Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Seminarul campaniei de prevenire a consumului de alcool la locul de muncă

În cadrul campaniei Pune cărțile pe masă,

Seminarul campaniei de prevenire a consumului de alcool la locul de muncă

Joi, 12 februarie 2009, la sediul AJOFM din Oradea, a avut loc lansarea campaniei "Pune cărțile pe masă", pentru conștientizarea riscului consumului de alcool la locul de muncă, iar luni (23 februarie), Agenția națională Antidrog, prin Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Bihor a organizat la sediul Facultății de Medicină și Farmacie, un seminar pe această temă, în parteneriat cu Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, precum și Agenția națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, prin Agenția județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă.

 Așa după cum a subliniat chestor dr. Gheorghe Chereji, șeful Centrului regional Oradea, “obiectivul general al campaniei îl reprezintă conștientizarea populației implicate într-o formă legală de muncă asupra efectelor consumului de alcool, iar printre obiectivele specifice ale campaniei se regăsesc creșterea gradului de conștientizare a populației implicate într-o formă legală de muncă asupra efectelor consumului de alcool și inițierea unei modificări a atitudinii generale față de consumul de alcool și riscul implicat de acest consum”.
Alături de șeful Centrului regional, la masa prezidiului, au luat loc, în calitate de moderatori, conf. univ. dr. Gabriel Mihalache, șeful Serviciului de Medicină Legală Bihor și conf. univ. dr. Horia Ardelean, șef secție în cadrul Spitalului Clinic de Neurologie și Psihiatrie Oradea.
 Specialiști din cadrul Direcției de Sănătate Publică Bihor și Facultatea de Medicină și Farmacie au prezentat, în power point, rezultate ale unor studii făcute și ale unor chestionare aplicate în legătură cu tema campaniei.
 Problemele sociale  - pe primul loc!
 Ing. Liviu Lupea, inspector șef în cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă al județului Bihor s-a referit la problemele cu care se confruntă agenții economici prin prisma efectelor pe care le are consumul de alcool asupra productivității muncii și rezultatelor economico-financiare. Inginerul șef a făcut trimitere atât la Decretul 400, abrogat în 2006, cât și la noul document unitar nr. 319, care nu aduce nimic în loc, o lege generală de structură care este departe de ceea ce a însemnat Decretul 400, iar efectele sale triste se văd și se simt. În aceeași notă deloc optimistă și îmbucurătoare, a vorbit și directorul executiv adjunct AJOFM, Daciana Nica. Dumneai a subliniat faptul că pe primul loc în cadrul celor peste 9.000 de persoane înscrise pentru a obține un ajutor de șomaj se situează persoanele cu probleme sociale, care s-au văzut nevoite să apeleze la cei 4 milioane, după ce ei câștigaseră 10 sau 20 de milioane, și având acasă de întreținut o familie cu doi-trei copii... (Ov.D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Seminarul campaniei de prevenire a consumului de alcool la locul de muncă.

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 03:51:40 Ora de vară a Europei de Est