Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Primarul Ilie Bolojan a prezentat principalele direcţii ale impozitării în 2017

La Conferința de presă de marți

Primarul Ilie Bolojan a prezentat principalele direcţii ale impozitării în 2017

Primarul Ilie Bolojan a susţinut marţi, 20 decembrie 2016 o conferinţă de presă de final de an, ocazie cu care a prezentat şi principalele proiecte de hotărâri supuse aprobării Consiliului Local.

Cel mai important proiect de hotărâre, care va avea efect asupra cetăţenilor şi companiilor din Oradea, este cel care se referă la impozitele şi taxele locale pe anul 2017.
Un mecanism care îi încurajează pe investitori să vină în Oradea
,,Această hotărâre nu schimbă datele de impozitare ale oraşului, se continuă aceeaşi direcţie din anii trecuţi", a spus primarul Ilie Bolojan, în deschiderea conferinţei de presă, dând apoi explicaţii asupra câtorva modificări: „La impozitul pe clădiri la persoanele juridice, avem o cotă de impozit de 1%, care în 2017 va scădea la 0,95%. Asta înseamnă că din suma de 24 milioane lei încasată în acest an din acest impozit, ipotetic am pierde 1,2 milioane de lei. Noi credem, însă, că aceste sume de bani vor fi compensate prin ceea ce se va construi în anii următori în Oradea, stimulat şi de un nivel de impozitare la persoanele juridice printre cele mai mici din regiunea de vest, nord-vest şi centrul ţării. În continuare, ne dorim să rămânem un oraş competitiv şi interesant pentru investiţii. În cadrul schemei de ajutor de minimis, dacă o persoană juridică face o investiţie de cel puţin 250.000 de euro şi creează minimum 5 locuri de muncă, intră într-o schemă de facilităţi fiscale, care pot ajunge până la 95%. De exemplu, cei de la Dedeman au o reducere de 80% la impozitul pe clădiri, datorită investiţiei foarte mari pe care au făcut-o, dar şi datorită creării a peste 150 de locuri de muncă. Prin urmare, oraşul Oradea are un mecanism care îi încurajează pe investitori să vină în Oradea. Cu cât este impactul investiţiei mai mare, numărul de angajaţi mai mare, cu atât impozitul pe clădiri şi teren este mai mic".
Impozitul pe clădiri
În ceea ce priveşte impozitul pe clădiri, s-a menţinut şi anul acesta o diferenţă între impozitul pe clădiri la persoanele fizice şi la cele juridice. De exemplu, la clădirile folosite în scop nerezidenţial, cum ar fi hale, birouri, persoanele juridice vor plăti 0,95%, iar  pentru persoanele fizice care deţin astfel de clădiri s-a menţinut valoarea de anul trecut, de 0,6 %. Aşa cum se ştie, Codul Fiscal a fost modificat acum doi ani de zile, de anul trecut intrând în vigoare noua directivă care prevede că, pentru acelaşi tip de folosire al clădirii, de exemplu un hotel deţinut de o persoană fizică şi de una  juridică, impozitul este acelaşi.
Primarul Ilie Bolojan a explicat variaţia de impozitare păstrată şi în anul viitor: ,,Am păstrat acest ecart, tocmai pentru că persoanele juridice pot să îşi deducă nişte cheltuieli, pe când persoanele fizice nu pot să facă acest lucru. La fel se întâmplă şi la clădirile folosite în scop rezidenţial, nivelul impozitului la persoana juridică este 0,3 % , iar o persoană fizică va plăti 0,1 %, la fel ca anul trecut".
De asemenea, a fost menţinută politica fiscală anterioară privind impozitarea suplimentară cu 50% a celei de a doua sau următoarelor clădiri rezidenţiale deţinute de persoanele fizice.  Prin urmare, cetăţenii care au mai multe clădiri rezidenţiale vor plăti impozite mai mari. Fac excepţie clădirile rezidenţiale dobândite prin moştenire şi cele nerezidenţiale. „Dintr-o raţiune de echilibru bugetar şi având în vedere facilităţile pe care noi le acordăm, am considerat că cei care au mai multe proprietăţi, deci cei care generează mai multe venituri din ele, pot plăti o contribuţie suplimentară", a spus primarul Ilie Bolojan.
Supraimpozitarea clădirilor neîngrijite creşte la 400%
Un segment la care proiectul de hotărâre a adus modificări este supraimpozitarea clădirilor neîngrijite, unde încă de anul trecut s-a gândit o creştere etapizată.
Dacă în acest an cota de supraimpozitare este de 100%,  anul viitor cei care deţin astfel de clădiri neîngrijite afectând aspectul întregului oraş vor plăti 400%, nivelul maxim al supraimpozitării fiind de 500%.
,,Trebuie menţionat că anul trecut au apărut modificări la legea faţadelor, care ne permit să acordăm împrumuturi şi proprietarilor de clădiri, care nu sunt monumente istorice. Prin urmare, există posibilitatea ca aceşti proprietari să fie ajutaţi, iar în plus este prevăzută o scutire de impozit de 5 ani de zile. Prevederea se aplică tuturor proprietarilor din Centrul istoric al oraşului. Prin urmare, la facilităţi mari trebuie să existe şi constrângeri mari. Astfel, au fost identificate în teren de către poliţişti locali şi inspectori de la urbanism 248 de clădiri, care au probleme la îngrijirea faţadelor, respectiv se pot afla în pericol de dărâmare şi care de anul viitor vor trebui să plătească această supraimpozitare. Situaţia ne arată că 10% din cetăţenii care au plătit anul trecut impozit mai mare au intrat în procesul de reabilitare a faţadelor. Credem că aceste măsuri combinate, respectiv creşterea supraimpozitării şi creşterea facilităţilor vor crea un mecanism prin care mulţi orădeni să îşi repare faţadele", a explicat primarul Ilie Bolojan.
Începând cu anul 2017, proprietarii terenurilor neîngrijite vor plăti un impozit majorat cu 400%, similar clădirilor neîngrijite. Poliţiştii locali au identificat 52 de parcele de teren, având 28 de proprietari, în cazul cărora măsurile aplicate (avertismente cu termen de conformare, amenzi contravenţionale) nu i-au determinat să procedeze la îngrijirea terenurilor deţinute. Pentru aceştia, în anul următor, vom propune Consiliului Local aprobarea aplicării unui impozit majorat de 400%. (B.P.)
Tuturor orădenilor, Crăciun fericit și La mulți ani binecuvântați!

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 01:52:22 Ora de vară a Europei de Est