Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Săptămâna prevenirii criminalităţii”, la final

Pentru prevenirea victimizării

„Săptămâna prevenirii criminalităţii”, la final

Copii, părinţi, profesori, cetăţeni din mediul rural şi urban au fost implicaţi de poliţiştii bihoreni în activităţi menite să le prevină victimizarea.

În perioada 3 - 7 aprilie 2017, la nivel naţional s-a desfăşurat cea de-a 12-a ediţie a manifestării „Săptămâna prevenirii criminalităţii", eveniment prin care s-a urmărit sensibilizarea populaţiei cu privire la importanţa prevenirii criminalităţii şi la necesitatea adoptării unor conduite antivictimale şi antiinfracţionale.
Pe parcursul întregii săptămâni, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, cei de ordine publică, investigaţii criminale, de proximitate, poliţie rutieră din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor şi cei de la Serviciul Poliţiei Transporturi Feroviare Bihor au derulat numeroase activităţi preventive, alături de partenerii de program, insituţii publice, asociaţii profesionale şi organizaţii nonguvernamentale.
Activităţile preventive derulate au fost structurate pe mai multe domenii preventive, fiecare zi având o temă specifică, respectiv prevenirea infracţiunilor contra patrimoniului, siguranţa în mediul online, prevenirea violenţei în mediul familial şi siguranţă rutieră.
Activităţi preventive au fost derulate în municipiile: Oradea, Marghita, Beiuş şi Salonta şi în localităţile bihorene: Aleşd, Săcuieni, Ştei, Nucet, Valea lui Mihai. De asemenea, poliţiştii de la toate posturile rurale de poliţie au desfăşurat activităţi preventive în cadrul „Săptămânii prevenirii criminalităţii", în mediul rural.
Astfel, luni, 3 aprilie, pentru prevenirea infracţiunilor contra patrimoniului, poliţiştii bihoreni au desfăşurat peste 100 de activităţi de informare, menite să prevină victimizarea cetăţenilor prin infracţiuni de furt, tâlhărie şi înşelăciune, constând în întâlniri cu grupuri ţintă, dar şi activităţi de distribuire de materiale informativ - preventive în locuri publice, cu aflux mare de cetăţeni. Scopul activităţilor preventive a fost sensibilizarea cetăţenilor cu privire la necesitatea adoptării unor măsuri de autoprotecţie, precum şi prezentarea consecinţelor ce decurg din comiterea de infracţiuni
De asemenea, în perioada 4  - 5 aprilie, poliţiştii bihoreni au acţionat pentru siguranţa în mediul online în unităţile şcolare din judeţul Bihor, fiind organizate peste 230 de întâlniri cu elevi, profesori şi părinţi. În discuţiile pe care poliţiştii bihoreni le-au purtat cu elevii, au fost abordate subiecte precum riscurile asociate unor jocuri online, cyberbuling, traficul de persoane, pornografia infantilă. În ce priveşte cadrele didactice şi părinţii, discuţiile s-au axat pe riscurile asociate mediului online, identificarea unor schimbări în comportamentul copiilor, modalităţi de gestionare a unor situaţii de risc.
Violenţa în mediul şcolar, dar şi riscurile pe care le prezintă mediul virtual au fost temele abordate de elevii a 11 unităţi şcolare din judeţul Bihor, participanţi la concursul preventiv judeţean „Şcoala fără violenţă". Peste 120 de liceeni şi-au dovedit într-un mod inedit, artistic, cunoştinţele în materie de prevenire a criminalităţii.
Activităţile preventive desfăşurate de poliţiştii bihoreni joi, 6 aprilie a.c., au fost dedicate prevenirii violenţei în mediul familial. În cadrul unei dezbateri organizate cu studenţii Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane din cadrul Universităţii Oradea, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor, alături de reprezentanţi ai A.N.I.T.P. - Centrul Regional Oradea au desfăşurat activităţi de prevenire a violenţei domestice. În cadrul activităţilor preventive, a fost proiectat filmul documentar „Aripi frânte", care prezintă situația victimelor violenței domestice din România, prin câteva cazuri ale unor deținute din Penitenciarul de Femei Târgşor. Filmul documentar a fost realizat în cadrul Campaniei naționale de prevenire a violenței în familie ,,Aripi frânte", inițiate de Inspectoratul General al Poliției Române și Asociația Necuvinte.
Scopul campaniei îl reprezintă creșterea gradului de informare a membrilor comunității cu privire la dimensiunea, incidenţa şi formele de manifestare a violenței în familie, cu privire la instituțiile implicate în gestionarea acestui fenomen, precum și cu privire la drepturile și măsurile prevăzute de lege pentru asigurarea protecției victimelor violenței în familie.
Creşterea gradului de siguranţă a populaţiei în raport cu diverse forme de manifestare a infracţionalităţii reprezintă un obiectiv important al activităţii de prevenire a criminalităţii. Femeile, copiii şi persoanele în vârstă constituie categorii cu un nivel ridicat de vulnerabilitate atât în spațiul public, cât și în mediul intrafamilial.
În cadrul întâlnirilor cu studenţii, poliţiştii bihoreni au distribui Ghidul siguranței victimelor violenței în familie, realizat pentru susținerea activităților specifice din cadrul acestei campaniei ,,Aripi frânte", adresat persoanelor aflate în dificultate.
Tot joi, 6 aprilie a.c., poliţiştii de proximitate, investigaţii criminale şi ordine publică bihoreni au derulat peste 90 de activităţi pentru prevenirea violenţei în familie.
Vineri, 7 aprilie a.c., a fost ziua dedicată prevenirii victimizării participanţilor la traficul rutier, context în care poliţiştii bihoreni au organizat peste 25 de activităţi de prevenire a victimizării tuturor participanţilor la traficul rutier. Totodată, poliţiştii rutieri orădeni au desfăşurat activităţi pe linie de siguranţă rutieră la două şcoli de şoferi şi la o asociaţie profesională de pe raza Municipiului Oradea. Cu această ocazie, au fost distribuite și pliante cu recomandări preventive şi au fost promovate mesaje preventive sub forma unor spoturi pe linie de educație rutieră.
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Săptămâna prevenirii criminalităţii”, la final.

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 16:03:57 Ora de vară a Europei de Est