Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Oradea este în criză?

Joi, un eveniment organizat de AIESEC Oradea și club Rotaract

Oradea este în criză?

Comitetul local Oradea al AIESEC a organizat, joi, 26 februarie 2009, în colaborare cu clubul Rotaract, un eveniment cu o temă cât se poate de actuală, „generoasă” și dureroasă, pentru a informa studenții orădeni despre criza economică mondială și românească.

 Organizatorii au reușit să aducă în fața studenților orădeni invitați de seamă, specialiști de la două companii mari din Oradea, e vorba de ING și ADECCO (Alin Bâte, Angela Giușcă, Sebastian Șipoș, Cristian Seidler, Horațiu Tănescu și Eugen Malița).
 O fi și Oradea în criză? A ajuns criza și la Universitatea Oradea?
 După numărul „mare” de studenți prezenți în sală (să fi fost în jur de 50!!!), am spune că și studenții orădeni sunt afectați deja de criză sau în cel mai fericit caz îi doare exact în cot de toată criza!
 În deschidere, studentul Ștefan Șerban ne-a introdus în temă făcând un slalom uriaș și elegant prin ceea ce se cheamă criza mondială, pornind din America și ajungând până în Uniunea Europeană...
 Alin Bâte (de la ING, un expert și un patriot convins, dar cu picioarele pe pământ) a povestit studenților de unde a pornit criza, cât de mult este afectat mediul business din Oradea și cum influențează criza firmele din Oradea...
Sebastian Șipoș, reprezentantul companiei ADECCO, s-a referit la efectul pe care îl are criza economică asupra pieței muncii din Oradea. Criza, așa după cum se știe, duce în primul rând la o creștere a numărului de șomeri. ADECCO, fiind o companie de recrutare, a prezentat studenților modul în care se desfășoară recrutarea la o companie, după ce criterii se face selecția și ce abilități trebuie să „afișeze” candidatul aflat la interviu. Poate nu vă vine să credeți, dar activitatea de voluntariat vă ajută să vă îmbunătățiți abilitățile personale și profesionale...
 Profitați de activitățile de voluntariat!
 Încetul cu încetul, studenții s-au dezlegat la limbă și au prins curaj în a pune întrebări, impulsionați fiind de un președinte bine orientat și intenționat (e vorba de președintele AIESEC Oradea, Radu Popa).
 A fost o discuție constructivă și eficientă din care studenții debusolați au ieșit câștigători, aflând cam cum trebuie să acționeze în situația actuală, de criză economică.
 La final, Ștefan Șerban a revenit cu un mesaj de încurajare pentru studenți, îndemnându-i să profite de activitățile de voluntariat pentru a-și dezvolta abilitățile.
 Așadar, scopul acestui eveniment a fost informarea și pregătirea studenților pentru criza economică din mediul orădean.
Adi SEREȘ (adi.seres@aiesecoraea.ro)
Ovi DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Oradea este în criză?

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 10:19:48 Ora de vară a Europei de Est