Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

,,Subiectele au fost accesibile”

Miercuri, Evaluarea națională la Matematică

,,Subiectele au fost accesibile”

Elevii din clasa a VIII-a au avut de rezolvat, miercuri, 21.06.2017, la proba de Matematică în cadrul Evaluării naţionale, varianta cu numărul 6, care a cuprins trei subiecte, fiecare notat cu 30 de puncte, 10 puncte fiind acordate din oficiu, iar ,,subiectele au fost accesibile", după aprecierea doamnei profesor de matematică Monica Berce de la Școala Gimnazială ,,Dacia" din Oradea.

,,Primul subiect a cuprins şase probleme, dintre care la primele două se cerea să se calculeze ,,20-20:2" şi ,,Dacă şase caiete de acelaşi fel costă 30 de lei, atunci trei dintre acestea costă ...lei".
La acelaşi subiect, elevii au avut de scris intersecţia a două mulţimi, cele două mulţimi fiind date, au avut de calculat aria unui pătrat cu latura de 6 cm, lungimea muchiei unui tetraedru regulat, cunoscându-se suma lungimilor tuturor muchiilor sale şi de interpretat un tabel, cerându-se numărul total al elevilor din clasele a VIII-a.
Subiectul al doilea a avut cinci cerinţe, printre care: desenarea unui cub, demonstrarea unei egalităţi şi determinarea a două numere, ştiindu-se media lor aritmetică şi raportul lor, reprezentarea grafică a unei funcţii şi determinarea abscisei punctului care aparţine graficului funcţiei f, ştiind că punctul are abscisa egală cu ordonata, de arătat că expresia E(x)=1, unde E(x) era dat.
La subiectul al treilea, a fost dat un dreptunghi. Elevii aveau să calculeze perimetrul dreptunghiului, să demonstreze că trei puncte sunt coliniare şi că două drepte sunt perpendiculare.
La ultimul punct al subiectului al III-lea era reprezentat un cilindru circular drept. Se cerea să se calculeze aria laterală a cilindrului circular drept, să demonstreze că un segment are lungimea mai mică de 16 cm şi să calculeze valoarea sinusului unghiului dintre o dreaptă şi planul uneia dintre bazele cilindrului circular drept.
Lucrările vor fi corectate în centre zonale de evaluare din alte judeţe decât cele în care au avut loc probele".
Noutățile acestei ediții
Monica ne-a făcut cunoscute noutățile acestei ediții a Evaluării naționale.
1.,,Una dintre noutăţile acestui examen este că ponderea mediei de la Evaluarea naţională 2017 creşte de la 75% la 80%, iar media claselor V-VIII va reprezenta doar 20%, ȋn loc de 25% din media de admitere ȋn clasa a IX-a, aşa cum era până acum.
2.O altă noutate este că s-a modificat şi un aspect de notare la examenele naţionale, mai exact a fost ȋndepărtată prevederea din metodologia de desfăşurare a examenului de Evaluare naţională care spunea că trebuie să existe o diferenţă de 0,5 puncte ȋntre nota iniţială şi cea finală, de după contestaţie, pentru ca nota să fie modificată. Acum, nu va mai fi luat ȋn calcul niciun barem pentru modificarea notei, iar nota finală va fi cea după contestaţie".
În ritmul acesta, încet, dar sigur, cu timpul, se va renunța la media anilor de gimnaziu, ceea ce i-ar putea întrista și demobiliza până și pe copiii conștiincioși, harnici și consecvenți.
Mâine, va avea loc Evaluarea națională la Limba și literatura maternă.
Ovidiu Dan  

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 11:37:38 Ora standard a Europei de Est