Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

“Bucuriile toamnei” la Școala “Nicolae Bălcescu” din Oradea

Ieri, în cadrul programului educațional “Festivalul toamnei”

“Bucuriile toamnei” la Școala “Nicolae Bălcescu” din Oradea

Pe parcursul a două săptămâni (în intervalul 6 - 17 octombrie 2008), la Școala cu clasele I-VIII “Nicolae Bălcescu” din Oradea, s-a derulat programul educațional “Festivalul toamnei”, aflat la cea de-a IX-a ediție, cuprinzând: expoziție de carte, recital de poezie, activitate pentru sănătate, colectare de maculatură,expoziție de desene, jocuri în parc, iar ieri (vineri, 17 octombrie), în ultima zi - expoziție, carnaval și spectacol.

 Fiind programul-festival al întregii școli, în derularea lui s-au implicat toate clasele, fiecare cu inițiativa sa și după puteri, iar pentru a populariza experiența celor nouă ani, la evaluare, au fost invitați reprezentanți ai Primăriei Oradea și Inspectoratului Școlar, parteneri (ONG-uri, Uniunea femeilor, comitetul de părinți), copii și cadre didactice (de la școlile gimnaziale “Dacia” și “Oltea Doamna”, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1, grădinițele 46, 30, 24, 49 și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială), precum și partenerii de proiect de la Liceul Teoretic “Jozef Kozacek” din Budoi, Școala “Jozsef Attila” din Berettyoujfalu - Ungaria) și reprezentanți ai Episcopiei Ortodoxe Române din Ungaria.
Bogățiile toamnei “deghizate” și înnobilate de copii
Fructele și legumele toamnei au devenit personaje de basm și legendă, primind înfățișări și roluri nebănuite, imaginația copiilor întrecând orice măsură în materie de creativitate. Pentru a nu subestima sau a uita pe cineva nici nu vom purcede în a exemplifica, lăsându-vă să admirați și să analizați operele de artă în cadrul expoziției “Bucuriile toamnei”.
Carnavalul și spectacolul... în vecini
După tăierea panglicii (de către directorul școlii, prof. Ioan Mocan, ajutat de prințesele toamnei 2007 și 2008, Antonia Chiș și Antonia Crăciun), și vizitarea expoziției, invitații au fost poftiți de către coordonatorul programului, inst. Stela Tăut, să vizioneze carnavalul și programul artistic.
Datorită vremii nefavorabile, organizatorii au fost nevoiți să apeleze la vecini (Comunitatea evreiască) pentru o sală de spectacole (școala neavând o sală festivă sau o sală de sport).
Prințesele toamnei au făcut schimb de coșuri, dând astfel undă verde copiilor să pornească motoarele pentru un carnaval al fructelor și legumelor, protagoniști fiind școlarii clasei I B. Curând au făcut pasul în față, la microfon, și artiștii (Oana Pereț, Ana-Marie Mihăieș, Antonia Chiș, Denisa Ifrim și Denisa Sferle), recitatori din clasele a III-a A, după care au urcat pe scenă dansatorii (a III-a C, cu dans modern, a V-a și a VI-a, cu dans popular maghiar, iar partenerii de proiect de la liceul din Budoi, cu dans popular slovac și o solistă – Korchis Adriana). Ultimul cuvânt l-au avut membrii grupului folcloric al claselor a IV-a C și a V-a B, care au îmbrăcat, în premieră, frumoasele costume populare românești confecționate în cadrul proiectului.
Educația interculturală
În prezentarea formației de dansuri populare slovace de la Liceul Teoretic “Jozef Kozacek” din Budoi, inst. Simona Mihalca (în calitate de coordonator de proiect) a amintit scopul proiectului “Identitate în diversitate” (educația interculturală) și partenerii (de la Liceul Teoretic “Jozef Kozacek” din Budoi și Școala “Jozsef Attila” din Berettyoujfalu, Ungaria), subliniind faptul că cele 20 de costume populare românești sunt rodul acestui proiect. (Ov. D.)
 P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: “Bucuriile toamnei” la Școala “Nicolae Bălcescu” din Oradea.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 02:38:41 Ora de vară a Europei de Est