Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ziua Internațională a Educației - ,,Ai carte, ai parte!” - sărbătorită la Școala Gimnazială Internațională Agora

,,Omul nu poate deveni Om decât prin educație și instrucție” (Gaston Berger)

Ziua Internațională a Educației - ,,Ai carte, ai parte!” - sărbătorită la Școala Gimnazială Internațională Agora

Ziua Internațională a Educației a adunat joi, 5 octombrie 2017, în Aula Albastră a Universității Agora (altfel spus amfiteatrul Școlii Gimnaziale Internaționale Agora), minți sclipitoare și deschise, gata să primească lumina, informațiile inedite pregătite cu minuțiozitate de către coordonatorii proiectului extracurricular ,,Education - A better life" - doamna prof. Crina Miere și doamna prof. Balaj Diana.

Proiectul și activitatea au fost onorate de prezența doamnei profesor Daniela Sopota, inspector școlar pentru educație permanentă și activitate educațională formală și non-formală din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, aflată pentru prima oară în cercul micilor agoriști.
Elevilor Școlii Gimnaziale Internaționale Agora li s-au alăturat colegii și partenerii lor ,,pedagogiști" din trei clase de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan", din clasa a V-a A (însoțiți de doamna diriginte, prof. Dem Irina), a V-a B (însoțiți de doamna diriginte, prof. Chirilă Adriana) și elevii clasei a II-a B (însoțiți de doamna prof. Rodica Panti), în cadrul parteneriatului încheiat între cele două instituții de învățământ. Pe fețele tuturor elevilor s-a citit bucuria de a fi împreună și de a stabili contacte noi.
Motto-ul proiectului este unul sugestiv: ,,Omul nu poate deveni Om decât prin educație și instrucție", așa cum spunea Gaston Berger.
,,Ai carte, ai parte!"  
Un prim brainstorming a fost legat de originea expresiei românești ,,Ai carte, ai parte!" expresie utilizată inițial pentru a-i desemna pe cei care se aflau în posesia unei bucăți de pământ. Prin extrapolare, expresia a ajuns să însemne astăzi: ai carte, ai parte de un viitor mai sigur, mai bun.
Apariția și evoluția cărții, cu tot parcursul acesteia de la pergament la hârtie a fost trasată  în continuarea activității. Informația a suscitat interesul copiilor, care au aflat că hârtia a fost inventată în anul 100 după Hristos, până atunci fiind folosite doar pergamentele. Cerneala folosită conținea funingine, apă și extracte de plante.
În continuare, a fost evocată personalitatea lui Johannes Gutenberg, cel care a tipărit pentru prima dată o Biblie, proces care pe atunci dura doi ani de zile. Puțină lume știe că o Biblie tipărită de Gutenberg a ajuns să coste astăzi până și 30.000.000 de dolari.
,,Be a printer for a day"
Activitatea ,,Be a printer for a day" a fost cea care a stârnit cel mai mult interesul copiilor, care, prin intermediul unei aplicații, au tipărit, în limbile română și spaniolă, mici texte, la presa tipografică inventată de Johannes Gutenberg. Filmulețul mut, cu aspecte din viața lui Johannes Gutenberg, avându-i ca actori pe agoriștii din clasa a II-a și a III-a, a captat din nou, la maximum, atenția auditoriului.
Prezentarea a continuat cu un portret al diaconului Coresi, personalitate marcantă în dezvoltarea educației românești. S-a mai discutat despre înființarea primei școli românești și a fost prezentat virtual Muzeul Primei Școli Românești.
De asemenea, au fost purtate discuții despre rolul profesorului în formarea personalității elevilor și a fost trasat modelul profesorului ideal, un adevărat actor în procesul educațional.
La final, toți elevii au fost premiați cu agende, pliante și materiale informative oferite de Centrul Europe Direct Oradea. Și cum fotografiile sunt neprețuite, sentimentele tuturor pot fi citite din acestea, pe care le lăsăm să vorbească de la sine!
Daniela Drugaș & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (69 de poze), accesați Galeria foto: Ziua Internațională a Educației - ,,Ai carte, ai parte!” - sărbătorită la Școala Gimnazială Internațională Agora.

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 14:30:31 Ora de vară a Europei de Est