Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Domnilor guvernanți, lăsați ONG-urile să trăiască!

Un semnal tras în direcția Guvernului

Domnilor guvernanți, lăsați ONG-urile să trăiască!

Organizațiile non guvernamentale sau ONG-urile, sunt recunoscute ca actori importanți în procesul de consolidare a democrației și de construire a unei societăți civile active, capabilă să-și susțină interesele.

Ele își aduc contribuția la rezolvarea unor probleme cum ar fi: inegalitatea socială, şomajul, încălcarea drepturilor omului, corupţia, distrugerea patrimoniului cultural, poluarea mediului și militează pentru rezolvarea lor, oferind servicii sociale, de conștientizare și instruire, culturale, socio-medicale etc.
În funcție de experiență și de relevanța activităților pentru societate, atrag nu doar voluntari, dar și importante resurse financiare și materiale, dintre care, cele mai uzitate sunt donațiile, sponsorizările și sprijinul oferit de stat pe baza legilor în vigoare.
Desconsiderând importanța acestui sector pentru societate, începând cu data de 1 februarie 2017, Ministrul Muncii și Justiției Sociale, doamna Lia Olguța Vasilescu, a luat decizia de a tăia subvențiile acordate în baza Legii nr. 34/1998, la 33% dintre ONGuri, reducându-le cu 38%, capacitatea de a oferi servicii sociale, astfel încât, circa 5.000 de persoane, în special vârstnici dependenți și copii cu dizabilități, sunt private acum de sprijinul oferit de ONGuri.
O altă sursă de finanțare, este oferită de posibilitatea direcționării a 2% din impozitul pe venit de către orice angajat din România. Acest instrument și-a dovedit potențialul de a stimula comportamentul filantropic al cetățeanului și responsabilizarea acestuia în susținerea unor cauze sociale, astfel încât, în fiecare an, până la 25 mai, formularul 200 era completat și depus de tot mai mulți români.
În ciuda dificultăților de implementare a acestui instrument, semnalate în primii ani,  în prezent, datorită eforturilor de promovare ale organizațiilor neguvernamentale, se remarcă evoluția semnificativă în ceea ce privește conștientizarea și utilizarea lui, aproximativ 65% din ONGuri, beneficiind anul trecut de susținerea prin acest instrument, a activității, în sprijinul cauzei pe care și-au însușit-o. Ar fi păcat ca procedura cu care s-au familiarizat românii în ultimii ani să dispară complet sau să fie înlocuită cu una complicată și birocratică.   Pe această cale, cer Guvernului și vă rog, dragi colegi, să îmi susțineți demersul, să ia în considerare aportul consistent pe care sectorul ONG îl are la rezolvarea problemelor curente ale societății și să susțină, printr-un cadru legislativ favorabil, continuarea activității acestor organizații, de care România are atâta nevoie. Tăierile de bugete și modificările frecvente ale legislației, nu asigură predictibilitatea și continuitatea în activitate a acestor organizații ale societății civile, care trebuie să fie văzute ca parteneri destoinici, de către orice Guvern.
Florica Cherecheș,
deputat PNL Bihor

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 08:16:24 Ora de vară a Europei de Est