Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii Școlii Gimnaziale ,,Dacia” au câștigat 61 de premii și mențiuni

La cea de-a XX-a ediție a Concursului național Lumina Math, din 26 nov. 2016

Elevii Școlii Gimnaziale ,,Dacia” au câștigat 61 de premii și mențiuni

Și la ediția din 2016 a Concursului național Lumina Math, elevii Școlii Gimnaziale ,,Dacia" din Oradea s-au numărat printre marii câștigători ai competiției naționale, cu cele 61 de premii și mențiuni cucerite.

Eforturile depuse și performanțele obținute au fost răsplătite ieri (joi, 23 februarie 2017) de către domnul director, profesor dr. Florian Hava, și coordonatorul pe școală al acestui concurs, doamna profesor Diana Curilă, care le-au înmânat diplomele, în prezența unui număr mare de elevi, cadre didactice și părinți.
Clasa a III-a B, prof. Diana Zlibuț - 19 premii și mențiuni
La nivel de școală, cele mai multe și mai valoroase premii le-au adus elevii clasei a III-a B; ei confirmă, repetând și în 2016, performanța din 2015... și ceva în plus. Dacă în clasa a II-a, elevii doamnei profesor Diana Zlibuț obțineau 15 premii, în 2016 au ridicat ștacheta la 19. Și au făcut o tradiție din a câștiga și Tabăra de la Poligrafu, oferită de organizatori elevului cu cel mai mare punctaj din județ. Dacă în 2015, marele premiu a fost cucerit de Ema Constăngioară, în 2016, Tabăra de la Poligrafu a fost câștigată cu brio de colegul Emei, Luca Ardelean.
Secretul succesului!
-Există un secret în obținerea unor asemenea rezultate? am întrebat-o pe doamna profesor Diana Zlibuț.
-Elevii trebuie motivați, determinați să învețe, sprijiniți să o facă, atât la școală, cât și acasă, controlați și încurajați în permanență. Pentru că drumul spre performanță cere implicare totală din partea celor trei actori, în principal, sârguință și efort propriu susținut din partea elevului, care este piesa de bază pe tabla de șah. Noi ne alăturăm lui cu responsabilitate și dăruire, îi dăm aripi și îl îndrumăm cu bucuria pe care el trebuie să o simtă, iar recompensa pentru efort și performanță trebuie să vină obligatoriu pentru a-l motiva, a întreține arderile și forța sa interioară, dorința de a persevera și a se angaja la noi eforturi...  
La nivelul clasei a III-a B, din cei 19 laureați: opt au obținut premiul I, cinci - premiul al II-lea, doi - premiul al III-lea și patru mențiuni.
Premiul I: Ardelean Luca - 94,02803 p.- locul I - Tabăra de la Poligrafu; Zdrehuș Adrian - 91,52702 p. - locul II; pe locul III, cu același punctaj, s-au clasat trei elevi: Morozan David -91,02702 p., Madi Mihai - 91,02702 p. și Constăngioară Ema - 91,02702 p.; Curț Lavinia - 88,52403 p. - locul IV; Șereș Albert - 85,02502 p.- locul V; Cocoș Raluca - 83,52403 p. - locul VI; premiul  al II-lea: Iova Casian, Nagy Alexandra, Danșa Daria, Cătană Sara și Curț Diana; premiul al III-lea: Timiș Elena și Băcioiu Bianca; mențiuni: Duluș-Gaboraș Andrei, Ștefan Georgiana, Popovici Ștefan și Cighir Raul.
Celelalte 42 de premii și mențiuni
Clasa a II-a A, prof. Simona Cobe - șase premii și mențiuni
Băican Vlad, premiul I, Sandor Sara - II, Negruțiu Sorina - III, și trei mențiuni: Câmpan Ayanna, Stanciu Francesca și Duluș Elisa.
Clasa a III-a A, prof. Simona Fabian - șase premii și mențiuni
Paruș Ștefan - premiul I, Sturza Mihnea și Matei Iulia - III, și trei mențiuni: Cuc Iustin, Leucea Mihnea Luca și Cosma Guler Vlad Ștefan.
Clasa a IV-a A, profesor Amalia Ciorba - șase premii și mențiuni
Cioban Alexandru și Harn Daria - premiul al II-lea, Barbeș Alexandru și Verdeș Diana - III, și două mențiuni: Lazău Luca și Ovănescu Vlad.
Clasa a IV-a C, profesor Aurora Feier - cinci premii și mențiuni
Aron Luca, Horj Ayanna și Nicola Alessia - premiul al II-lea, Mihuța Mara și Vulpe Luca - mențiuni.
Clasa a II-a D, profesor Maria Floruț - cinci premii și mențiuni
Haneș Mihai - premiul al II-lea, Mazilescu Mara și Andre Stephanie - III, Husaru Șerban și Lupșe Dragoș - mențiuni.
Clasa a III-a D, profesor Viorica Iancu - patru premii și mențiuni
Sturz Miruna - premiul I, Dragoș Sebastian și Galea Adrian - III și Pop Amalia - mențiune.
Clasa a IV-a B, profesor Paula Vidican - trei premii și mențiuni
Bănică Diana - premiul al II-lea, Botău Maria - III și Ianc Antonia - mențiune.
Clasa a II-a E, profesor Lucia Leț - două premii
Bungău Ștefan și Szabo Sara - premiul al III-lea.
Clasa a II-a B, profesor Gabriela Negruț - un premiu și o mențiune
Gligor Andrei - premiul I, Ciaca Dragoș - mențiune.
 Clasa a IV-a D, profesor Maria Iagăr - o mențiune
Corbu Octavian - mențiune.
La gimnaziu, s-au obținut două mențiuni
Berce Darius, cls. a V-a C, profesor Monica Berce și Gânțe Patrick, cls. a VII-a D, profesor Diana Curilă.
Felicitări celor 61 de elevi, profesorilor îndrumători și părinților!
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevii Școlii Gimnaziale ,,Dacia" au câștigat 61 de premii și mențiuni.

Trimite email
miercuri, 8 mai 2024, 14:05:31 Ora de vară a Europei de Est