Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă ,,Profesorul reflexiv”…

Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie şi Asociaţia pentru Educație şi Formare „TopFormalis” organizează

Curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă ,,Profesorul reflexiv”…

Asociaţia pentru Promovarea Cooperării în Educaţie şi Asociaţia pentru Educație şi Formare „TopFormalis" împreună cu: Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științele Politice și Științele Comunicării, Departamentul de Istorie, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Muzeul Oraşului Oradea, Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari, New England College, Henniker, USA organizează în Cetatea Oradea (16-21 iulie 2018) şi la Oradea - Tășad, Bihor (24/25 iulie 2018), Deva, Simeria - Sarmizegetusa Regia, Hunedoara (28/29 iulie 2018), International Summer School of Cooperation & Non-formal Education - Curs internaţional de vară/ formare şi dezvoltare profesională continuă.

Cele trei teme sunt: 1.,,Profesorul reflexiv" (16 - 18 iulie) 2.,,Învăţarea prin cooperare - ABC-ul cooperării" (19 - 21 iulie) 3.,,Educația pentru valori tradiționale în context european (24/25, 28/29 iulie 2018)
Cursurile se adresează studenţilor, cadrelor didactice, specialiştilor care predau în limba română în ţările limitrofe României, respectiv celor din ţară care doresc să îşi dezvolte competenţele psihopedagogice prin însuşirea unor noi cunoştinţe în domeniul ştiinţelor educaţiei, precum şi celor interesaţi de perfecţionarea strategiilor interactive de predare pentru optimizarea interrelaţiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
1.Profesorul reflexiv (16 - 18 iulie)
Activitatea face parte din Proiectul „Şcoala altfel - Campionii", ediţia a V-a, 2018, inclus în Calendarul Activităţilor Educaţionale Regionale al Ministerului Educaţiei Naţionale, cod CAERI 1452.
Locul şi perioada de implementare: Cetatea Oradea, clădirea I, etaj 1, în perioiada 16-18 iulie 2018.
Scopul este acela de ajuta cadrele didactice de a preda utilizând modalităţi eficiente pentru elevii lor. Reflectând asupra observaţiilor proprii, asupra elevilor, asupra datelor colectate de la elevi (de exemplu: teme pentru acasă, teste, activităţi etc.), profesorul poate să îşi îmbunătăţească permanent predarea. Pe măsură ce acest lucru are loc, elevii îşi îmbunătăţesc şi ei performanţele. Profesorul reflexiv ia în considerare toate aspectele ale predării, ale caracteristicilor academice, fizice, emoţionale ale elevilor lor.
Scopul acestui program este reprezentat de formarea şi dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice privind recunoaşterea, prevenirea şi depăşirea principalelor probleme critice întâlnite în educaţia contemporană.
Competenţe ale cadrelor didactice anticipate la finalul programului: capacitatea de înțelege modul în care cadrele didactice pot să îşi utilizeze produsele muncii zilnice pentru a-şi îmbunătăţi predarea; capacitatea de a aplica o filosofie de predare centrată pe elev; capacitatea de a înţelege modul în care feedbackul elevilor poate fi utilizat în beneficiul predării; capacitatea de a sprijini elevii în a deveni persoane reflexive.
Grupul-ţintă al programului este constituit din 30 studenţi sau cadre didactice (din ţară sau străinătate) interesaţi de problematicile critice în educaţie şi de găsirea unor soluţii viabile în rezolvarea lor.
Durata programului va fi de 3 zile x 6 ore de formare pe zi.
Modulul I - Ce este profesorul reflexiv? Carlton J. Fitzgerald, New England College
Modulul II - Cum se creează o clasă reflexivă?, Carlton J. Fitzgerald, New England College
Modulul III - Proiectarea lecţiilor centrate pe elev, prof. univ. dr. Carmen Popa, Univ. Oradea
Modulul IV - Evaluarea impactului propriei predări asupra învăţării elevilor, Carlton J. Fitzgerald, New England College
Modulul V - Aplicaţii practice privind profesorul reflexiv, Simona Laurian-Fitzgerald, Univ. Oradea
La evaluare, fiecare cursant va avea de completat o reflexie personală privind profesorul reflexiv.
Taxa de participare va fi de 140 lei care acoperă mapa participanţilor, consumabilele, pauzele de cafea, diplomele etc.
Parteneri: Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis", Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor, Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari, Muzeul Oraşului Oradea, New England College, Henniker, USA
Informaţii suplimentare şi înscrieri:    
Conf. univ. dr. Simona Laurian-Fitzgerald
e-mail: mmonalaurian@yahoo.co.uk
www.cooperare.ro

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 14:21:59 Ora de vară a Europei de Est