Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți, au participat 50 de angajatori, oferind 1.025 de locuri de muncă

Vineri, la Universitatea Agora din Oradea,

La Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți, au participat 50 de angajatori, oferind 1.025 de locuri de muncă

Vineri, 20 octombrie 2017, la nivelul întregii țări, s-a desfășurat Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți (pentru absolvenții de studii medii, profesionale și universitare), dar și pentru alte categorii, pentru toți cei aflați în căutarea unui loc de muncă, după cum avea să precizeze directorul executiv al AJOFM Bihor, dl Békési Csaba.

Vineri, 20 octombrie 2017, la nivelul întregii țări, s-a desfășurat Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți (pentru absolvenții de studii medii, profesionale și universitare), dar și pentru alte categorii, pentru toți cei aflați în căutarea unui loc de muncă, după cum avea să precizeze directorul executiv al AJOFM Bihor, dl Békési Csaba.
Evenimentul s-a desfășurat la Universitatea Agora din Oradea şi în alte patru localități din județ: în incinta punctelor de lucru ale AJOFM Bihor din Aleşd și Marghita, la Primăria din Beiuş şi la Casa de Cultură din Salonta, ,,pentru tinerii care sunt la o distanță considerabilă față de Oradea, să poată vedea care sunt locurile de muncă vacante, deși și acolo avem angajatori prezenți"...
Cei 70 de angajatori (din care 50 în Oradea) au oferit 1.345 de locuri de muncă (1.025 în Oradea) din care 170 s-au adresat în exclusivitate absolvenților cu studii superioare. Potrivit datelor finale oferite de domnul director Békési Csaba, la ediția de vineri a Bursei au fost înregistrați 982 de vizitatori (din care 704 în Oradea), iar angajatorii au selectat spre angajare 332 de candidați (din care 210 în Oradea). Alături de angajatorii prezenți la Universitatea Agora s-au aflat și reprezentanți ai ISU Crișana și ai Jandarmeriei Bihor care au căutat recruți pentru evenimentele lor specifice.
În ultimii doi ani a scăzut procentul locurilor de muncă oferite absolvenților cu studii superioare
Analizând, în general, ofertele angajatorilor, directorul executiv a observat că în Bihor, în ultimii doi ani a scăzut procentul locurilor de muncă oferite absolvenților cu studii superioare de la 15 la sută la 10 la sută, excepție face ediția de vineri.
,,Să începem, încetul cu încetul, să reîndrăgostim tinerii de meserii"
Vorbind cu domnul director despre edițiile viitoare ale Bursei locurilor de muncă, am aflat că următorul eveniment național va fi Bursa generală a locurilor de muncă, dar până atunci, în Bihor, va fi organizat în luna noiembrie 2017 ,,un eveniment dedicat uceniciei și stagiaturii, două programe foarte importante cu subvenții consistente din partea statului prin AJOFM, subvenții de 1.125 de lei pentru ucenicie și până la 1.350 de lei la stagiatură". Evenimentul va fi organizat cu concursul companiilor care vor să participe la aceste programe. ,,Să începem, încetul cu încetul, să reîndrăgostim tinerii de meserii. Pentru că acesta este secretul: să nu mai plece tinerii de la noi din țară, să se reîndrăgostească de meserii și să observe că și în România, respectiv în Oradea și județul Bihor, pot găsi locuri de muncă bine plătite dacă au calificarea și competențele necesare", a conchis dl director executiv Békési Csaba.  
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (77 de poze), accesați Galeria foto: La Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți, au participat 50 de angajatori, oferind 1.025 de locuri de muncă.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 12:03:12 Ora de vară a Europei de Est