Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

România investește în educația tinerilor pentru dezvoltare durabilă

Seminarul național de pregătire AIESEC, de la Amara

România investește în educația tinerilor pentru dezvoltare durabilă

În luna noiembrie, la Amara, a avut loc Seminarul național de pregătire AIESEC, unde 350 de studenți din 15 centre universitare au participat la congres pentru a-și dezvolta abilitățile personale de leadership, management organizațional și comunicare interpersonală.

 RBS România a fost sponsorul principal al unui eveniment foarte important din cadrul programului: Ziua dezvoltării durabile, care s-a desfășurat pe 22 noiembrie. Evenimentul și-a propus să ofere studenților opiniile experților pe teme referitoare la mediu, educație, antreprenoriat, IT&C. Manifestarea a fost structurată în patru seminarii corespunzătoare celor patru teme principale, iar studenții au putut discuta împreună cu reprezentanții companiilor și ONG-urilor participante.
Reprezentanții departamentului de dezvoltare durabilă al RBS România au susținut o parte a seminarului pe tema mediului, cea dedicată schimbărilor climatice. La finalul Zilei dezvoltării durabile, banca a acordat premiile de excelență RBS comitetelor locale cu cele mai bune rezultate în 2008 din punctul de vedere al calității proiectelor derulate: AIESEC București, AIESEC Târgu-Mureș, AIESEC Sibiu.
Parteneriatul dintre RBS și AIESEC a fost inițiat în 2005 prin programul „Educație pentru dezvoltare durabilă”, având ca scop definirea conceptului de dezvoltare durabilă pe baza a trei direcții: de mediu, economică și socială. Programul din 2007 – 2008, s-a desfășurat în opt orașe din România: București, Brașov, Cluj-Napoca, Constanța, Galați, Iași, Oradea și Sibiu. Au fost implementate proiecte concrete care au contribuit la rezolvarea problemelor specifice comunităților locale: Ia Și Reciclează, CSR Bridge. De exemplu, în timpul desfășurării proiectului Ia Și Reciclează a fost implementat un sistem de reciclare în două universități și cinci licee, au fost reciclate 30 de tone de hârtie; 400 de studenți au participat la seminariile susținute de angajații RBS România, peste 5000 de studenți și profesori au participat la evenimente și au fost plantați 5000 de pomi.
Tinerii sunt sprijiniți în realizarea unor cercetări în mediul local pentru identificarea problemelor existente și pentru dezvoltarea de proiecte care să propună soluții de îmbunătățire contând pe implicarea comunității locale și a angajaților băncii. Peste 500 de tineri și-au îmbogățit cunoștințele și și-au dezvoltat abilitățile de antreprenoriat în urma seminariilor și studiilor de caz susținute în acest program. Subiectele tratate au fost printre cele mai variate, de la schimbările climatice la instituțiile financiare și impactul lor asupra mediului social, de la importanța CSR în strategiile de business la schimbarea mentalităților tinerilor în ceea ce privește acest concept.
Georgeta Bora, Sustainability Development Coordinator la RBS România, a declarat: „La RBS România, dorim să ne aducem contribuția la informarea și educarea tinerilor pe teme de dezvoltare durabilă cum ar fi poluarea, schimbările climatice și necesitatea reciclării și sperăm ca proiectele realizate în cadrul acestei colaborări să aibă un impact pozitiv în comunitățile locale”.
În 2009, programul se va desfășura în Brașov, București, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Oradea, Pitești, Ploiești, Târgu-Mureș și Timișoara și se va finaliza la jumătatea anului.
Daniela Cuciureanu

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 12:34:43 Ora de vară a Europei de Est