Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

L-ați putea acuza pe Iuliu Maniu de prozelitism?

Primim de la dl prof. univ. dr. Sorin Curilă

L-ați putea acuza pe Iuliu Maniu de prozelitism?

Carta Universității din Oradea consemnează pe prima pagină că acest așezământ academic s-a dezvoltat în perioada în care regimul la putere a dat profesorilor dreptul de a-și exprima liber credința în Dumnezeu.

În regimul ateist-comunist ,,instituția de învățământ superior orădeană și-a încetat existența de sine stătătoare, după desființarea prealabilă, de către regimul comunist, în anul 1983, a specializărilor cu caracter didactic".
E greu de crezut că după numai 30 de ani de libertate în România se creează premisele îngrădirii libertății de expresie, de credință, de conștiință, de inițiativă, tocmai într-un mediu în care ar trebui să predomine unitatea, demnitatea și libertatea de exprimare.
Toate acuzațiile care mi se aduc sunt nedrepte și nefondate.
Mesajul transmis nu conține sub nici o formă prozelitism sau propagandă religioasă.
Mesajul se încadrează în totalitate în spiritul și litera actului pedagogic. Orientarea spre valorile menționate în discurs sunt o expresie a datoriei morale și profesionale pe care în calitate de cadre universitare le avem pentru fiecare student care calcă pragul universității tocmai pentru a-și lărgi orizontul cunoașterii și pentru a-și însuși atitudinile și aptitudinile atât de necesare în construirea destinului personal, a carierei profesionale și aportului pe care fiecare trebuie să și-l aducă în dezvoltarea societății.
Mă întreb sincer preocupat care e profilul, structura societății în care contestatarii mei și-ar dori să trăiască? Care este idealul de societate pentru oamenii care neagă și desființează ideea de „respect față de valorile naționale românești"? Dacă nu credem și nu apărăm valorile națiunii pe care ne pregătim să-o slujim, dacă ne negăm valorile, rădăcinile, trecutul, istoria, ce așteptări legitime mai putem avea de la viitor și de la oameni. Observ cu stupoare cum un mesaj de bun simț și respect față de istoria învățământului românesc și conștiința noastră este interpretat, apoi răstălmăcit ca fiind „propagandă religioasă". Această rea voință își găsește limitele într-un act de depunere a unei plângeri către Conducerea Universității și Comisia de Etică cu solicitarea de a fi sancționat.
Unde e etica acestui demers?
De când să te adresezi copiilor veniți împreună cu părinții lor la festivitatea de deschidere a anului universitar a devenit un act calomnios dacă menționezi concepte precum: poporul român, pământul țării, limba română, familia românească întemeiată prin căsătoria liber consimțită între un bărbat și o femeie, biserică, credință, Dumnezeu? Observați, am vorbit unor tineri însoțiți de părinții lor despre familie, le-am vorbit despre biserică și nu despre apartenență religioasă.
„Dacă privim îndărăt la suferințele îndurate de neamul românesc, dacă ne amintim de sângele vărsat, nu știm cum să mulțumim lui Dumnezeu că ne este dat nouă din generația de acum să trăim aceste timpuri de înălțare. În aceste momente solemne ne vom purta vrednici de timpurile pe care le trăim. Vrednicia națională se judecă după înțelepciunea cu care se aduc hotărâri chemate să croiască soarta noastră", spunea distinsul Iuliu Maniu în discursul din Ziua Marii Uniri.
Oare contestatarii mei nu l-ar putea acuza pe Iuliu Maniu de prozelitism și propagandă religioasă?
Cu siguranță „vrednicia națională se judecă după înțelepciunea cu care se aduc hotărâri chemate să croiască soarta noastră".
Prof. univ. dr. Sorin Curilă

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 08:12:34 Ora de vară a Europei de Est