Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Eminescu în circuitul universal”

Eminescu Universalul

,,Eminescu în circuitul universal”

În 23 noiembrie 2016, la Casa Corpului Didactic din Oradea a avut loc, în prezența autorului Dumitru Copilu-Copillin, lansarea celei de a patra ediții, revăzute și adăugite, a volumului Eminescu Universalul. Eminescu în circuitul universal, apărută în acest an la Editura Bibliotheca din Târgoviște.

Lucrarea, prefațată de academicianul Mihai Cimpoi, prezintă interes în contextul relevanței universale a culturii române, oferind rezultatul unor laborioase cercetări asupra receptării operei eminesciene în cele 150 de limbi în care a fost tradusă până astăzi.
La eveniment au participat numeroși profesori, bibliotecari și documentariști din spațiul didactic și cultural orădean, interesați să descopere elementele de noutate aduse de proaspăta ediție a cărții recunoscutului eminescolog și istoric literar. În cuvântul de întâmpinare și de prezentare a scriitorului, doamna Carmen Bodiu, director al Casei Corpului Didactic Bihor, a evocat personalitatea creatoare a lui Dumitru Copilu-Copillin și îndelungata activitate universitară prin care acesta a contribuit la conturarea unei dimensiuni universale a operei marelui poet român.
Alături de scriitor, invitatul de onoare al evenimentului a fost domnul prof. univ. dr. Vasile Marcu, un fidel colaborator al CCD Bihor, și bun cunoscător al contribuțiilor critice publicate de Dumitru Copilu-Copillin de-a lungul timpului, care a subliniat meritele acestor studii, deopotrivă literare și lingvistice. Recenta carte impresionează prin efortul investigativ, prin pasiunea documentării și a explorării tuturor traducerilor realizate până astăzi după textele literare ale lui Mihai Eminescu, prin acribia organizării unui vast material rezultat și prin sistematizarea concluziilor într-o formă de aleasă ținută academică, dar, totuși, accesibilă unui public larg.
În urma prelucrării datelor culese, Dumitru Copilu-Copillin a descoperit că opera eminesciană a fost tradusă în publicații tipărite ori apărute în mediul virtual, online, în 85 de limbi. La acestea se adaugă traducerile automate în alte 65 de limbi, rezultând un total de 150 de limbi din peste 250 de țări. Pentru cei familiarizați cu metodele cercetării științifice, analiza statistică este un reper care, dincolo de aspectul său aparent cantitativ, aduce informații valoroase și interesante despre adevărata dimensiune a receptării și ecourilor unei opere literare. În cazul lui Eminescu, se confirmă uluitoarea răspândire a scrierilor sale pe un imens spațiu geografic, ceea ce duce, fără îndoială, la o fertilă asimilare a imaginarului artistic izvorât din profunzimile romantismului vizionar specific secolului al XIX-lea. Astfel, o parte semnificativă a ediției lansate vizează receptarea operei eminesciene în publicații apărute în germană, italiană, franceză, spaniolă, portugheză, alte limbi romanice, engleză, rusă, alte limbi slave, limbi fino-ugrice, limbi izolate din Balcani, limbi baltice, arabă, turcă, georgiană, armeană, alte limbi transcaucaziene, indo-europene, precum și limbile unor țări din Orientul Îndepărtat și din Asia de Sud-Vest.
Într-o intervenție deosebit de consistentă, scriitorul a dezvăluit publicului prezent la întâlnire că, într-o anumită etapă de reliefare a unor aspecte necunoscute legate de biografia marelui poet, atenția i s-a îndreptat asupra revistei Familia, publicație ce a primit în paginile sale, cu 150 de ani în urmă, poezia debutului eminescian, De-aș avea.... În acest parcurs biografic, Oradea rămâne un loc privilegiat, grație publicistului și scriitorului Iosif Vulcan, îndrumător cultural de excepție, om cu o viziune modernă și unificatoare asupra destinelor literaturii române, care a strămutat aici prestigioasa revistă românească. Eminescu și Familia rămân două repere istorico-literare unite în spirit și vocație creatoare. Nu doar Eminescu datorează mult Familiei, de la numele predestinat până la amprenta stilistică așezată asupra orizontului său de inspirație, ci și Familia îi datorează enorm scriitorului.
Autorul lucrării a mai remarcat felul cum cartografia întemeietoare eminesciană așază, în punctele sale cele mai fierbinți, și alte spații transilvănene, spre care tânărul poet se îndreptase cu dorința de a descoperi Centrul vieții și al spiritualității românești, coagulat de înaintașii pașoptiști dintr-o altă familie de suflet, cea din care se desprinsese modelul poemelor sale dramatice, Andrei Mureșanu. Într-o altă așezare centrală a lumii sale, gimnazistul de la Cernăuți descoperise adevărata bibliotecă și pe mentorul său spiritual în ipostaza, prea repede pierdută, a îndrăgitului dascăl de limba și literatura română, Aron Pumnul.
Așadar, Dumitru Copilu-Copillin a refăcut printr-o emoționantă evocare în fața publicului orădean, punctele de referință de pe harta literară și sufletească eminesciană, cu personalitățile și întâmplările emblematice, ce aveau să-și pună amprenta asupra unui destin creator de excepție. Ultimii ani de viață ai lui Mihai Eminescu, a susținut istoricul literar, nu vor putea fi înțeleși fără acest recurs la evenimentele întemeietoare.
Întâlnirea cu cititorii s-a încheiat cu o călduroasă invitație de a lectura volumul Eminescu Universalul, pentru a descoperi și alte subtile conexiuni între biografia scriitorului, opera sa și receptarea universală a acesteia.
Prof. dr. metodist Maria Hulber
Casa Corpului Didactic Bihor
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Eminescu în circuitul universal”.

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 12:47:17 Ora de vară a Europei de Est