Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activitățile extrașcolare - bucuria copiilor

La Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu” Oradea

Activitățile extrașcolare - bucuria copiilor

Anul școlar 2018/2019 a fost unul bogat în activități extrașcolare pentru elevii claselor de Step by Step și în mod special pentru elevii clasei a III-a B, îndrumați de învățătoarele Veronica Isdrailă și Laura Baidoc.

Luna septembrie a adus copiilor o activitate de ecologizare și de protejare a mediului înconjurător, la care au participat elevi din toate clasele, activitate în cadrul Proiectului Național Let's do it, Romania!
În luna octombrie (16.10.2018) au participat la activitatea de educație financiară, la Școala de bani pe roți, organizată de B.C.R. și Fundația Vodafone România. Timp de o oră și jumătate au învățat prin jocuri și activități în echipă cum se folosesc înțelept banii și cum se pot face economii. La aceeași activitate au participat în zilele următoare elevii claselor a II-a B Step, îndrumați de învățătoarele Alina Selegean și Alexandra Ciuciu, precum și elevii clasei a IV-a B Step, îndrumați de învățătoarele Angelica Suciu și Camelia Berindan.
Alături de elevii claselor a II-a B și a IV-a B, elevii clasei a III-a B au efectuat în 18 octombrie 2018, o vizită la Imprimeria de Vest Oradea, urmărind procesul și etapele de realizare a unei cărți, sub îndrumarea personalului binevoitor care le-a explicat micuților procedeul de lucru și a demonstrat cu utilajele speciale, realizarea cărților.  
Tot în luna octombrie,( 24.10.2018) elevii clasei a III-a B au vizitat Planetariul Mobil de la Casa de Cultură a Sindicatelor, aflând informații și urmărind proiecțiile despre univers, stele, constelații și Sistemul nostru Solar, alături de elevii claselor a II-a B și a IV-a B.
Micii școlari ai claselor CPB- învățătoare Florica Dăgău, I A- învățătoare Ioana Chișiu, a II-a B -învățătoare Alina Selegean și Alexandra Ciuciu, a III-a B- învățătoare Veronica Isdrailă și Laura Baidoc, a IV-a B-învățătoare Angela Suciu și Camelia Berindan, s-au bucurat vizionând spectacole de teatru la Teatrul ,,Regina Maria", jucate de trupa Arcadia în sala cu același nume, după cum urmează: Apolodor, pinguinul călător- 8.11.2018; Săniuța lui Moș Crăciun- 13 decembrie, 2018; Regele Smoc de Barbă-25 februarie, 2019; Păcală- 6 mai, 2019.
Clasele a II-a B, a III-a B și a IV-a B Step by Step au pregătit și susținut un concert de colinde de Crăciun, în luna decembrie.
În luna octombrie, elevii clasei a III-a B au sărbătorit 500 de zile de școală, iar în aprilie au avut sărbătoarea celor 600 de zile de școală. Conform tradiției alternativei educaționale Step by Step, elevii au prezentat colecțiile ingenioase, confecționate din câte 600 de obiecte. Fiecare colecție a reprezentat interesele, pasiunile și a reflectat personalitatea fiecărui copil.
Activitățile variate din programul ,,Școala altfel" le-a prilejuit copiilor multă bucurie: au servit pizza la Restaurantul Cireșica (clasele CPB, a II-a B, a III-a B, a IV-a B), au vizitat  Unitatea 2 de Pompieri de pe Str. Aluminei și muzeul Pompierilor- au urmărit demonstrații de salvare și intervenție, au observat mașinile de intervenție și instrumentele din dotare (clasele CPB, a II-a B, a III-a B, a IV-a B), au vizionat filmul A dog's way home la Cinema Palace; elevii clasei a III-a B au încondeiat ouă cu ceară și au făcut experimente științifice, au audiat concertul  Natura în muzică, la Filarmonica de Stat, Oradea.
Înv. Laura Baidoc
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Activitățile extrașcolare - bucuria copiilor.

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 10:49:13 Ora de vară a Europei de Est