Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Gânduri, amintiri, proiecte

Absolvenții de 10 ai Școlii Gimnaziale ,,Dacia”

Gânduri, amintiri, proiecte

Raluca, Darius, Daria, Andreea, Ana-Maria și Ioana sunt absolvenții de 10 ai Școlii Gimnaziale ,,Dacia" din Oradea. Ei au intrat în istoria acestei școli drept cei șase absolvenți din 2020 care au încheiat ciclul gimnazial cu media generală 10.

După susținerea examenului de Evaluare Națională, le-am propus un ultim efort: să aștearnă pe hârtie gânduri, amintiri, proiecte...
Flonta Raluca cls. a VIII-a B
În urmă cu un an, participând la olimpiada de biologie și fiind primul an în care ne-a fost predată chimia, am descoperit pasiunea mea față de aceste două materii. Astfel, aș vrea să devin medic, dar o să-mi amintesc mereu de acești 8 ani foarte speciali, de domnii și doamnele profesoare care m-au ajutat și m-au învățat multe lucruri frumoase.
Berce Darius-Paul  cls. a VIII-a C
Mă aflu în faţa unui moment de sfârşit, dar şi de un nou început, un moment în care noi porţi mi se vor deschide, în care o viaţă nouă mă aşteaptă. Este punctul final a patru ani de gimnaziu, a opt ani de cunoaştere.
Când am păşit pragul Școlii Gimnaziale „Dacia", ȋn faţa mea se deschidea un drum frumos, pe care l-am parcurs cu încredere, îndrăzneală şi chiar timiditate, uneori. Am crescut, am muncit, am greşit, dar din greşeli am învăţat cu toţii.
Cadrele didactice ne-au ajutat să ne formăm, au format caractere puternice, capabile să înfrunte viaţa adevărată şi le mulţumesc. Am descoperit ȋn cărţi, biblioteci şi Internet o sursă de cunoaştere, iar în familie un sprijin necondiţionat şi o sursă de iubire. Plec din această școală cu un bagaj vast de cunoştinţe acumulate. Cu certitudine nu voi uita emoțiile testelor, tezelor, ale ascultărilor, dar nici bucuria excursiilor şi a notelor de 10.
Notele foarte bune obținute la Evaluarea Națională îmi permit să aleg un liceu bun. Cred că greul de abia acum începe, dar sunt convins că pentru a avea succes trebuie să muncesc în continuare.
Le doresc colegilor mei mult succes la examenele vieții!
Creț Daria
Ciclul gimnazial, sub îndrumarea profesorilor Școlii Gimnaziale Dacia, constituie pentru mine inspirație spre un viitor strălucit. Întrucât am reușit să închei cei patru ani de gimnaziu cu media generală 10, mă simt motivată să continui să fiu receptivă, depunând efort spre a ajunge la potențialul meu maxim. Considerând numărul mare de opțiuni pe care le am la îndemână, aleg să urmez un profil real, matematica-informatica, la Colegiul Național Emanuil Gojdu, pe care îl văd ca fiind mediul ideal pentru dezvoltarea aptitudinilor și atingerea performanței academice.  Îmi este greu să-mi imaginez cum se va desfășura următorul an școlar, date fiind condițiile actuale. Totuși, sunt optimistă și încrezătoare. Informația transmisă în mediul online este mai greu de asimilat, însă nu compromite rezultatele. Motivația poate fi găsită oriunde, iar prin cooperare între elevi și profesori, timpul poate fi utilizat în mod productiv. Într-adevăr, lipsa de socializare poate afecta starea elevilor, însă circumstanțele trebuie acceptate.
Popa-Bota Andreea
Pentru mine, clasa a 8-a a reprezentat un an plin de suişuri şi coborâşuri. Încă îmi amintesc cu drag chipul meu sfios, dar și emoțiile puternice simțite la începutul acestui an. Ştiam că mă aştepta un drum lung pentru a obţine cheia succesului şi că nu era chiar atât de ușor de parcurs.
În acest an şcolar am muncit cât am putut de mult și mi-am dat toată silinţa pentru ca, în final, eforturile depuse să fie răsplătite.
Nu mi-am imaginat niciodată că voi participa la ore online. În momentul în care eu şi colegii mei am fost anunţaţi că toate şcolile din ţară aveau să se închidă, din cauza virusului, pe data de 11 martie, am fost cuprinsă de un sentiment puternic de fericire: toate testele şi simulările aveau să fie anulate, mă puteam odihni după atât de multe luni de muncă neîncetată.
Însă, pentru a obţine un rezultat bun la Evaluarea Naţională, trebuia să muncesc din greu. Primele ore online au fost destul de ciudate: unii nu ne puteam conecta, altora nu le funcţionau microfoanele, alţii nu ne puteau auzi... Şcoala online reprezenta ceva nou pentru noi, dar, cu timpul, ne-am obişnuit cu aceasta.
