Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Propunem implicarea mediului de afaceri în activitatea de cercetare academică”

Marți, la Camera de Comerț și Industrie, întâlnire consultativă

,,Propunem implicarea mediului de afaceri în activitatea de cercetare academică”

Centrul pentru Antreprenoriat și Relația cu Mediul de Afaceri (DARMA), Universitatea Agora, Camera de Comerț și Industrie și reprezentanți ai mediului de afaceri au avut marți (8 noiembrie 2016), la Camera de Comerț și Industrie, o întâlnire consultativă, care se vrea lunară, după cum a precizat doamna prorector Gabriela Bologa, moderatorul întâlnirii.

Fiind prima întâlnire de acest gen, și în acest cadru instituțional, președintele Consiliului de administrație al Universității Agora, dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, a prezentat în deschidere instituția academică ,,pentru a o cunoaște și a ne cunoaște intențiile", a subliniat domnia sa.
Rectorul fondator al Universității Agora a pornit de la Fundația Agora, cea care a înființat Universitatea Agora (și prima școală gimnazială internațională din zona de nord-vest), după care a făcut o radiografiere a instituției academice antreprenoriale, amintind despre cele patru specializări, cursuri de masterat și postuniversitare, despre proiectele europene derulate, despre editura universitară care editează cinci reviste, între care revista de informatică și calculatoare, cotată ISI, care este cea mai bună din țară și locul 93 în lume; despre relațiile externe cu instituții academice din China și India și despre centrele de cercetare, cu referire concretă la întâlnirea consultativă.
,,Noi credem în acest parteneriat cu mediul de afaceri, avem așteptări foarte mari și sperăm ca împreună să le ducem la îndeplinire. Propunem implicarea mediului de afaceri în activitatea de cercetare academică", a conchis dl președinte Mișu-Jan Manolescu.
Vorbind despre proiectele europene derulate, despre stagiile de practică ale studenților și despre voluntariat, doamna prorector Gabriela Bologa a făcut cunoscute punctele de vedere ale studenților și o dorință a conducerii instituției: ,,să acceptați studenții noștri care vor să facă voluntariat, să-i primiți în stagii de practică, să-i învățați să comunice și să înțeleagă ce înseamnă un program de lucru, obligațiile profesionale, competențele și responsabilitățile din cadrul firmei dumneavoastră".
În calitate de city-manager al Oradiei, dl Dacian Palladi și-a spus ofurile, arătându-se nemulțumit  de mediul academic orădean care nu răspunde prompt comenzii sociale, în asigurarea forței de muncă necesare în parcurile industriale din Oradea.
Punctul de vedere al city-managerului și răspunsurile puctuale venite din partea domnului președinte Mișu-Jan Manolescu le-am publicat anterior, în articolul ,,Care pe care. În război de acesta suntem!"
Dl manager public Corneliu Ursu, reprezentantul I.J.P.I.S. Bihor, cel care acreditează aceste cursuri, ne-a prezentat o altă realitate: ,,Din 80 de furnizori acreditați la nivel județean și în jur de 200 de programe, sub 10 la sută merg spre meserii; nici nu există interes sau poate și din comoditate: preferă un curs pe termen de o săptămână; dar, probabil, nu există cerere pe piață, cele mai multe programe se referă la manichiuriști, pedichiuriști, maseuri  și ospătari".
,,Ne confruntăm cu apariția unei falii"
Abordând managementul performant, președintele Senatului Universității Agora, doamna prof. univ. dr. Adriana Manolescu, a răspuns punctual observațiilor și ideilor exprimate la masa rotundă.
,,Dumnealui (dl Dacian Palladi - n.n.) este foarte bine angrenat în cerințele pieței, chiar și educaționale contemporane... Ne confruntăm cu apariția unei falii, a unei rupturi între vârste. Populația ocupată sau nu care a depășit o vârstă și se pare că este vorba de generația 30-40 de ani, vârstnicii nu pot să fie compatibili cu tinerii de astăzi. Această incompatibilitate generează multe dintre lucrurile pe care astăzi nu ni le mai explicăm. Noi, cei de-aici, cei care suntem un pic mai în vârstă, înțelegem că unii tineri nu sunt educați așa cum definim noi buna creștere și educația. Și noi definim educația eventual studii superioare și cultură generală. Educația pentru un tânăr absolvent de liceu poate să însemneze altceva. Cultura generală nu mai are nicio bază; pentru puțini dintre tinerii de liceu se poate defini, poate să spună ce înseamnă cultura generală, dar nu poate răspunde eventual la unele întrebări de cultură generală. Iar cel care pretinde cultură generală este deja considerat bătrân.
