Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,De la Mica la Marea Unire – personalități care au marcat istoria”

,,Suntem egali, avem aceleași șanse”

,,De la Mica la Marea Unire – personalități care au marcat istoria”

Vineri, 27 ianuarie 2017, elevii claselor a V-a A şi a VII-a B din Şcoala Gimnazială ,,Aurel Pop" Oşorhei, împreună cu elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 3 Calea Mare, au sărbătorit împreună Mica Unire din 24 Ianuarie 1859, la Şcoala Gimnazială Nr. 3 Calea Mare - Bihor.

În cadru unui proiect local interdisciplinar, organizat de Şcoala Gimnazială ,,Aurel Pop" Oşorhei, activităţile au fost coordonate de: prof. dr. Tișe Claudia, Țoca Amalia, Szabo Florina, și Miere Călin, de la Şcoala Gimnazială ,,Aurel Pop" Oşorhei şi de prof. Bota Cristina, Gunțiu Angela și Ivan Anghel, de la Şcoala Gimnazială Nr. 3 Calea Mare.
Colaborarea şcolii noastre cu Calea Mare a început în decembrie 2016 în cadrul unui parteneriat mai larg, bazat pe activităţi de voluntariat, înscrise în SNAC, având printre partenerii noştri în proiect: CJRAE Bihor - Programul Strategiei Naționale de Acțiune Comunitară (SNAC), Primăria Oşorhei şi Primăria Lăzăreni, precum şi Casa Corpului Didactic a Județului  Bihor. Această colaborare va continua și în 2017, cu alte activităţi comune, iniţiate de noi, ca şi şcoală voluntară.
Necesitatea cunoașterii trecutului nostru cultural și  istoric, așa cum a fost el în realitate, astăzi devine un lucru obligatoriu pentru toată lumea, în condițiile în care, această lume, în care trăim, este mereu în schimbare. Educația spre patriotism și cunoașterea trecutului nu este ceva efemer, ci devine un lucru obligatoriu, în urma schimbărilor majore care intervin în sec XXI pe plan politic internațional. Copiii noștri au obligația de a-și cunoaște trecutul, așa ea (obligația) nu apare de multe ori în cartea de istorie. Educația totală a unui tânăr depinde și de modul în care în școală le fundamentăm cultura generală.
Ca urmare, proiectul ,,Suntem egali, avem aceleași șanse. De la Mica la Marea Unire - personalități care au marcat istoria", şi-a propus să stârnească interesul elevilor noștri pentru nou, pentru trecut, pentru o ,,altfel de istorie", față de cea studiată în școli până în prezent. Trebuie să vorbim deschis despre subiecte ca: Monarhia și Unirea sau despre alte evenimente care ne-au marcat trecutul. Trebuie să vorbim despre personalitățile culturii românești, care ne-au lăsat o bogată panoplie culturală și națională. Ele au fost modelele pentru un viitor mai bun, au fost liderii României care la momentul respectiv, ne-au creat un destin şi un viitor ca naţiune. Ele (personalitățile) au fost oamenii de cultură sau lumea politică ce a modelat generații. Trebuie să acceptăm că existența noastră națională a fost influențată de activitatea lor, de exemplul lor de viață.
Proiectul şi-a propus ca elevii noștri să cunoască aceste personalități ale culturii românești, care au marcat două momente importante din existența neamului nostru: formarea României Moderne și Marea Unire. Ne-am propus să ieșim în afara tiparelor metodice clasice  impuse, apelând la memoria scrisă și orală care a marcat și caracterizat istoria noastră națională, locală sau internațională. De fiecare dată, discutând cu martorii ocular ai unor evenimente trecute, parcă istoria ni se deschide sub o altă formă. Este nevoie să cunoaștem, este nevoie să nu uităm, avem obligația de a respecta trecutul nostru și de a nu repeta greșelile altora în viitor.
În activitate, am făcut accesibil elevilor noştri, prezentarea și analiza unor momente cheie din istoria noastră legate de: modul de constituire a României Moderne, în urma dublei alegeri al lui Al. I. Cuza din 5-24 ianuarie 1859; modul în care au văzut Ion Creangă și Vasile Alecsandri, această Unire, printr-o scenetă intitulată: ,,Moș Ion Roată și Unirea"; prin descrierea rolului pe care l-a jucat regele Ferdinand I, în constituirea României Unite din 1 Decembrie 1918; iar în final, am dansat împreună ,,Hora Unirii", ca simbol al unităţii naţionale. Materialele realizate de elevii participanţi, au fost expuse şi analizate ad-hoc.
Nu trebuie să uităm că, patriotismul şi identitatea naţională se educă la copil. Ele nu sunt astăzi, nici efemere şi nici perimate. Ele trebuie să devină ceva obligatoriu pentru fiecare dintre noi, dacă ne dorim să avem în viitor, un loc în care să putem spune mândri că suntem români!
Aşadar, ,,suntem egali, avem aceleași șanse"!
Prof. dr. Claudia Tişe
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,De la Mica la Marea Unire – personalități care au marcat istoria”.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 00:19:13 Ora de vară a Europei de Est