După părerea mea, orele online nu au fost prea folositoare, deoarece o mare parte din elevi nu le acordau destulă atenţie, iar când un profesor le punea vreo întrebare, de cele mai multe ori, nu răspundeau. Lipsa internetului reprezenta, de asemenea, un obstacol. Într-un final, am reuşit să ne obişnuim cu noile metode de studiu, iar elevii şi profesorii au trecut împreună de toate aceste obstacole.
Eu sunt mulţumită de nota obţinută la examen. Probabil că, dacă aş fi reușit să îmi stăpânesc mai bine emoţiile, aceasta ar fi putut fi mai mare. Îmi doresc să îmi continui studiile la Colegiul Naţional ,,Emanuil Gojdu" la profilul de ştiinţe ale naturii. Mereu am avut o pasiune pentru chimie si biologie. De abia aștept să învăţ cât mai multe lucruri la aceste materii în anii ce vor urma!
Clasa a 9-a reprezintă un nou început. Voi munci din greu şi îmi voi da toată silinţa pentru ca, în final, să îmi îndeplinesc visul de a-i ajuta pe oamenii din jurul meu, şi anume, de a fi un medic.
Șandor Ana-Maria
Pe viitor, eu îmi doresc mai mult decât oricare alt lucru să fiu un om de valoare, un om care aduce bucurie și alinare celor din jur. Tocmai de aceea, am ales să merg mai departe la profilul științe ale naturii, la Colegiul Național Emanuil Gojdu, pentru a putea ajunge la Facultatea de Medicină. Ca profesie, îmi doresc să devin doctor neonatolog, o meserie poate nu atât de cunoscută de copiii de vârsta noastră. Eu, însă, știu că acesta este visul meu: să aduc bucurie părinților, să salvez viața copiilor născuți prematur, să previn suferința sau boala ce se poate dezvolta de-a lungul vieții. Îmi doresc să sprijin ceea ce, pentru mine, este cel mai important lucru: familia, să aduc alinare mamelor - cele mai scumpe ființe de pe pământ. Școala on-line a fost o experiență foarte interesantă. Ne-a învățat cum să ne gestionăm singuri timpul, cum să fim organizați și perseverenți în pregătire, întrucât a fost nevoie exclusiv de efortul și voința proprie. Cu toate acestea, am preferat pregătirea face to face, deoarece ceea ce se întâmplă în timpul orelor la școală și în clasă, conexiunea cu profesorul și emoția pe care ne-o transmit domnii profesori, nu pot fi receptate la fel prin ecranele telefoanelor sau calculatoarelor. Pentru mine, școala înseamnă învățare, bucurie, emoție și prietenie, iar cei opt ani de școală mi-au lăsat un bagaj întreg de învățăminte, cunoștințe și valori pe care îl voi purta cu mândrie mai departe.
Maghiar Ioana, cls. a VIII-a D
După trecerea examenelor de capacitate vreau să mă bucur din plin de vacanța de vară. Îmi voi petrece timpul alături de prieteni, de familie și voi face ceea ce îmi place cel mai mult, să citesc. Vreau să devin medic, totuși am ales profilul matematică-informatică deoarece medicina are multe tangențe cu acest profil și informatica va fi de viitor în această profesie.
Consider că școala online a fost organizată bine: am făcut toate orele, am primit teme, iar profesorii au găsit modalități să facă orele cât mai atractive. Consider că școala online poate înlocui pe o perioadă scurtă activitatea directă școlară, dar orele petrecute în fața calculatorului mi-au creat o stare de stres. Părerea mea este că relaționarea directă cu profesorii și colegii este mult mai utilă în modelarea personalității noastre și acumularea cunoștințelor. Țin să remarc faptul că perioada de pregătire efectuată înainte de examen este benefică, contribuind mult la întărirea încrederii în mine.
De multe ori stau și mă gândesc cât de repede au trecut acești opt ani de când sunt elevă la Școala Gimnazială ,,Dacia". În acești opt ani am învățat multe lucruri noi și m-am descoperit pe mine. Mi-am făcut prieteni și am cunoscut oameni noi. Visul meu este de a deveni medic și le mulțumesc profesorilor care m-au ajutat să pășesc pe prima treaptă spre îndeplinirea acestui vis. Nu voi uita niciodată tot ce am învățat în Școala ,,Dacia" și pe persoanele minunate din ea.
***
Vă mulțumim pentru aceste sincerități, vă felicităm pentru ceea ce ați reușit să deveniți și să înfăptuiți în cei opt ani frumoși ai copilăriei; vă urăm urcuș cu folos și cu izbândă pe treptele cunoașterii, să ajungeți să cuceriți ,,Everestul" și să deveniți specialiștii de mâine și valorile demne de admirație pe care ni le dorim!
Ovidiu Dan
Pe toți șase îi vedeți în Galeria foto: Gânduri, amintiri, proiecte.

Trimite email
miercuri, 8 mai 2024, 08:20:31 Ora de vară a Europei de Est