Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul „Şcoala fără violenţă”, ediția a X-a

Miercuri, în Săptămâna Poliției bihorene

Concursul „Şcoala fără violenţă”, ediția a X-a

Peste 150 de elevi şi profesori au fost angrenaţi de poliţiştii de prevenire bihoreni în Concursul „Şcoala fără violenţă".

Miercuri, 22 martie 2017, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu", s-a desfășurat cea de-a X-a ediţie a Concursului cu tematică preventivă „Şcoala fără violenţă", adresat elevilor de gimnaziu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi cu cei ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu". Prin intermediul acestui proiect educaţional organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Liceenii participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi. În cadrul concursului „Şcoala fără violenţă", elevii au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente. Peste 150 de elevi și profesori organizaţi în 16 echipaje din cadrul unor instituţii de învăţământ liceale din judeţul Bihor, respectiv municipiul Oradea, municipiul Beiuș, Ștei, Tinca, Șuncuiuș, Roșia, Husasău de Tinca, Vașcău, Câmpani, Hidişelul de Sus, Bulz, Chişlaz, Sânnicolau Român au concurat pentru a-şi dovedi cunoştinţele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar. Prin intermediul acestui concurs, elevii au putut aborda problematici specifice propriei generaţii, devenind astfel mai conştienţi şi mai responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi la comportamentul colegilor sau prietenilor lor, fiind capabili să discearnă şi, astfel, să evite anumite riscuri.
Competiţia a constat în parcurgerea a două probe, respectiv un moment artistic și realizarea unui eseu cu teme din domeniul prevenirii criminalității.
Prima probă, momentul artistic, a constat în demonstraţii de dans, muzică, sport sau scurte scenete, care au surprins efectele nocive pe care violenţa, indiferent de forma sa de manifestare, o are asupra adolescenţilor, dar şi metode de a contracara astfel de manifestări. Expresivitatea, originalitatea, legătura conţinutului cu tema, precum şi alte asemenea criterii, i-au animat pe elevi într-o strânsă luptă pentru locurile fruntaşe. Emoționați, nerăbdători să urce pe scenă, dar și îmbrăcați spectaculos, elevii au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, astfel încât să încânte auditoriul. Realizarea unui eseu preventiv a fost cea de-a  doua probă în care au fost implicați elevii de gimnaziu. În cadrul celei de a doua probe, elevii au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerea cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia constituind adevărate lecţii pentru colegii lor.
Concursul a fost urmărit şi evaluat de un juriu format din psihologi, coregrafi, reprezentanţi ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Palatului Copiilor și reprezentanţi ai unor O.N.G. - uri din Oradea.  Mesaje precum: ,,Stop fenomenului de bullying!", „Sunt aici când ai nevoie de ajutor!", „Anturajul şi violenţa", „Tu alegi! Cu mâinile poți face bine sau rău... Alegerea îți aparține!", „Campionii au nevoie de părinţi!", „,Înlătură violența, fă loc dragostei. Violența ucide caractere!", „Iubire sau ură?", „Violența, o realitate nedorită a vieții!", „Știu, vrea și pot să mă comport frumos!", „Înlocuiește violența cu o îmbrățișare!", „Împreună la școală, dar fără violență, promovez toleranța, pacea, demnitatea și dezvoltarea personalității umane!" au fost promovate de elevi în cadrul concursului.
Câștigătorii ediției
Premiul I - echipajul Şcolii Gimnaziale Nr. 1 Roşia; premiul al II-lea - echipajul Şcolii Gimnaziale „Nicolae Bogdan" Vaşcău; premiul al III-lea - echipajul Liceului Teoretic „Nicolae Jiga" din Tinca; mențiuni: echipajele liceelor teoretice  „Onisifor Ghibu" și „Aurel Lazăr" din Oradea.
Totodată, au fost acordate și două premii speciale, pentru „Cel mai bun eseu", obţinute de echipajul de la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul" și pentru „Cea mai bună interpretare", obţinut de elevii Școlii Gimnaziale Nr.1 Bulz.
Cei 16 participanți
Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" Oradea
Sceneta prezentată: „Stop fenomenului de bullying! cadrele didactice: Ionela Belbe, Camelia Timofte, Daniela Marinău; elevii participanţi: Maria Lunca, Daria Filip, Elena Sotoc, Vanessa Nicoară, Șerban Moș.
Liceul Teoretic ,,Nicolae Jiga'' Tinca
