Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cea de-a 27-a ediție a Concursului de matematică rezervat liceelor maghiare, etapa națională

În perioada 23-26 februarie, la Oradea se desfășoară

Cea de-a 27-a ediție a Concursului de matematică rezervat liceelor maghiare, etapa națională

În perioada 23-26 februarie 2017, la Liceul Teoretic „Ady Endre" din Oradea, se desfășoară cea de-a XXVII-a ediție a Concursului de matematică rezervat liceelor maghiare din România, etapa națională organizată de Ministerul Educației Naționale.

Deschiderea festivă a manifestărilor a avut loc joi, 23 februarie, cu participarea unor distinși invitați, între care: inspectorul școlar general Alin-Florin Novac-Iuhas și doamna inspector școlar de specialitate Gabriela Nan, doamna inspector școlar Kéry Hajnal, de această dată în calitate de reprezentat în comisia centrală a competiției, dl senator Derzsi Ákos și dl deputat Szabó Ödön, dl Pásztor Sándor, președintele Consiliului Județean Bihor, dar și reprezentanți ai Consiliului Local, dl dr. Kassay Gábor, președintele comisiei centrale a concursului, precum și dl prof. dr. Bencze Mihály, directorul Liceului Teoretic ,,Ady Endre" din București  - ,,tatăl concursului", după cum s-a exprimat doamna profesor Vad Marta, directorul Liceului Teoretic ,,Ady Endre" din Oradea, interlocutorul nostru.
,,De la Ady la Ady"
Vorbitorii s-au referit la concurs, urând succes competitorilor, iar ,,tatăl concursului" a remarcat în spirit de glumă cum a ajuns de la Ady la Ady...
Bucuria reuniunii a adus pe scenă circa 30-40 de actori, membri ai trupei de teatru a liceului gazdă, purtând un nume generic ,,Scara". Cu dans și muzică, cu glume, actorii au bine dispus spectatorii pornind de la o poezie a lui Petőfi Sándor, actualizată și dându-i o tentă modernă.
Vineri și sâmbătă, șapte ore de concurs  
Vineri, între orele 9.00 și 13.00, cei 126 de concurenți (elevi de liceu, din clasele IX-XII), din 15 județe ale țării, au intrat în focul luptei; timp de patru ore, ei au avut de rezolvat șase probleme dificile, care se dau mai degrabă la etapa internațională a concursului, care se va desfășura în luna martie, după cum avea să sublinieze doamna director Vad Marta.
Sâmbătă, i-au așteptat alte trei ore de concurs, cu patru probleme. De această dată, concursul s-a desfășurat cu începere de la ora 13.00, din cauza olimpiadei de fizică. Noi, bihorenii, suntem reprezentați la acest concurs de 12 elevi, din care șase de la liceul gazdă, între ei trei au participat anul trecut la etapa internațională a competiției. Vineri după-amiază, respectiv sâmbătă dimineața, concurenții, împărțiți în șase grupe, au vizitat obiective din municipiul nostru: Turnul Primăriei, Cetatea, Șirul Canonicilor și Bazilica, Muzeul Ady Endre, precum și Casa Darvas - La Roche, ba au mai avut ocazia și să se cațere, la un club pe Str. Tudor Vladimirescu. ,,În cele două zile de concurs, obligatoriu, concurenții au participat la rezolvarea problemelor de concurs, alături de un membru al comisiei centrale care le-a corectat lucrările", a precizat interlocutorul nostru.
Construind... Geometria!
Vineri, în timp ce elevii susțineau prima probă de concurs, cei 17 profesori însoțitori au fost invitați la un ,,joc de construcție" din piesele inventate tot de un profesor de matematică, dl Tempfli Adam. Prin acest joc, dl profesor a dorit să sublinieze faptul că ,,Geometria se învață mai ușor dacă o faci și o desfaci, dacă o construiești"...
Duminică, elevii care au obținut cele mai bune rezultate urmează să fie răsplătiți cu premii și cu calificare la etapa internațională.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (49 de poze), accesați Galeria foto: Cea de-a 27-a ediție a Concursului de matematică rezervat liceelor maghiare, etapa națională.  

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 11:10:45 Ora de vară a Europei de Est