,,Sfaturile sunt făcute pentru a nu fi urmate!"
Tinerii, dl Dacian Palladi nu se încadrează în grupa de vârstă despre care vă vorbeam, pretind viteză, profit repede, rezultate, repede, mâine. Acesta este modelul de management american. Am un obiectiv, oricare ar fi acela: să fiu fericit, să-mi iau mașină, să mă căsătoresc, să divorțez. Și trebuie să se îndeplinească cât mai repede, foarte repede. Nu am timp să citesc o carte pentru că e un obicei desuet. Nu am timp să fac trei-patru ani de școală. Iar cei care vin și-mi spun: pune mâna pe carte, îmi fac rău, îmi aduc ofensă. Sfaturile sunt făcute pentru a nu fi urmate", a mai adăugat doamna președinte Adriana Manolescu. Vorbind despre obiective, gândirea liniară și timpul care nu mai curge liniar, domnia sa a ajuns și la activitatea de coaching. ,,Coachingul (C) este o știință relativ nouă în România. C nu este management, nu este psihologie, dar are metode și tehnici de la mai multe științe", a apreciat doamna președinte Adriana Manolescu.
,,Nevoia de voluntariat"
Dl Dorel Puchianu (de la Involing) le-a dat sugestii universitarilor să-și adapteze (modeleze) metodele și tehnicile în funcție de studenți și de informația pe care doresc să o transmită; s-a referit la cel mai bun sistem de educație din lume, la sistemul de învățământ finlandez (,,Finlandezii nu merg pe sistemul de competiție, ci pe cel de cooperare") și a încheiat cu nevoia de voluntariat. ,,Un grup de voluntari, în mod voluntar, să ia legătura cu toate companiile pe care le punem la dispoziție pentru a vedea nevoia de voluntariat", a spus D.P.
,,Să creionăm împreună un profil ocupațional al județului Bihor"
Chiar dacă avem în Bihor 170.000 de salariați (a spus directorul executiv al AJOFM Bihor, dl Bekesi Csaba), ,,la ora actuală nu cunoaștem profilul ocupațional al județului Bihor, al Oradiei și nici nu ne asumăm acest lucru. Un operator se formează în șapte luni, firmele au nevoie acum de 150 de operatori CNC, de alți 300 de specialiști, această livrare de forță de muncă nu se poate face de pe o zi pe alta. Haideți să creionăm împreună un profil ocupațional al județului Bihor!" Este îndemnul directorului AJOFM Bihor, dl Bekesi Csaba.
,,Un proiect de licență se poate face în parteneriat cu dumneavoastră"
,,Ne-am trezit. ,,Totul centrat pe student" este vorbărie goală dacă nu o dezvolți. Trebuie să vedem ce vrea viața de la el. În 2008, aveam în țară peste un milion de studenți, azi mai sunt 500.000, 70% la stat și 30 la sută în instituțiile particulare. Problema este a întregului sistem, a spus decanul Facultății de Științe Economice a Universității Agora, dl Casian Butaci. Dacă un copil poate să ajungă la 12 ani specialist IT, asta înseamnă că desființăm liceele de informatică și facultățile de profil(?)! Vă propun o colaborare. Noi avem licențele pentru studenți. Un proiect de licență se poate face în parteneriat cu dumneavoastră. Avem o postuniversitară; în șase luni dăm un specialist pe resurse umane", a spus dl decan Casian Butaci.
,,Studentul nu cere bani, el vrea să învețe", a adăugat și a subliniat doamna prorector  Gabriela Bologa.
Specialistul în activitatea de coaching
Despre specialistul în activitatea de coaching a vorbit doamna conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu.
Universitatea Agora din Oradea organizează cursul de specialist în activitatea de coaching, acreditat de ANC (Autoritatea Națională pentru Calificări - Ministerul Educației și Cercetării Științifice); cursul se desfășoară pe o perioadă de 180 de ore (120 de teorie și 60 de ore de practică), îmbinând armonios tehnicile de coaching tradițional cu tehnicile de Programare Neuro-Lingvistică (NPL). ,,Specialistul în C nu dă niciodată sfaturi, precum mentorul, el îmi arată tehnica și mă susține pentru a ajunge la obiectivul pe care mi l-am propus. El ajută persoana respectivă să găsească drumul cel mai bun, mai rapid, mai eficient și mai eficace în saltul de la potențial la performanță în NPL", a precizat doamna conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Propunem implicarea mediului de afaceri în activitatea de cercetare academică”.   

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 00:51:44 Ora de vară a Europei de Est