Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

MOL România ajută tinerii din medii defavorizate să obțină permis de conducere

De la vis la realitate

MOL România ajută tinerii din medii defavorizate să obțină permis de conducere

MOL România asigură costurile aferente obținerii permisului de conducere pentru 35 de tineri proveniți din medii defavorizate; Programul de responsabilitate socială „Permis pentru viitor" se află anul acesta la a doua ediție; Termenul final pentru depunerea solicitărilor de finanțare este 27 ianuarie 2017.

MOL România și Fundația pentru Comunitate au lansat cea de-a II-a ediție a programului de responsabilitate socială „Permis pentru viitor", prin care sunt acoperite costurile obținerii permisului de conducere (școala de șoferi și taxele adiacente) pentru 35 de tineri.  Beneficiarii vor fi din medii defavorizate, pentru care permisul de conducere poate facilita obținerea unui loc de muncă sau menținerea și extinderea atribuțiilor de serviciu.
Programul MOL „Permis pentru viitor" se adresează tinerilor cu vârsta cuprinsă între 17 și 25 de ani, proveniți din medii defavorizate, care doresc să obțină permis de conducere de categoria B, C sau D (incluzând tractoare agricole sau forestiere, troleibuze și tramvaie).
„Succesul obținut în primul an de existență a programului „Permis pentru viitor" ne-a încurajat să lansăm, astăzi, o nouă ediție. Sunt foarte mulți tineri care se văd nevoiți să pornească la drum în viață dintr-o poziție defavorizată, fiind lipsiți de sprijin și de resurse. Prin această inițiativă de responsabilitate socială ne propunem să le fim alături. Suntem convinși că beneficiarii acestor sponsorizări care vor obține permisul de conducere vor avea o șansă suplimentară pe piața forței de muncă. MOL România a demonstrat prin multe dintre activitățile sale de responsabilitate socială că este atent la nevoile comunităților locale și dorește să se implice activ în îmbunătățirea condițiilor de viață", a declarat Camelia Ene, CEO & Country Chairman al MOL România.
La ceremonia de lansare a celei de-a doua ediții a programului a participat și Claudiu Ionuț Ciobănică, primul dintre beneficiarii primei ediții a programului care a obținut permis de conducere. În urma acestei calificări, tânărului - care provine dintr-un centru de plasament și este angajat la o tipografie - i-au fost încredințate sarcini complexe la locul de muncă, fiind inclus și în activitatea de distribuție. Alți șase beneficiari ai primei ediții a programului „Permis pentru viitor" au obținut permis de conducere categoria B sau C, șapte tineri sunt programați pentru susținerea examenului, iar 16 se află în diferite faze ale cursurilor școlii de șoferi.
 „Experiența organizării primei ediții a programului ne arată că mulți tineri din medii defavorizate au un țel, pot articula foarte bine parcursul pe care vor să îl urmeze în viață și lucrează pentru atingerea scopului stabilit. Cele mai mari șanse de finanțare și de realizare le au solicitările în care tinerii motivează clar necesitatea permisului de conducere, utilitatea și beneficiul scontat al acestui instrument în viața lor în următorii ani. Un rol important revine persoanelor care își asumă responsabilitatea față de noi și față de tineri de a fi mentorii lor în perioada cursurilor, în finalizarea studiilor într-un timp optim și în pregătirea pentru un examen cu succes", a precizat András Imre, director executiv al Fundației pentru Comunitate.
Detalii despre programul MOL „Permis pentru viitor" și formularul de înscriere se pot descărca de pe site-urile www.pentrucomunitate.ro și www.molromania.ro.
Termenul final pentru depunerea solicitărilor este 27 ianuarie 2017.
András Imre
director executiv

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 16:43:54 Ora de vară a Europei de Est