Sceneta prezentată: „Sunt aici când ai nevoie de ajutor!" cadrele didactice: Oana Lola Aura, Martin Toma Teodora,  Cioaca Floare; elevii participanţi: Ciotea Alexandra, Oana Alexandru, Ungur Andrei, Cioca Sara,  Avram Maia.
Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia
Sceneta prezentată: „Din scandal la un spital"; cadrele didactice: Ciuhandu Florentin Ionel, Gergely Timmea; elevii participanţi: Isai Larisa, Morar Iulia, Petru Adrian Călin, Turc Otilia, Tirla Denisa, Toda Daria.
Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir" Oradea
Sceneta prezentată: „Friends and violence!"
cadrele didactice: Crăciun Andra, Galea Rodica; elevii participanți: Bălan Iulia, Bianca Bărcan, Doboș Etien, Iakab Georgia, Rus Lorena.
Școala Gimnazială „Georgiu Popa" Cîmpani
Sceneta prezentată: „În focul iubirii și fierul cel mai tare se înmoaie..."; cadrele didactice: Boldor Alexandra Anca, Ciocan Viorica, Pasere Andrada; elevii participanţi: Blaga Naomi, Laza Ştefănuţ, Pașca Rareş, Pantea Bogdan, Pele Valentin.
Şcoala Gimnazială ,,Miron Pompiliu'' Ștei
Sceneta prezentată: „Tu alegi! Cu mâinile poți face bine sau rău... Alegerea îți aparține!" cadrele didactice: Toth Ioana, Bunta Cristian, Panici Mangra Adelina, Pantea Simona, Merce Sanda, Moruț Liana, Andru Luminița; elevii participanţi: Andru Miruna Cristiana, Criste Iulia Andreea, Dobîndă Cătălin Andrei, Petriș Mălina, Scrofan George Nicolas.
Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei
Sceneta prezentată:  „Campionii au nevoie de părinţi!" cadrele didactice: Zaha Mihaela, Pordea Ioana, Rusu Inga, Andru Cristian Adrian, Coroiu Emanuel, Andru Luminița, Coroiu Manuela; elevii participanţi: Buz Nicholas, Clepcea Alexandru, Leicu Lucian, Văduva Paul, Mureşan Andresa.
Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș
Sceneta prezentată: „Înlătură violența, fă loc dragostei. Violența ucide caractere!" cadrele didactice:  Straton Monica, Haragoș Bogdana; elevii participanţi: Ungur Emanuela, Haragoș Alexandru, Szodrai Claudia, Toderaș Flavia, Tolnaci Antonia.
Școala Gimnazială Nr. 1 Husasău de Tinca
Sceneta prezentată: „Înger sau demon?!" cadrele didactice: Szabo Georgeta Ramona, Arosculesei Roxana, Braghina Silvia Alina, Bulzan Maria Alexandra, Bronţ Maria Corina; elevii participanţi: Varga Patricia Bianca, Leuca Florin Petru, Demeter Luca Davide, Galiş Denis Andrei, Pîrge Camelia Maria.
Școala Gimnazială Nicolae Bogdan" Vașcău
Sceneta prezentată: „Rostogan demisionează"; cadrele didactice: Ifrim Carmen; elevii participanţi: Teaha Delia , Herlaş Mircea, Forton Daria, Muşet Alexandra, Fezer Maria Cristina.
Școala Gimnazială Nr. 1 Hidişelu de Sus
Sceneta prezentată: „Iubire sau ură?" cadrele didactice: Călinescu Anca, Băliban Carmen, Băliban Petru, Moza Elena, Paşca Florica; elevii participanţi: Andor Paula, Cociobanu Eduard, Hercuţ Ana, Miclău David.                                                             
Liceul cu Program Sportiv „Bihorul"
Sceneta prezentată: „Violența, o realitate nedorită a vieții!" cadrele didactice: Zău Simona, Ursuțiu Lavinia, Ardelean Rodica; elevii participanți: Darius Chirilă, Laura Lupșe, Daria Marișcaș, Alesia Stance, Alexandru Trip.
Școala Gimnazială Nr. 1 Chișlaz
Sceneta prezentată: „Știu, vreau și pot să mă comport frumos!" cadrele didactice: Szalkai Anca, Popovici Florica; elevii participanţi: Țuț Adrian, Olasz Ionuț, Bandi Sefora, Bandi Fibia, Tronka Sebastian.
Școala Gimnazială Nr. 1 Bulz
Sceneta prezentată: „Sunt bâlbâit, dar mă tratez!" cadrele didactice: Blaga Mirela; elevii participanţi: Bianca Hoca, Alexandru Lazăr,  Andrei Taichiș, Andrada Toda.
Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea
Sceneta prezentată: „Înlocuiește violența cu o îmbrățișare!" cadrele didactice: Carmen Bubela, Ciprian Zopota; elevii participanţi: Cuc Iarina, Sabău Diana, Mathiu Alexandra Florina, Gal Daria, Sabău Andra.
Școala Gimnazială Nr. 1 Sânnicolau Român
Sceneta prezentată: „Împreună la școală, dar fără violență, promovez toleranța, pacea, demnitatea și dezvoltarea personalității umane!" cadrele didactice: Pop Angela; elevii participanţi: Miruna Bucurean, Hendre Florin, Lingurar Adrian, Pop Bianca, Hendre Renata
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii - I.P.J. Bihor
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul „Şcoala fără violenţă”, ediția a X-a.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 01:23:16 Ora de vară a Europei de Est