Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Festivitatea de premiere, la S.G.I Agora

Vineri, s-a desfășurat

Festivitatea de premiere, la S.G.I Agora

Vineri, 16 iunie 2017, a avut loc Festivitatea de premiere a absolvenților Școlii Gimnaziale Internaționale Agora, în anul școlar 2016-2017.

Printre părinți, bunici, frați și surori, elevii noștri extrem de emoționați așteptau momentul decernării premiilor, după un an plin, în care au trăit momente frumoase, au acumulat multe cunoștințe, au progresat și perseverat la limbă și comunicare, matematică, om și societate, arte și tehnologii, dar mai ales la limba engleză, datorită profilului internațional al școlii care ne reprezintă.
Datorită stropilor de ploaie, prima parte a festivității a început în Amfiteatru, plin până la refuz. Prezentarea verbală foarte bine pusă la punct, a fost făcută cu multă dăruire de către elevul Joldoș Alexandru din clasa a VI-a, un elev excepțional, cu rezultate foarte bune la învățătură. Deschiderea evenimentului a fost făcută de d-na manager, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, care a făcut un scurt rezumat al rezultatelor școlare, al progresului și succesului pe care îl are sistemul școlar privat, implicit modelul implementat: studierea curriculei internaționale, care îmbogățește mult cultura generală a elevilor și implicit nivelul avansat de cunoaștere a limbii engleze.
Rând pe rând, Alex, prezentatorul nostru, a dat cuvântul cadrelor didactice coordonatoare ale claselor din învățământul gimnazial și primar, pentru a-și prezenta și felicita elevii, acordându-le diplome pentru rezultatele obținute la învățătură, premii în cărți și medalii de onoare pentru fiecare. Prezentarea claselor s-a făcut astfel: d-na prof. Miere Crina pentru clasa a VI-a, d-na prof. Pașca Laura pentru clasa a V-a, apoi d-nele învățătoare: Pandrea Anca pentru a IV-a, Vancea Delia pentru a III-a, Sereș Anca pentru clasa a II-a,Balaj Diana pentru clasa I și Sabău Alexandra pentru clasa pregătitoare. Astfel s-au acordat premiile I, II, III și mențiuni, în ordinea mediilor generale obținute.
Partea a doua a festivității a fost rezervată pentru acordarea Premiilor de excelență acelor elevi care de-a lungul anului școlar, s-au evidențiat, au excelat, pe domenii de activitate, arii curriculare sau activități extracurriculare. La limbă și comunicare, d-na prof. Drugaș Daniela a acordat șapte premii de excelență, elevilor: Joldoș Alexandru, Socaciu Amalia, Roșu Grau Quim, Riccio Alessandro, Pădurean Kiss Alice, Iacob Alexandra și But Teodora, la matematică, d-na prof. Caciora Roxana a înmânat premii de excelență elevilor: Joldoș Alexandru, Bulzan Sebastian și Socaciu Amalia. Pentru concursurile lingvistice: Cambridge, Cangurul și I.P.C, prof. Miere Crina a nominalizat următorii elevi: Joldoș Alexandru, Roșu Grau Quim, Riccio Alessandro, Buciuman Sasha, Pădurean Kiss Alice, iar la științe, natură și om, premiile au fost obținute de elevii But Raul și Magui Artemiu. La final au fost premiați cei care au excelat la activitățile extracurriculare, pentru talentul lor artistic, vizual, cultural și sportiv: But Teodora, Corridoni Francesca, Barbur Maya, Magui Artemiu, Pașaniuc Dalia, Flynn Angelo și Petruț Esther. Și pentru că soarele ne-a chemat afară, ultima parte a festivității, am ținut-o în curte, unde am asistat la un mini-concert susținut de elevii clasei pregătitoare, duetul Barbur Maya - Socaciu Amalia și solistul vocal Kofler Julian, predarea cheii de la o generație la alta, moment emoționant realizat de către elevii: Lucaci Sebastian din clasa a IV-a, care la final de ciclu primar a predat cheia elevului Socaciu Ștefan din clasa a III-a, cu mesajul: ,,Să folosiți cu mândrie cheia care vă deschide ușa către un viitor strălucit". După un maraton de trei ore, cât a durat această activitate, s-au făcut multe, multe poze, s-au împărtășit emoții, s-au împărțit flori și felicitări, s-au vărsat lacrimi...
Director, consilier educativ,
prof. Laura Pașca
Pentru mai multe poze (132 de poze), accesați Galeria foto: Festivitatea de premiere, la S.G.I Agora. 

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:41:11 Ora standard a Europei de Est