU Economy"
Detalii la:
4) Conferința ,,Minoritățile și drepturile omului"
Detalii la:  http://ovidan.ro/?p=articles.details.13584
Conferințe studențești organizate de UAO în 2015-2016
1) Conferința anuală a studenților de la Universitatea Agora ,,Importanța educației juridice în instituțiile de învățământ"
Detalii la:  http://ovidan.ro/?p=articles.details.13270
2) BACStud2016: Simpozionul Naţional ,,Brainstorming în Agora Cercurilor Studențești"
Detalii la:
Conferințe de închidere a unor proiecte POSDRU
1) Conferinţa de închidere a proiectului  COMTUR
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.12431
2) Final de proiect ETIC
Detalii la:  http://ovidan.ro/?p=articles.details.12520
3) Conferința de închidere a proiectului ,,ACCES"
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.12756
4) Conferința de închidere a proiectului „MIXECO - Mix de economie socială"
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.12767
Brainstorming organizat la UAO de către Academia Română
Brainstormingul Academiei Române: Strategia de dezvoltare a României pentru perioada 2016-2035
Detalii la:
Colaboratori apreciați cu care ne mândrim
1) Academicianul Gheorghe Păun este al șaptelea Doctor Honoris Causa al Universității Agora
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.12518
2) Conferirea titlului de Profesor Honoris Causa doamnei prof. univ. dr. Ioana Moisil
Detalii la:  http://ovidan.ro/?p=articles.details.13383
3) Conferirea titlului Doctor Honoris Causa al Universității Agora d-lui prof. univ. dr. Gang Kou
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.13388
4) Ec. George Ofrim - un model în afaceri și binefaceri: Membru de onoare al Senatului Universității Agora
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.13366
Agoriști peste hotare în 2015-2016
1) Mobilități Erasmus (informații la asistent universitar Dan Petrică)
Detalii la: http://univagora.ro/ro/studenti/erasmus/
2) Școală de vară europeană - Croația (informații la conf. univ. dr. Viorina Judeu)
3) Școala de vară pentru studenți ,,Discover SWUFE Summer Camp 2016"
La  Soutwestern University of Finace and Economics, Chengdu, China, au fost prezenți doi studenți de la Universitatea Agora: Oana Varga și Dan Claudiu Scorte.
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.13781
4) Școala de vară Sino-UE pentru doctoranzi (au participat Dan Petrică și Marius Șinca)
Detalii la:http://ovidan.ro/?p=articles.details.13761
5) Prof. univ. dr. Ioan Dzițac la 7th International Workshop "Data Analysis Methods for Software Systems".
Detalii la: http://ovidan.ro/?p=articles.details.12724
6) Ioan Dzițac la ,,2016 Big Data Symposium", la Academia Chineză de Științe
Detalii la:http://ovidan.ro/?p=articles.details.13811
7) Prima vizită în Coreea de Sud a rectorului Universității Agora, prof. univ. dr. Ioan Dzițac
Detalii la:http://ovidan.ro/?p=articles.details.13819
Structuri de conducere
Pentru cei care veniți pentru prima dată într-o universitate doresc să vă dezvălui câteva mici ,,secrete" din viața studențească.
Forul decizional, care legiferează documentele strategice și aprobă normele de funcționare a/ale unei universități este Senatul universitar, în componența căruia intră 25% studenți.
Senatul Universității Agora din Oradea
Senatul Universității Agora din Oradea este format din:
prof. univ. dr. Adriana Manolescu -președinte, prof univ. dr. Elena - Ana Iancu - decan FSJA, conf. univ. dr. Casian-Valentin Butaci - decan FSE, conf. univ. dr. Gabriela Bologa - prorector, conf. univ. dr. Ramona-Mihaela Urziceanu - cancelar, conf. univ. dr. Ioan Stan, Patricia Carmen Poleac - studentă FSJA, Loredana Gabriela Mocanu - studentă FSE.
Membrii de onoare ai Senatului (în ordinea cronologică a alegerii):
Prof. dr. Robert Joseph Childs, Southeastern University, Florida, SUA
Prof. Salvo Ando, Università della Sicilia Centrale Kore di Enna, Italia
Prof. Luca Refrigeri, Universita Degli Studi Del Molise
Prof. Alfio D'urso, Università di Catanzaro, Italia
Prof. Eva Pfostl, Istituto San Pio V di Roma, Italia
Prof. Sabia Bucci, Italia
Acad. Florin Gheorghe FILIP, Romanian Academy, România
Prof.univ.dr. Pierre BORNE, L'Ecole Centrale de Lille, Franţa
Prof.univ.dr. George METAKIDES, University of Patras, Grecia
Prof.univ.dr. Felisa CORDOVA, University of Santiago of Chile, Chile
Prof.univ.dr. Yezid DONOSO, University of the Andes, Bogotá, Columbia
Prof.univ.dr. Gang KOU, Southwestern Univ. of Finance and Economics, China
Prof.univ.dr. Yong SHI, University of Nebraska at Omaha, SUA
Dr. K. SRIDHARAN, cancelar - Kalasalingam University, India
Ing. Gheorghe GRIGUȚA, director general- Coniz Romarg, România
George Ofrim, director general, ARCER, România
Conducerea executivă UAO
Conducerea executivă UAO, pentru mandatul 2016-2020, este formată din: președintele Consiliului de administrație: prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, rector: prof. univ. dr. Ioan Dzițac, prorector: conf. univ. dr. Gabriela Bologa.
Universitatea Agora se compune din două facultăți, fiecare facultate fiind condusă de către un decan, aflat la președinția consiliului facultății (din care 25% sunt studenți).
Facultatea de Științe Economice
(cu specializările Management și Contabilitate și informatică de gestiune)
Consiliul Facultății de Științe Economice: conf. univ. dr. Casian Butaci  - decan/ preşedinte, conf. univ. dr. Alina Manolescu, conf. univ. dr. Ramona-Mihaela Urziceanu, conf. univ. dr. Viorina Judeu, lect. univ. dr. Liviu Iancu, stud. Laurenţiu Derecichei, stud. Oana Varga
Facultatea de Științe Juridice și Administrative
(cu specializările  Drept și Poliție locală)
Consiliul Facultății de Științe Juridice și Administrative: prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu - decan/preşedinte, conf. univ. dr. Ramona-Mihaela Urziceanu - decan interimar, conf. univ. dr. Alina-Angela Manolescu, lect. univ. dr. Liviu Lascu, lect. univ. dr. Elena Sferlea, lect. univ. dr. Crăciun Leucea, stud. Patricia Carmen Poleac, stud. Dan Claudiu Scorțe.
Urez putere de muncă, sănătate și multe succese întregii comunități Agora în noul an universitar 2016-2017!
Rector,
prof. univ. dr. Ioan Dzițac

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 16:10:48 Ora de vară a Europei de Est