Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Învățământul profesional dual a fost ,,importat” din Germania

În Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuși” din Oradea

Învățământul profesional dual a fost ,,importat” din Germania

În articolul publicat în13 iulie 2017, intitulat ,,De la stagiul de practică la firma ,,Audi" (din Germania) la învățământul profesional dual", remarcam faptul că Blocul Național Sindical, Filiala Bihor, prin președintele său, dl Nicolae Morgovan, coordonator sindical regional pentru regiunea de nord-vest, chiar sprijină învățământul bihorean.

Participând recent la întâlnirea delegației Confederației DGB Nordwurttemberg din Landul Baden-Württemberg din Germania cu conducerea și echipa de proiect de la Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuși" din Oradea, am aflat cum au ajuns brâncușienii orădeni să facă practică la renumita firmă de autoturisme ,,Audi" (din Germania) și cum au ,,importat" orădenii învățământul profesional dual, tot din Germania (de la Școala Tehnică ,,Christian Schmidt" din Neckarsulm).
Cu ani în urmă, ajungând delegația germană condusă de președintele Bernhard Loffler (președintele Confederației DGB Nordwurttemberg din Landul Baden-Württemberg) la Primăria Oradea, domnul primar, ing. Ilie Bolojan, s-a arătat interesat de sistemul de învățământ german în privința învățământului profesional dual, văzând în acesta o soluție salvatoare pentru pregătirea forței de muncă necesare agenților economici din Parcurile Industriale ale Oradiei. Astfel că la sfârșitul lunii noiembrie 2015, o delegație a Primăriei Oradea a plecat în Germania pentru a descifra tainele învățământului profesional dual la Școala Tehnică ,,Christian Schmidt" din Neckarsulm și la firma ,,Audi", parteneri de proiect ai brâncușienii orădeni, care în 19 mai - 8 iunie 2014, au efectuat un stagiu de practică la firma ,,Audi". Din delegație au făcut parte reprezentanți ai Primăriei Oradea (Liana Boangiu și Florina Fofiu, de la Agenția de Dezvoltare Locală Oradea),  reprezentanți ai Parcurilor Industriale orădene (d-na Carmen Popa, de la fosta companie Emerson, devenită Nidec și Ana Blaga, de la Celestica), prof. ing. Nicolae Moț (de la Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuși" și președinte al Federației Sindicatelor din Educație ,,Spiru Haret", Filiala Bihor, prieten vechi al partenerilor germani), prof. Daniela Vâlceanu, actualmente director al Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia", Greta Postole și ing.Petre Popa, de la același colegiu (,,Traian Vuia").
,,Firma recrutează elevii, cu care încheie apoi contract de practică și îi îndrumă spre Școala Tehnică ,,Christian Schmidt" care îi școlarizează și îi pregătește pentru firma ,,Audi", a precizat dl prof. ing. Nicolae Moț. Și noi, cei de la ,,Brâncuși", avem din anul acesta învățământ dual: instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze. Firma le asigură transportul și o masă caldă la ei, în fiecare zi de practică, puls 200 de lei lunar, pe lângă cei 200 pe care îi primesc de la stat. Deocamdată, la noi nu este mare diferență între învățământul profesional și cel dual. La învățământul dual, firma le asigură și casă și masă (plus transportul). Important este că după cei trei ani, ei lucrează și câștigă, dar pot să-și continue studiile la seral; încă doi ani și jumătate: clasa a XI-a, semestrul al II-lea, a XII-a și a XIII-a, iar la final obțin diploma de tehnician. Pentru că după cei trei ani este doar instalator".
Referitor la practica în cadrul firmei, interlocutorul nostru a rămas plăcut surprins de modelul german. ,,La firma ,,Audi", de exemplu, elevii desfășoară practica nu în hala de producție, ci în Centrul de calificare, care seamănă perfect cu hala de producție, având în dotare aceleași mașini, același scule; nici nu știi că nu te afli în hala principală. Dimineața, fiecare elev își ia în primire atelierul unde are: dosarul cu sarcinile de lucru în cele șase ore, calculatorul, mașina, sculele și acționează singur, potrivit indicațiilor și normelor din dosarul de practică. Maistrul îl supraveghează, iar dacă e cazul îl ajută acolo unde nu se descurcă, dar fiecare lucrează independent, cu dosarul în față. La două ore, au o pauză de o jumătate de oră", a mai adăugat dl prof. ing. Nicolae Moț.
În concluzie, în Germania, firma recrutează elevii, cu care încheie apoi contract de practică, elevii dorind să devină strungari, instalatori, electricieni, sudori..., fiind și bine plătiți. Și în Germania se găsesc puțini doritori să lucreze în construcții, dar pentru a-i atrage, totuși, firmele oferă elevilor din învățământul dual, nu 200 de lei pe lună ca la noi, ci 900 de euro pe lună și chiar mai mult, după cum am aflat joi, 6 iulie, de la membrii delegației germane, la întâlnirea de la Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuși".
Ovidiu Dan

Oferta educațională 2018 a C.T. ,,C-tin Brâncuși" Oradea
Profitând de situație, domnul director Gabriel Mic ne-a prezentat oferta educațională a Colegiului pentru a o face cunoscută elevilor și părinților.
La clasa a IX-a liceu, curs de zi: o clasă cu 28 de locuri în domeniul construcții, instalații și lucrări publice, calificare profesională: tehnician desenator pentru construcții și instalații; o clasă cu 28 de locuri în domeniul producție media: tehnician operator procesare text imagine.
La clasa a IX-a, Școală profesională, curs de zi (3 ani): 56 de locuri în domeniul construcții, instalații și lucrări publice, calificarea profesională: zidar-pietrar-tencuitor (14 locuri); instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze (14 locuri - la învățământul dual); dulgher-tâmplar-parchetar (14 locuri); fierar betonist-montator prefabricate (14 locuri);  14 locuri în domeniul mecanică: confecționer tâmplărie din aluminiu și mase plastice; 14 locuri în domeniul electromecanică: electromecanic material rulant.
Firmele partenere în cadrul învățământului dual sunt: S.C. Moncri Sistem SRL, S.C. Proiect Install Gaz SRL, S.C. Nymphea Matcom SRL.
Companiile partenere sunt: Constructorul Sălard, Simbac Contrucții, Selina Grup, Holcim, S.C. Elcont Impex SRL, S.C. Constilar-Ro SRL, S.C. Deni-Flor Service SRL, S.C. Bimas Termoinstal SRL-D, S.C. Doctor Kumy Instal SRL, S.C. Trend Instal SRL, S.C. Global Serv. SRL, Optimedia, Treira și OTL.
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Învățământul profesional dual a fost ,,importat” din Germania.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 13:41:20 Ora de vară a Europei de Est