Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevi salontani, la simpozionul „Elogiu satului românesc”

Catedrala Episcopală Ortodoxă „Învierea Domnului” din Oradea

Elevi salontani, la simpozionul „Elogiu satului românesc”

Cu binecuvântarea preasfințitului părinte Sofronie, episcopul Oradiei, sâmbătă, 1 iunie 2019, la Catedrala Episcopală Ortodoxă cu hramul „Învierea Domnului" din Oradea, situată în Centrul Civic, a avut loc cea de-a patra ediție a simpozionului „Întâlnirea tinerilor ortodocși bihoreni" (ITOB 2019), eveniment la care au fost invitați peste 600 de tineri, cu vârsta cuprinsă între 14 și 25 de ani, provenind din 120 de parohii din cuprinsul Episcopiei Oradiei, selectați din grupurile de tineri implicați în activitățile catehetice și de tineret ce se desfășoară în aceste parohii.

Municipiul Salonta a fost reprezentat de o delegație formată din tinerii Remus Mircea Petrache (absolvent, XII B), Xenia Iulia Caramente (XI B), Daniel Alexandru Mihai Cismaș (XI B) - elevi ai Colegiului Național ,,Teodor Neș" din Salonta, din cadrul Parohiei Ortodoxe I Salonta a Bisericii Ortodoxe „Înălțarea Domnului" păstorită de preotul paroh iconom stavrofor Ionel Chira, lector la Facultatea de Teologie Ortodoxă a Universităţii din Oradea.
Cu acest prilej, Episcopia Ortodoxă Română a Oradiei, în colaborare cu Consiliul Județean Bihor, prin Fundația „Euroregiunea Bihor - Hajdú-Bihar" Oradea și Teatrul de Stat ,,Regina Maria" Oradea, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Mănăstirea Sfânta Cruce din Oradea și Muzeul Cetății și Orașului Oradea, au pregătit tinerilor participanți un program liturgic și cultural-educațional binecuvântat prin Slujba de Te Deum în prezența preasfințitului părinte Sofronie, episcopul Oradiei, la Catedrala Episcopală „Învierea Domnului" și „Sfântul Ierarh Andrei, Mitropolitul Transilvaniei" din Oradea, urmată de cuvântul înaltului ierarh.
În cadru solemn a fost prezentată și prelegerea „Elogiu satului românesc", susținută de doamna prof. Doina Sfârlea, urmată de festivitatea de premiere a elevilor care au obţinut rezultate merituoase la etapele judeţeană şi naţională a Olimpiadei de Religie, atât pentru învăţământul de masă, cât şi pentru învăţământul teologic preuniversitar, a elevilor care au participat la etapa eparhială a Concursului catehetic „Hristos - sufletul satului românesc", la Concursul național de folclor „Tradiție și spiritualitate în satul românesc" și la Concursul naţional interdisciplinar de limba şi literatura română şi religie „Cultură şi spiritualitate românească". Întâlnirea tinerilor ortodocși bihoreni se încadrează în seria de manifestări organizate de Episcopia Oradiei cu prilejul „Anului omagial al satului românesc" (al preoților, învățătorilor și primarilor gospodari) şi ,,Anului comemorativ al patriarhilor Nicodim Munteanu și Iustin Moisescu" în Patriarhia Română.
În altă ordine de idei, începând din acest an școlar 2018-2019, membrii Parohiei Ortodoxe I Salonta păstoriți de preotul paroh iconom stavrofor Ionel Chira au inițiat un program educațional menit să susțină și să stimuleze performanța elevilor merituoși din cadrul Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta (director prof. Vasile Trăncău). Astfel, la sfârșitul anului școlar, la recomandarea bordului didactic al colegiului salontan, Consiliul parohial al Bisericii Ortodoxe „Înălțarea Domnului" din Salonta va identifica copiii talentați și sârguincioși din familiile defavorizate ale Parohiei Ortodoxe. Elevii care vor obține rezultate deosebite la învățătură, premii și alte distincții școlare, în special cei din clasele a VIII-a și a XII-a, vor primi din partea preotului paroh Ionel Chira, prin împuternicirea Consiliului parohial, premii și diplome de recunoaștere a meritelor școlare deosebite, ne-a spus domnul profesor Cristian Butcă.

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 17:40:17 Ora de vară a Europei de Est