Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Calificativul de evaluare externă a Școlii ,,Dacia” este de 14 ori Excelent și de 29 de ori FB

Ceea ce ARACIP spune acum, noi am demonstrat în timp, prezentând rezultatele și activitățile școlii

Calificativul de evaluare externă a Școlii ,,Dacia” este de 14 ori Excelent și de 29 de ori FB

Din 2006, site-ul de tineret-învățământ ,,Ovidan.ro", iar din 2010 și revista ,,OviDan" vă prezintă imaginea reală a învățământului bihorean, dar nu numai, prin cartea de vizită cu activitățile și rezultatele unităților de învățământ și mai puțin cazurile izolate și scandalurile provocate sau ,,vânate" pentru a compromite imaginea unor cadre didactice.

Uscăturile, care se găsesc peste tot, nu ne interesează, pentru că dorim să promovăm bunele practici din învățământ, spre a oferi modele (de muncă și comportare), rezultate care să-i mobilizeze (a se citi: ambiționeze) pe cei în cauză, dar și pe alții.
Între școlile reprezentative, de elită ale Municipiului Oradea și ale Județului Bihor, un loc aparte îl ocupă Școala Gimnazială ,,Dacia". Credem că cele 190 de articole publicate pe Ovidan.ro despre această școală vă dă posibilitatea să vă formați o opinie și o imagine cât mai concludentă despre ceea ce înseamnă această unitate de învățământ în peisajul învățământului bihorean.
Ceea ce noi demonstrăm de ani și ani, aveau să o spună în calificative evaluatorii Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP) în procesul verbal întocmit în 25 noiembrie 2016, cu ocazia evaluării externe a Școlii Gimnaziale ,,Dacia" - o școală de top, condusă de dl director profesor dr. Florian Hava.
Din cei 43 de indicatori de performanță evaluați, 14 sunt Excelent (E), iar 29 - F.B. (Foarte bine); au fost cotați cu E indicatorii: Existența și caracteristicile spațiilor școlare, Dotarea spațiilor școlare, Existența, caracteristicile și funcționarea spațiilor administrative, Dotarea cu mijloace de învățământ și cu auxiliare curriculare, Dotarea cu tehnologie informatică și de comunicare, Accesibilitatea echipamentelor, materialelor, mijloacelor de învățământ și auxiliarelor curriculare, Managementul personalului didactic și de conducere, Existența parteneriatelor cu reprezentanți ai comunității, Proiectarea curriculumului, Realizarea curriculumului, Evaluarea rezultatelor la activitățile extracurriculare (extra-clasă și extrașcolare), Activitatea științifică, Constituirea bugetului școlii, Execuția bugetară. În procesul de informare și documentare, evaluatorii au vizitat școala, sălile de clasă, cabinetele și laboratoarele, inclusiv biblioteca și sala de sport, terenul de sport, birourile administrative, au chestionat elevii și cadrele didactice, dar și personalul nedidactic, administrând chestionare de evaluare (cuprinzând peste 40 de întrebări fiecare), au asistat la ore, au stat de vorbă cu reprezentanți ai părinților la nivel de clase și la nivel de școală, au verificat documente școlare și portofolii...
Cu alte cuvinte, au ,,mitraliat" tot, cu obiectivitate și detașare, cu competență, rigoare și responsabilitate pentru a da un verdict cât mai aproape de realitate.
Unui asemenea examen al calității au fost supuse 300 de unități școlare din țară în 2016, Școala Gimnazială ,,Dacia" fiind singura evaluată din județul nostru în acest an.
Moise-Ovidiu Dan

Trimite email
miercuri, 8 mai 2024, 08:52:01 Ora de vară a Europei de Est