Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Câștigând concursul, Danșa Alexandra va vizita în aprilie Parlamentul European

Vineri, la C.N. ,,Mihai Eminescu” s-a ales elevul care va pleca la Bruxelles

Câștigând concursul, Danșa Alexandra va vizita în aprilie Parlamentul European

Douăzeci și unu de elevi din clasele a XI-a și a XII-a de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea au participat vineri, 24 februarie 2017, la un concurs de dezbateri pentru cunoașterea instituțiilor europene și obținerea unui loc în echipa de liceeni a României care va pleca la Parlamentul European.

În cadrul proiectului ,,Îmbunătățirea cunoștințelor despre Parlamentul European prin jocuri educaționale de simulare", Centrul Român de Politici Economice (CEROPE) a câștigat finanțare nerambursabilă de la Parlamentul European pentru a desfășura campanii de informare în rândul liceenilor care în 2019 vor avea vârsta de 18 ani împliniți, să înțeleagă ce este Parlamentul European și să voteze informal, în cunoștință de cauză, candidații pentru Parlamentul European.
Pentru acest proiect, CEROPE a ales câte două licee din cinci județe ale țării, din localitățile: Slatina, Hunedoara, Arad, Oradea și Iași. Din Oradea au fost selectate colegiile naționale ,,Mihai Eminescu" și ,,Iosif Vulcan". Vineri, de la ora 11.00, timp de două ore, în cele două colegii orădene s-au desfășurat activități de informare și jocuri educative de simulare la care au participat câte 20 de elevi din clase a XI-a și a XII-a de la respectivele colegii. Miza concursului care s-a dat între cei 20 de liceeni era una cât se poate de derutantă și tentantă: doar un singur elev urma să câștige dreptul de a pleca în aprilie la Bruxelles la Parlamentul European.
La Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" au concurat (21): Boldan Cristina, din a XI-a A, Demian Cristian, Cotrău Cara, Mihăieș Anamaria, Laslău Sergiu și Liț Alexandra, din a XI-a B, Voloșeniuc Lorena, Popa Alice, Danșa Alexandra, Fanea Karla și Curcă Andrei, din a XI-a C, Peștean George, Tomescu Miruna și Mercea Bogdan, din a XI-a D, Rotar Ruxandra, Indrieș Gabriel, Junc Pavel și Maghiar Titus, din a XI-a G, Serac Paul și Danciu Emanuel, din a XII-a D, precum și Daina Diana, din a XII-a E.
,,Am certitudinea că veți fi la înălțime"
În dechiderea evenimentului, directorul adjunct, dl profesor Ioan Cadar, a prezentat locul și contextul, invitații și membrii juriului. Doamna inspector școlar Daniela Sopota, ,,jucând acasă" și cunoscând combatanții, li s-a adresat din suflet fiind și o zi de sărbătoare a iubirii (Dragobetele): ,,Am certitudinea că veți fi la înălțime, am certitudinea că vă veți exprima punctul de vedere în mod pertinent și ambițios, așa cum bine vă cunosc (...). Dragii mei, militați pentru drepturi europene, militați pentru democrație, militați pentru libertate", a mai spus doamna inspector școlar Daniela Sopota, care are mare încredere în acești tineri, ,,oamenii noștri de viitor", după aprecierea domniei sale. Juriul a fost alcătuit din istoricul orădean Gabriel Moisa, doamna Adina Dragoman și Tiberiu Cazacioc, reprezentanți ai CEROPE. În cuvântul său, profesorul universitar Gabriel Moisa s-a referit la două-trei chestiuni despre ceea ce înseamnă instituțiile europene, spiritul european și Parlamentul European.
Argumentând pro sau contra subiectului într-un discurs de două minte
Adina Dragoman a moderat evenimentul, dialogând cu cei 21 de candidați pe tema instituțiilor europene, reprezentarea României în Parlamentul European, despre avantajele aderării României la U.E. Apoi le-a prezentat un filmuleț despre cum funcționează instituțiile europene, văzute de președinții lor de la Bruxelles, Strasbourg și Luxemburg. S-au tras la sorți europarlamentarii români reali pe care ei urmau să-i ,,reprezinte" și subiectele de discuție: siguranța alimentelor, drepturile consumatorilor, migrația și azilul... Pe tema aleasă, fiecare urma să susțină pro sau contra subiectului argumentând în cadrul unui discurs de două minute.
,,Vom aprecia discursul vostru, cât este de coerent, strategia, logica, stilul, conexiunea, retorica, știința de a vorbi liber, cum vă argumentați și susțineți punctul de vedere", a precizat Adina Dragoman.
La sfârșitul concursului, toți concurenții urmau să fie premiați cu diplome de participare și cu mici atenții (materiale promoționale și căști), iar câștigătoarea concursului, Danșa Alexandra, va pleca la Bruxelles în perioada 4-8 aprilie, împreună cu Dan Abigail, câștigătoarea concursului de la ,,Iosif Vulcan" și cu ceilalți opt câștigători (europarlamentari) din Slatina, Hunedoara, Arad și Iași. Cei 10 vor ajunge la Parlamentul European, unde vor avea ocazia să stea de vorbă cu europarlamentari români, dar nu numai...     
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (54 de poze), accesați Galeria foto: Câștigând concursul, Danșa Alexandra va vizita în aprilie Parlamentul European.  

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:27:42 Ora de vară a Europei de Est