Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, primăvara a început cu surprize!

Luni,

La Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, primăvara a început cu surprize!

De o zi însorită și plină de activități cu joc și multă veselie au avut parte luni, 10 aprilie 2017, cei 85 de elevi care au participat la prima ediţie a proiectului ,,Învăţăm, repetăm şi ne jucăm".

Evenimentul a fost organizat de Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, sub coordonarea doamnei decan, conf. univ. dr. Karla Melinda Barth şi a doamnei lector univ. dr. Nicoleta Ramona Ciobanu.
Acest proiect își propune să consolideze demersul didactic derulat în cadrul Facultăţii de Știinţe Socio-Umane. În acelaşi timp se doreşte a se crea o legătură între copiii din instituţiile de învăţământ orădene şi cadrele didactice care pregătesc viitoarele educatoare şi învăţătoare. Încă de la ora 10.00, Strada Universităţii a cunoscut bucuria şi încântarea acestor îngeri ai luminii și candorii. ,,Vinovaţi" de această atmosferă au fost elevii clasei pregătitoare D, de la Şcoala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu", împreună cu doamna prof. Ioana Borza, elevii clasei pregătitoare B de la Colegiul Naţional ,,Iosif Vulcan", acompaniaţi de doamna prof. Aurelia Susan, cei de la Liceul ,,Don Orione", elevii clasei I B, însoţiţi de doamna prof. Iohana Păscar şi elevii clasei a IV-a de la C.S.E.I. ,,Orizont", alături de doamna prof. Romina Dan. De la intrarea pe poarta Universității, elevii au fost întâmpinaţi de iepuraşul Țop-Țop, care a întreţinut atmosfera de la începutul și până la încheierea activităţilor. Organizaţi în centre de activităţi, elevii au fost însoţiţi, pe tot parcursul evenimentului, de studenţi de la toate specializările, Pedagogia Învăţământului Primar şi Preşcolar (PIPP) şi Psihopedagogie specială (PPS), care au demonstrat încă o dată că profesia de educator le vine ca o mănuşă. Studenţilor de la specializările Psihologie şi Resurse umane, le-a revenit sarcina de a-i ghida şi de a le fi parteneri de joacă. Doamna lector univ. dr. Adina Vesa, în cadrul atelierului de creaţie, a decupat şi colorat împreună cu mânuţele dibace de la cele patru unități de învățământ, pălării specifice anotimpului primăvara. Prin rotirea claselor la toate centrele de activități, s-a dorit ca toți copiii să se bucure de fiecare moment în parte. Corpul poate fi instrument de percuţie solo sau ca acompaniament, iar doamna lector univ. dr. Loredana Muntean i-a învățat această tehnică. La cel de-al treilea centru, organizatorii au fost ajutaţi de echipa de animatori de la 4Happy Kids, reprezentată de doamna Ieran-Drăghici Diana, care a răspuns invitaţiei noastre. În cadrul acestui centru au avut loc concursuri de îndemânare şi dibăcie, iar la final, cu toții s-au bucurat de o vânătoare de ouă și de darurile primite din partea organizatorilor. Bucuroşi de faptul că spaţiul în care s-a desfăşurat evenimentul a fost transformat într-un mic parc de distracţii pentru cei mici, organizatorii promit că acest tip de evenimente se va organiza şi în viitor în cadrul aceleiaşi facultăţi.
,,Prin acest eveniment, am reușit să oferim o nouă perspectivă, atât viitorilor educatori cât și viitorilor studenţi, să reamintim tuturor celor interesați că facultatea noastră are oameni dispuşi să se implice în proiecte educative şi că vocaţia de educator trebuie şlefuită încă de pe băncile şcolii. Dorim să le mulţumim colaboratorilor noştri, doamnelor învăţătoare şi tuturor celor care au răspuns invitaţiei noastre", a spus doamna decan, conf. univ. dr. Karla Melinda Barth.
Organizatorii proiectului ,,Învăţăm, repetăm şi ne jucăm" vă aşteaptă să participaţi şi la următoarele ediţii, dorind ca numărul celor implicaţi să crească proporţional cu entuziasmul copiilor. (C.M.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, primăvara a început cu surprize!

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 11:01:15 Ora de vară a Europei de Est