Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Universitatea din Oradea a început anul universitar cu peste 20.000 de studenți, cu 106 programe de studii la licență și 66 la master

În plină pandemie,

Universitatea din Oradea a început anul universitar cu peste 20.000 de studenți, cu 106 programe de studii la licență și 66 la master

Ca peste tot în țară, și la Oradea, festivitățile de deschidere a anul universitar s-au desfășurat on-line, la toate universitățile orădene.

240 de ani de învățământ superior la Oradea
,,Acest an marchează 240 de ani de învățământ superior la Oradea. Cei mai mulți dintre noi știm că la început a fost Facultatea de Filozofie, apoi în 1788, s-au înființat, pe rând, Facultatea de Drept și academiile teologice. Nu contează denumirile sau forma de organizare a universității noastre în cei 240 de ani, contează ceea ce am lăsat în urmă și ceea ce reprezentăm azi...
Suntem o Universitate care se adaptează nu numai la cererea mediului socio-economic, dar încercăm să fim o instituție de avangardă pentru această regiune. Vom „livra" societății tot mai mulți specialiști pentru industriile și serviciile cu valoare adăugată mare, pentru domeniile strategice de dezvoltare a României (informaticieni, ingineri, specialiști în servicii de sănătate publică, specialiști în industria ospitalității, specialiști în construcții sustenabile, specialiști pentru bio-economie, specialiști pentru securitate, specialiști pentru servicii de educație cu înaltă calificare). Nu vom neglija nici domeniile arte sau educație sportivă, domenii de care o societate bine dezvoltată are atât de mare nevoie".
,,A crescut cifra de școlarizare"
La Universitatea (de Stat) din Oradea, cifrele prezentate de domnul rector, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, în cuvântul de deschidere sunt de-a dreptul impresionante, exprimând dimensiunea la care se desfășoară procesul instructiv-educativ la instituția fanion a învățământului bihorean: ,,15 facultăți, cu peste 15.000 de studenți la studii de licență, masterat și doctorat, iar împreună cu formele de învățământ postuniversitare, avem peste 20.000 de studenți care studiază la universitatea noastră. La licență avem un număr de 106 programe de studii, iar la master 66"... ,,A crescut cifra de școlarizare. La admiterea din 2020, avem 3.952 de ,,boboci" la studii de licență (cu 8% peste admiterea din 2019); la studii de master, sunt admiși un număr de 1.565 de studenți (reprezentând o creștere cu 6%). La studii doctorale sunt înmatriculați 140 de doctoranzi în anul I".
La 1 octombrie 2020, Universitatea din Oradea începe anul universitar cu o resursă umană uriașă: 1.408 angajați: 865 de cadre didactice titulare, 64 de asistenți pe perioadă determinată și 479 personal didactic auxiliar și nedidactic, precum și peste 80 de cadre didactice asociate, angajate la plata cu ora.
,,În ultimii opt ani, am înființat un număr de 31 de programe noi de studii, am mărit capacitatea de școlarizare în IT și Informatică, am mărit capacitatea de școlarizare la specializările medicale, dar am și renunțat, prin desființare, la un număr de 51 de programe. Deci, ne-am restructurat continuu programele pentru a fi mai buni, mai competenți. Punem un accent deosebit pe studiile doctorale; pe lângă cele 18 domenii de doctorat acreditate, anul acesta vom acredita și domeniile Stomatologie și Muzică. Avem la Universitatea din Oradea un număr de 97 de cadre didactice cu drept de conducere doctorat cărora le datorăm apreciere pentru excelența științifică.
Investițiile
Investițiile în infrastructură sunt la cel mai înalt nivel din istoria Universității, peste 63 de milioane de lei prin proiectele universității noastre, semnate și în derulare pentru un campus sustenabil, lucrări care vizează renovarea și dotarea spațiilor de învățământ ale facultăților. În stadiu avansat sunt proiectele de construcție cămine noi (două în parteneriat cu Primăria Oradea, unul de 800 de locuri din fonduri externe, prin Compania Națională de investiții și, implicit, cu Ministerul Educației și Cercetării).
Locul 10 în clasamentul național
Și în domeniul cercetării, reușim să fim mai eficienți și mai performanți; ne mândrim cu un onorabil loc 10 (la nivel universitar național) și 743 la nivel internațional, în ultimul clasament Scimago. În anul universitar 2019-2020, am depăsit 200 de lucrări cotate în prestigioasa bază de date ISI Web of Science. Ne îndreptăm atenția și spre partea de inovare și transfer tehnologic. În acest sens, prin parteneriat cu Consiliul Județean, vom contribui la înființarea Parcului Științific și Tehnologic al orașului Oradea printr-o investiție deja în derulare, de peste 33 de milioane de lei.  Tot în acest domeniu, avem interesul de a construi în campusul central un Centru de Transfer Tehnologic modern și performant, în parteneriat cu Primăria Oradea, proiect cu buget de aproximativ 7 milioane de euro".
O universitate pro-cunoaștere, un motor de progres!
Adresându-se studenților ,,boboci", domnul rector i-a informat că au ales o ,,universitate cu tradiție, dar, în același timp, modernă, o universitate pro-cunoaștere".
Domnul rector Constantin Bungău ne asigură că și în continuare, putem avea încredere în instituția pe care o conduce pentru că ,,vom rămâne un pol de echilibru pentru mediul politic, social sau cultural, dar și un motor de progres la nivel economic".
Noi vă credem, domnule rector, vă susținem, promovându-vă imaginea, pentru ca orădenii și bihorenii, dar nu numai, să vă cunoască gândurile, proiectele și realizările!
Moise-Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 16:36:33 Ora de vară a Europei de Est