Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiecte Erasmus la Colegiul Naţional ,,Iosif Vulcan” - Oradea

Școală Europeană, nu doar cu titlu!

Proiecte Erasmus la Colegiul Naţional ,,Iosif Vulcan” - Oradea

În intervalul 2019-2021, Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea va fi implicat în două proiecte de mobilitate europeană de tip Erasmus împreună cu alte instituţii de învăţământ din mai multe state europene, după cum urmează.

Primul dintre aceste proiecte Erasmus poartă numele de European citizenship - cultural, historical, economic, lingual, and political dimensions („Cetăţenia europeană - dimensiuni culturale, istorice, economice, lingvistice şi politice"). Instituţiile participante, pe lângă Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea, sunt: Ubbo Emmius Gymnasium din Leer, Germania; IES Bahia de Almeria din Spania; Istituto Comprensivo G. Melodia din Noto, Italia; Agrupamento de Escolas D. Joao II din Caldas da Rainha, Portugalia; Arsakeio Gymnasium din Salonic, Grecia.
Proiectul presupune desfăşurarea a câte şase întâlniri la şcolile partenere şi alte locaţii relevante, spre exemplu Bruxelles. Elevii desfăşoară activităţi de tip Learning-Teaching-Training în cadrul unor ateliere de cercetare şi prezentare cu caracter european şi plurilingvistic. Se urmăreşte conştientizarea şi internalizarea valorilor şi culturii europene, de importanţă vitală mai ales în contextul actual sociopolitic plin de provocări regionale şi globale.
Cel de-al doilea proiect Erasmus poartă numele de Europe Culture Hunt („În căutarea comorilor culturale europene") şi a fost iniţiat sub forma unui proiect eTwinning în 2018, omagiind Anul European al Patrimoniului Cultural, urmând ca apoi să se transforme într-un proiect Erasmus propriu-zis. Acesta vizează depăşirea barierelor culturale şi sociale dintre diversele ţări europene şi dezvoltarea unui sentiment al identităţii de cetăţeni europeni. Celelalte instituţii participante sunt: Colegio Tirso de Molina din Ferrol, Spania; Cumhuriyet Anadolu Lisesi din Iskenderun, Turcia; Zespol Szkolno-Przedszkolny w Miedznie din Miedzno, Polonia; Istituto Comprensivo Da Vinci din Somma Lombardo, Italia; şi Necmi Muammer Ortaokulu din Zile, Turcia.
Elevii doritori cu vârsta între 12 şi 15 ani au fost încurajaţi să-şi depună candidatura, pentru ca mai apoi să treacă de o serie de probe de preselecţie incluzând realizarea unui portofoliu şi susţinerea unui interviu pentru evaluarea competenţelor lingvistice şi a aptitudinilor culturale.
Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea este o instituţie de învăţământ şi cultură cu o tradiţie lungă, de peste 235 de ani, în spaţiul intelectual orădean şi ardelenesc, tradiţie care în ultimul an a obţinut încă o recunoaştere oficială prin acordarea titlului de Şcoală Europeană. Nu surprinde astfel faptul că valorile proiectelor Erasmus concordă cu valorile îmbrăţişate de această instituţie - pe de o parte prin promovarea plurilingvismului şi a multiculturalităţii, iar pe de alta prin ataşamentul faţă de comunitate în spiritul „educaţiei de valoare, educaţiei pentru valori", după cum aminteşte misiunea Colegiului. Întocmai cu principiul Unităţii în Diversitate al Uniunii Europene, Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea încurajează individualitatea, dar într-un echilibru dinamic cu spiritul integrator al experienţei comunitare.
Ca dovadă, la întoarcerea din deplasările Erasmus, echipele formate din elevii selectaţi şi cadrele didactice coordonatoare şi însoţitoare din catedrele de limbi moderne, de geografie şi istorie vor desfăşura în cadrul Colegiului activităţi specifice de diseminare a informaţiilor şi bunelor practici astfel dobândite, încurajând astfel viitori participanţi şi viitoare proiecte. (D.C.)

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 09:01:30 Ora de vară a Europei de Est