Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

21 de proiecte educaționale nonformale au fost selectate pentru a primi finanțări

Știință + pasiune + comunitate = Științescu Oradea 2.0

21 de proiecte educaționale nonformale au fost selectate pentru a primi finanțări

După o lună și jumătate de concurs, în care 29 de inițiative bihorene au luat startul celei de-a doua ediții a programului de granturi Fondul Științescu, cele mai bune și apreciate 21 de proiecte educaționale nonformale au fost selectate pentru a primi finanțări în valoare totală de 134.200 lei.

Câștigătorii au fost selectați de un juriu independent, format din persoane cu experiență în diverse domenii corelate cu științele exacte.
Lista proiectelor care vor primi finanțare este următoarea:
1.Robo Car, Coder Dojo Cantemir, iniţiator Andrei Chiana - programarea unor mașinuțe autonome, capabile să se deplaseze pe un traseu predefinit;
2.Învață și mergi mai departe, Coder Dojo Cantemir, iniţiator Laurențiu Chiana  - activități de proiectare și programare prin familiarizarea cu tehnologia de tipărire 3D;
3.CoderDojo Oradea, iniţiator Daniel Erzse - club de programare pentru tinerii din Oradea și Bihor cu vârste cuprinse între 7 și 18 ani;
4.Mini ecosistem - Laborator în aer liber, Scoala Gimnazială Nr. 1 Sâmbăta, iniţiator Diana Panda - amenajarea unei grădini educaționale în vederea înţelegerii şi studierii relației om-natură din perspectiva sustenabilităţii;
5.Simbolurile vitalității, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan", iniţiator Dana Mihincău- activități de studiere a calității aerului și apei și influența ei asupra dezvoltării psihice și fizice a elevilor;
6.Solar Monitoring, Liceul ,,Arany Janos" Salonta, iniţiator Mária Kiss - familiarizarea elevilor cu sursele de producere neconvențională a energiei electrice;
7.E Gojdiștiința, Colegiul Naţional ,,Emanuil Gojdu", iniţiator Daniela Berchez  - ateliere de explorare a diferitelor forme de energie;
8.Minitehnicus Hope Music, Asociaţia Hope Music România, iniţiator Doru Popovici  - ateliere practice de electronică destinate copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 10 ani;
9.Urmând tradiția, spre noi orizonturi, Asociaţia Astroclub Meridian 0, iniţiator Nicoleta Pazmany-Jianu  - club de astronomie pentru tinerii cu vârste între 7 și 18 ani;
10.CSI Junior, Liceul Teologic Romano-Catolic ,,Szent Laszlo" Oradea, iniţiator Klementina Haracsek  - activități care pun la încercare spiritul de anchetator al elevilor, prin familiarizarea cu tehnicile de bază ale criminalisticii și prin studierea modalităților de depistare a centrului de foc;
11.ORADEAstronomie, Asociaţia Clubul de Astronomie şi Stiinţe Spaţiale Oradea, iniţiator Valentina Matei  - ateliere de conștientizare a importanței cunoașterii Universului pentru copii din Oradea și Bihor cu vârste între 10 și 16 ani;
12.Imprimăm viitorul, Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu", iniţiatori Nicoleta Turean, Alina Luncan şi Sandor Lukacs - activități de programare și robotică și familiarizarea cu tehnologia de tipărire 3D;
13.DonAqua, Liceul ,,Don Orione", iniţiator Alina Cozma  - efectuarea unor analize fizico-chimice ale calității apei din mai multe izvoare din Bihor şi studierea vulnerabilităţii ecosistemului;
14.De la 2D la 3D, Asociaţia Ypervoli, iniţiatori Călin Serac şi Florica Bogdan  - ateliere de învățare a geometriei prin construcția unor forme geometrice tridimensionale mobile;
15.Știința step by step, Asociaţia Pas cu Pas, Liceul Teologic Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu", iniţiatori Monika Gaşpar, Diana Mălan şi Camelia Ţîrţ  - activități de descoperire și explorare a mediului înconjurător pentru elevii din ciclul primar;
16.GoRobo, Colegiul Naţional ,,Emanuil Gojdu", iniţiator Adrian Niţă - ateliere de construire și programare a roboților LEGO și Ozobot Evo destinate elevilor din clasele V-XII;
17.Wow Science, echipa ,,Albinuţele Curioase", Colegiul Naţional ,,Iosif Vulcan", iniţiator Anamaria Horga  - ateliere de experimente științifice destinate copiilor între 6 și 7 ani;
18.Cu pași mici spre descoperiri mari, echipa ,,Curioşii", Colegiul Naţional ,,Iosif Vulcan", iniţiator Marioara Donca  - desfășurarea unor experimente distractive pentru elevi de clasa a III-a;
19.IT Generation, Colegiul Naţional ,,Teodor Neş" Salonta, iniţiator Lajos Illyes  - club de programare pentru tinerii din Salonta;
20.RobotEm V2, Robotică In Eminescu, Colegiul Naţional ,,Mihai Eminescu", iniţiator Istvan Nagy  - cerc de robotică în cadrul căruia elevi din clasele VII-IX vor participa la activități de inițiere în programare și electronică;
21.Geosera, Şcoala Gimnazială ,,Szacsvay Imre", iniţiator Grete Kincs  - activități practice de geografie-biologie prin amenajarea unei grădini educaționale în curtea școlii;
Prin Fondul Științescu, Fundația Comunitară Oradea încurajează o altfel de învățare și dorește să arate, prin inițiativele și proiectele finanțate, că științele au o aplicabilitate imediată la orice vârstă, reprezentând o lume fascinantă care merită descoperită, ducând la disiparea obscurantismului, la înțelegerea unor fenomene simple și la dezvoltarea unor noi abilități.
Programul este o inițiativă a Romanian-American Foundation, în parteneriat cu Federația Fundațiile Comunitare din România, cu sprijinul donatorilor individuali și al finanțatorilor locali: Vernicolor, ADLO, Decitex RO, UniCredit Bank, Fundația Elena Neagu, Faist Mekatronic, Raiffeisen Bank, Sykes România, Nidec, Qubiz, Grădina Pădurii, Plexus.
Pentru mai multe detalii, accesați: http://oradea.stiintescu.ro/ sau https://www.facebook.com/stiintescuoradea/ .
Teodora Albiter
manager proiecte
 
Despre Fundația Comunitară Oradea
Fundația Comunitară Oradea este o organizație non-guvernamentală, apolitică și non-profit, care își propune îmbunătăţirea vieţii locuitorilor din judeţul Bihor prin mobilizarea şi distribuirea de resurse pentru iniţiative locale. Facem posibil acest lucru prin încurajarea spiritului filantropic și de responsabilitate socială al organizaţiilor non-guvernamentale, companiilor și persoanelor fizice/grupurilor de iniţiativă, cu scopul de a acoperi nevoile mereu în schimbare ale comunității.
Fundația Comunitară Oradea face parte din programul național de ,,Fundații Comunitare", inițiat de Asociația pentru Relații Comunitare, în parteneriat cu Fundația pentru Parteneriat și Fundația Pact, cu sprijinul financiar al Charles Stewart Mott Foundation, Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe și Romanian-American Foundation.

Trimite email
miercuri, 1 mai 2024, 22:21:15 Ora de vară a Europei de Est