Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Peste 14.000 de elevi se încadrează în criterii

Începe acordarea burselor în școlile orădene

Peste 14.000 de elevi se încadrează în criterii

Primăria Oradea a finalizat joi, 6 mai 2021, operațiunile financiar-bugetare privind rectificarea bugetelor și repartizarea sumelor corespunzătoare fiecărei unități de învățământ, astfel încât acestea pot proceda la acordarea burselor elevilor care se încadrează în criteriile de acordare.

Consiliul Local al Municipiului Oradea a aprobat în şedința din 29.04.2021 numărul burselor școlare și unele măsuri privind acordarea acestora în anul bugetar 2021, pentru elevii din învăţământul preuniversitar de stat din Municipiul Oradea.
Reamintim că Primăria Oradea a decis să suplimenteze cuantumul acestor burse, faţă de suma fixă acordată de la bugetul de stat.
„Nu este normal ca o bursă socială sau o bursă de studiu să fie de 100 lei, iar o bursă de merit sau o bursă de performanță să aibă același cuantum valoric. Astfel, diferența de 20 lei la bursele de merit și de 50 lei la bursele de performanță va fi asigurată din bugetul municipiului Oradea. Asta înseamnă un buget suplimentar acordat de municipalitate de 1,2 - 1,4 milioane de lei pe an", a declarat primarul Florin Birta.
Bursele școlare se acordă începând cu semestrul al II-lea al anului școlar curent (luna februarie 2021) elevilor aflați în clasele din învățământul gimnazial, liceal sau profesional de la cursurile cu frecvență.
Nivelul lunar al burselor școlare din Municipiul Oradea, pornind de la nivelul minim stabilit de Guvern, este :
*150 lei bursa de performanță (100 lei Guvern, 50 lei bugetul local)
*120 lei bursa de merit (100 lei Guvern, 20 lei bugetul local)
*100 lei bursa de studiu
*100 lei bursa de ajutor social
Bursele școlare de performanță, de merit și de studiu se acordă pe perioada anului școlar (inclusiv susținerea examenelor), iar cuantumul lunar se stabilește proporțional cu zilele de școală din lună conform structurii anului școlar, raportat la număr de zile lucrătoare din lună.
Prin excepție, bursele de ajutor social se acordă și elevilor aflați în clasele din cadrul învățământului primar, cu respectarea criteriilor prevăzute în Ordinul 5576/2011. Bursa de ajutor social se acordă pe întregul an (inclusiv vacanțele școlare).
Din datele centralizate de la unitățile de învățământ, la nivelul Municipiului Oradea se vor acorda 14.302 burse, din care:
*34 burse de performanță
*11.498 burse de merit
*705 burse de studiu
*2.065 ajutor social
Pentru informații suplimentare, cei interesați sunt rugați să contacteze reprezentanții unităților de învățământ la care sunt înscriși elevii, care au responsabilitatea punerii în practică a procedurii de acordare a burselor conform Ordinului 5.576/2011 și a măsurilor aprobate prin Hotărârea Consiliului Local nr. 224/31.03.2021, respectiv prin Hotărârea Consiliului Local nr. 360/29.04.2021. (B.P.)

Trimite email
duminică, 19 mai 2024, 19:52:33 Ora de vară a Europei de Est