Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mesajul rectorului Ioan Dzițac pentru anul universitar 2018-2019

Universitatea Agora din Oradea

Mesajul rectorului Ioan Dzițac pentru anul universitar 2018-2019

Suntem onorați să vă invităm la festivitatea de deschidere a anului universitar 2018 - 2019 la Universitatea Agora din municipiul Oradea. Evenimentul va avea loc luni, 1 octombrie 2018, ora 16.
Vă așteptăm cu drag!

Dragi studenți, stimați colegi,
În anul universitar 2017-2018 Universitatea Agora din Oradea (UAO) a funcționat cu două facultăți (la fel cum va funcționa și în 2018-2019):
1) Facultatea de Științe Juridice și Administrative, cu două specializări de licență (Drept, Poliție locală) și două programe de masterat (Științe penale și criminalistice, Cercetări penale criminalistice);
2) Facultatea de Științe Economice, cu două specializări de licență (Management, Contabilitate și informatică de gestiune) și un program de masterat (Managementul resurselor umane).
Absolvenții promoției 2018 au susținut examene de licență, respectiv de disertație, cu rezultate bune și foarte bune.
În privința calității procesului de învățământ, a consistenței cercetării științifice și eficienței activității manageriale în perioada 2011-2017, în anul universitar 2017-2018 UAO a fost evaluată de către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) și a obținut  re-acreditarea instituțională periodică pentru următorii 5 ani cu calificativul ÎNCREDERE.
În prezent toate programele de studii de licență și masterat sunt acreditate de către ARACIS și confirmate prin Hotărârile de Guvern: H.G. nr. 158/29.03.2018 -publ. în M.Of. nr. 313/10.04.2018 (licență) și H.G. nr. 185/04.04.2018 -publ. în M. Of. nr. 323/12.04.2018 (masterat).
După cum am mai spus și cu alte ocazii, fără falsă modestie, Universitatea Agora se poate mândri, păstrând proporțiile, cu unele performanţe greu de atins chiar de unele instituții academice cu tradiție și de dimensiuni mai mari: 5 centre de cercetare (din care două internaționale), o editură și o tipografie, 5 reviste științifice internaționale în limba engleză (din care una ISI - cu factor de impact 1,29 și două incluse în BDI), 5 conferințe internaționale în limba engleză, un simpozion studențesc internațional, un laborator de informatică, un laborator de criminalistică, 3 săli cu table smart pentru cursuri /videoconferințe, 3 amfiteatre cu peste 100 de locuri, platformă de e-learning funcțională și peste 10 proiecte POS-DRU finalizate.
Prestigiul național și internațional de care se bucură Universitatea Agora din municipiul Oradea este confirmat în timp prin calitatea absolvenților săi, cât și prin relațiile de colaborare cu instituții similare din România, Europa, China, India și din SUA.
Doar în anul universitar ce tocmai a trecut am avut peste 60 de musafiri la ICCCC2018, prestigioși oameni de știință din 20 de țări: Algeria, Chile, China, Columbia, Ecuador, Franța, Ungaria, India, Israel, Lituania, Mexic, România, Rusia,  Arabia Saudită, Serbia, Spania, Turcia, Emiratele Arabe Unite, UK și SUA. http://univagora.ro/en/icccc2018/
În luna octombrie veți avea ocazia să urmăriți alte două evenimente științifice importante, la care vom avea invitați de prestigiu (academicieni din România și Republica Moldova):
1)12th Agora International Law Conference, AILC 2018 -,,Prospects and Challenges of 21st Century Law" October 18-19, 2018: http://univagora.ro/ro/conferinte/ailc2018/
2) Simpozionul Internațional ,,Brainstorming în Agora Cercurilor Studențești", BACStud2018, ediția a IV-a, 18-20 octombrie 2018, http://univagora.ro/ro/conferinte/bacstud2018/
Universitatea Agora oferă o educație temeinică, de calitate, prin tehnologii didactice moderne, în deplină transparență și legalitate.
Îmi exprim speranța că profesorii vor pune accentul pe aspectul formativ al procesului de predare-învățare (raționament critic) și nu pe cel informativ (memorarea), utilizând, împreună cu partenerii lor, studenții, platforma Moodle a Universității Agora: http://moodle.univagora.ro/
Misiunea universității este de a deschide mintea studenților, de a-i învăța cum să învețe singuri într-o societate extrem de dinamică și tot mai complexă sub aspectul cunoașterii și tehnologiei.
Regretatul academician Solomon Marcus (1925-2016), Doctor Honoris Causa al Universității Agora (2015), ne-a lăsat următoarea moștenire înțeleaptă:
„Avem cele zece porunci. În complementaritate cu ele, propun zece nevoi umane. Ele își au rădăcinile în copilărie. Ar fi trebuit să facă obiectul educației și învățării, la toate vârstele. Dar nu prea se întâmplă acest lucru.
1. Nevoia de a da un sens vieții, la nivel elementar
2. Nevoia de împrospătare
3. Nevoia de întrebare și de mirare
4. Nevoia de îndoială și de suspiciune
5. Nevoia de greșeală și de eșec
6. Nevoia de joc
7. Nevoia de identitate
8. Nevoia de omenesc și de omenie
9. Nevoia de cultură
10. Nevoia de transcendență
Desigur, nu sunt acestea singurele nevoi umane. Dar sunt dintre cele mai importante și dintre cele mai neglijate. Trăim acum un moment al unui nou început. Voi, oameni ai școlii și ai universității, voi elevi și studenți, voi, părinți ai elevilor și studenților, voi, oameni de cultură, intelectuali, ce ar fi să valorificăm a doua nevoie evocată mai sus și să ne împrospătăm?"
Mult succes tuturor în anul universitar 2018-2019!
Rector,
Prof.univ.dr. Ioan Dzițac

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 14:59:37 Ora de vară a Europei de Est