Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Subiectele la Limba și literatura română au avut un grad mediu de dificultate

Examenul de Evaluare Națională la Școala Gimnazială ,,Dacia” din Oradea

Subiectele la Limba și literatura română au avut un grad mediu de dificultate

Luni, 15 iunie 2020, la Școala Gimnazială ,,Dacia" din Oradea, prima probă a Evaluării Naționale, la clasa a VIII-a, proba la Limba și literatura română, s-a desfășurat în condiții speciale, dar fără probleme.

Elevii, cadrele didactice și personalul ajutător au purtat măști. La intrare, elevii și-au dezinfectat mâinile, li s-a luat temperatura și li s-au oferit măști de protecție, după care au fost conduși în sălile de examen, păstrând distanța de siguranță; la fel și în bănci.
Directorul școlii, domnul profesor dr. Florian Hava, ne-a declarat că toate condițiile au fost asigurate potrivit reglementărilor în vigoare pentru ca prima probă a Evaluării Naționale să se desfășoare fără probleme.
Despre subiectul la Limba și literatura română, am discutat, după-masă, cu doamna profesor Diana Simina, profesor de Limba și literatura română la Școala Gimnazială ,,Dacia", director adjunct al unității de învățământ.
,,Consider că subiectele au avut cu un grad mediu de dificultate, fiind accesibile tuturor elevilor, dar și cu câțiva itemi concepuți astfel încât să se poată face o ierarhizare a elevilor.
Astfel, la subiectul I, elevii au avut un fragment din „Zborul", scris de Sorin Titel. Pe baza acestui fragment, ei au avut de redactat răspunsuri referitoare la sinonime, rolul cratimei, modul de formare a unor cuvinte, de extras două cuvinte cu diftong, precum și două idei principale/ secundare din textul dat. De asemenea, în vederea înțelegerii textului, elevii au avut de precizat motivul pentru care sunetele scoase de muzicuță nu erau armonioase. Așadar, itemii au urmărit noțiuni învățate de copii în toți cei patru ani de studiu. Partea B a avut în vedere redactarea unei compuneri de tip argumentativ în care să motiveze apartenența fragmentului la genul epic. Fragmentul ales a oferit suficiente trăsături specifice genului epic, astfel încât elevii au avut posibilitatea să redacteze un răspuns adecvat cerinței.
Subiectul al doilea a vizat la primii doi itemi răspunsuri referitoare strict la textul nonliterar, iar următoarele au cuprins noțiuni parcurse de elevi atât la morfologie, modul, timpul verbelor, cât și din sintaxa propoziției (funcții sintactice) și părți de vorbire. Ultimele două cerințe au vizat noțiuni din clasa a VIII-a, strict din programa școlară propusă în acest an, identificarea unei subordonate completive directe și o construcție a unei fraze care să conțină o propoziție subordonată predicativă.
Compunerea narativă a avut în vedere creativitatea elevilor, o întâmplare din timpul unei activități preferate, un subiect generos, cu multiple posibilități de redactare.
În ceea ce privește gradul de dificultate... ceea ce putea să le creeze elevilor dificultăți a fost delimitarea corectă a frazei, cu identificarea corectă a propoziției principale, având în vedere că exista un verb la mod nepersonal, precum și identificarea corectă a funcției sintactice și a valorii morfologice a cuvântului „lui" (Atr. pron. genitival, pronume personal), iar la Subiectul I, identificarea corectă a cuvintelor ce conțin diftong, deoarece în secvența indicată exista „o capcană"- „geamantane", cuvânt ce nu conține diftong.
Ce spun elevii?
,,La o primă discuție cu elevii școlii noastre, am constatat că ei sunt optimiști, subiectul primit a fost accesibil și sperăm că și notele lor vor fi pe măsura așteptărilor, chiar dacă emoțiile au fost foarte mari!
În plus, noi am reușit să aplicăm două simulări acelor elevi care în cele două săptămâni au fost prezenți la pregătirea față în față, ceea ce i-a ajutat foarte mult, considerăm noi".
Ținem să precizăm faptul că noi am fost prezenți la Școala ,,Dacia" și în prima zi de pregătire a elevilor pentru Evaluarea Națională, marți, 2 iunie 2020.
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Subiectele la Limba și literatura română au avut un grad mediu de dificultate.

Trimite email
joi, 9 mai 2024, 00:02:33 Ora de vară a Europei de Est