Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Parteneriatul tehnic privind Master-Planul Campus Universitar Oradea - Spații de cazare pentru studenți

Senatul Universității din Oradea a aprobat, luni,

Parteneriatul tehnic privind Master-Planul Campus Universitar Oradea - Spații de cazare pentru studenți

Universitatea din Oradea lucrează împreună cu Primăria Oradea și cu celelalte instituții publice responsabile pentru a realiza cu succes Master-Planul Campus Universitar Oradea.

Senatul Universității din Oradea a aprobat în ședința de luni, 28 ianuarie 2019, cu 52 voturi ,,pentru", 0 voturi ,,împotrivă" și trei ,,abțineri", textul Parteneriatului tehnic privind Master-Planul Campus Universitar Oradea - Spații de cazare pentru studenți.
Conducerea Senatului universitar, având expertiza instituțiilor publice avizate, a reușit deblocarea Proiectului de investiții necesar dezvoltării Universității din Oradea. Întârzierea a fost generată de identificarea problemelor și soluțiilor optime pentru desfășurarea proiectului în deplină legalitate cu scopul de a evita contestațiile, procesele și blocajele nedorite de nimeni pe parcursul implementării.
Preocuparea noastră este ca în conformitate cu atribuțiile conferite de Legea Educației Naționale, materialele înaintate Senatului universitar pentru decizii de asemenea importanță să fie cât mai exacte, având ca efect grăbirea aprobării propunerilor și desfășurarea proiectelor în deplină legalitate.
În completare la decizia din 29 octombrie 2018, în ședința din 28 ianuarie 2019, Senatului a decis: introducerea câtorva precizări cu privire la problemele apărute la punerea în aplicare a proiectului, și
instituțiile care trebuie să se ocupe de soluționare astfel: se precizează că Universitatea din Oradea este administratorul terenului pe care urmează a se construi căminele studențești (proprietar fiind Statul român), iar Primăria Municipiului Oradea și/sau Universitatea, în funcție de competențe, vor obține avizele necesare pentru desfășurarea în deplină legalitate a proiectului; vor trebui notificate Ministerul de resort și reprezentantul Guvernului României (Prefectura Județului Bihor; având calitate de proprietar al patrimoniului statului) în vederea obținerii aprobărilor necesare; conducerea Universității din Oradea va negocia cu conducerea Primăriei Oradea termenul de folosință în regim gratuit, respectând condiția de minimum 20 de ani; contractul care va fi semnat de către părți va cuprinde clauze privind dreptul de opțiune al Universității după expirarea duratei negociate (faptul că acest contract va putea fi prelungit/reînnoit sau în caz contrar Universitatea va avea drept de preemțiune în cazul vânzării, cesionării sau închirierii obiectivului de investiții).
Considerăm că sunt necesare aceste precizări deoarece proiectul propus Senatului universitar este unul atipic, se solicită Universității dreptul de construcție pe teren, proprietarul clădirilor urmând să fie Primăria, iar Universitatea utilizator cu titlu gratuit pe un termen limitat. Spre comparație, la momentul actual Universitatea din Oradea are în derulare un alt proiect de dezvoltare asemănător, construirea a două cămine studențești prin Compania Națională de Investiții (CNI). În acest proiect realizat în colaborarea cu CNI, dreptul de administrare a terenului se transferă investitorului pe perioada construcției. După finalizarea construcțiilor, dreptul de administrare al terenului împreună cu dreptul deplin de administrare a clădirilor va reveni Universității din Oradea.
Ne exprimăm speranța că toți factorii abilitați vor conlucra cu bună credință pentru punerea în practică a proiectelor care să ducă la creșterea calității procesului de învățământ și formarea în Universitatea Oradea a specialiștilor de înalță ținută academică și profesională care vor contribui la dezvoltarea durabilă a Municipiului Oradea în contextul pieței economice globale.
28.01.2019, Oradea
Senatul Universității din Oradea,
președinte,
prof. univ. dr. Sorin Curilă

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 13:08:38 Ora de vară a Europei de Est