Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,O pagină de jurnal ar fi excelentă”, fără poezie și caracterizare!

Luca, Ariana, Victor, Giulia...

,,O pagină de jurnal ar fi excelentă”, fără poezie și caracterizare!

Marți (22 iunie 2021), înainte de ora 8.00, pe platoul din fața Școlii Gimnaziale ,,Dacia" din Oradea, am dat cu ochii de primii sosiți pentru susținerea primei probe a Evaluării Naționale, proba la Limba și literatura română.

Pentru spulberarea emoțiilor, am intrat în vorbă cu Luca, Ariana, Victor și Giulia, despre posibilele subiecte care ar putea să le vină la Evaluarea Națională, proba scrisă la Limba și literatura română. Pentru a putea obține note cât mai bune, ei ar prefera să primească o pagină de jurnal sau amintiri din copilărie; nu ar dori, în schimb, poezii sau caracterizări de personaje...
,,Subiectul de Evaluare Națională la Limba și literatura română a fost conceput în variantă nouă"!
Iată ce spun profesorii despre subiectele date, ieri, la proba scrisă la Limba și literatura română.
,,Subiectul de Evaluare Națională la Limba și literatura română a fost conceput în variantă nouă, structură cu care elevii s-au familiarizat de-a lungul acestui an școlar, prin rezolvarea Testelor de antrenament propuse de către Ministerul Educației.
Pe baza celor două texte - fragmentul extras din „Pantera neagră", de Sorin Titel și „Falsa generozitate", de Stela Giurgeanu - elevii au avut de identificat răspunsul corect în cadrul unor itemi de tip obiectiv cu alegere multiplă sau cu alegere duală. Aceste cerințe au fost formulate clar, astfel încât nu le-au creat elevilor dificultăți. La punctele 7,8 și 9, elevii trebuiau să-și pună în valoare atât creativitatea, cât și capacitatea de sinteză și să găsească asemănări/deosebiri între cele două fragmente sau să asocieze fragmentul citat cu un alt text literar studiat sau citit ca lectură suplimentară, să-și exprime părerea dacă este important să ne urmăm visul în orice condiții.
Cred că unii elevi ar fi putut avea probleme în identificarea corectă a cuvintelor cu diftong.
Celelalte exerciții au cuprins noțiuni de vocabular, părți de vorbire, precum și sintaxa propoziției sau a frazei. Toate acestea au fost studiate de elevi de-a lungul anilor de gimnaziu.
Un exercițiu care ar putea face diferența între elevi este cel legat de completarea spațiilor cu forma corectă a unor cuvinte.
Partea a doua a subiectului a pus în valoare creativitatea elevilor - un text narativ, o situație neprevăzută din timpul unui joc în curtea școlii.
Așadar, putem spune că subiectul a fost conceput în conformitate cu programa școlară în vigoare, după noua structură, iar itemii au verificat cunoștințe din toată programa pentru examenul de Evaluare Națională", susține doamna profesor de Limba și literatura română Diana Simina, director adjunct la Școala Gimnazială ..Dacia".
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,O pagină de jurnal ar fi excelentă”, fără poezie și caracterizare!

Trimite email
miercuri, 8 mai 2024, 18:56:44 Ora de vară a Europei de Est